Ga naar inhoud

2021 Mercedes-EQ EQB


Tiep

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind dat zo'n lelijke auto, die GLB.🤣

Jammer dat ze dus deze direct elektrisch maken.

@William Blake de C komt ook als EV zeker ? 

Bestaat uiteraard ook als ICE en zelfs in AMG variant (GLB 35). Heeft nooit een PHEV van bestaan net om de reden dat ze 'm als full EV gingen lanceren.

Looks... niet moeders mooiste inderdaad. Vraag me ook af hoe het verkoopt in de verschillende markten. Ze gaan de EQB alleszins wel lanceren in de VS (itt de EQC) maar China krijgt hem als eerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tiep zei:

Bestaat uiteraard ook als ICE en zelfs in AMG variant (GLB 35). Heeft nooit een PHEV van bestaan net om de reden dat ze 'm als full EV gingen lanceren.

Looks... niet moeders mooiste inderdaad. Vraag me ook af hoe het verkoopt in de verschillende markten. Ze gaan de EQB alleszins wel lanceren in de VS (itt de EQC) maar China krijgt hem als eerste.

Ik ga t zelfs op de spits drijven, maar ik vond het jammer dat deze nog niet uit was toen mijn vrouw moest bestellen op het werk (En dan in the end die citroen C5 koos, die ook al niet moeders mooiste is). Toen ik de eerste lease GLB's zag had ik zoiets van "🤣 gelukkig hebben we daar niet op gewacht ". Nee sorry, maar dan rij ik liever geen premium.

Ik vind dat echt een aquarium op wielen. hoewel hij op deze foto nog lijkt mee te vallen:

image.MQ6.0.2x.20210418113159.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt zo nog mee inderdaad, maar dat is ook vooral omdat ie hier 1. zwart is is, 2. de AMG trim heeft. Anders vind ik het toch ook maar een mottige bedoening. Zij- en achterkant spreken we zelfs niet over 😛 

Iets anders: vraag me oprecht af wat de WLTP-range op papier is. Lijk dat momenteel precies nergens terug te vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkoopt ook niet zo heel goed, wegens geen PHEV

dit zal wel schot in de zaak brengen, want de EQA slaat ook aan

verder wel een fijne auto, erg comfortabel

range zal zoals de EQA zijn, wij hebben een demo en die doet een 320 km ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Tiep said:

 

2022-mercedes-benz-eqb-107-1618512870.jp

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

Klopt ja, en once you've seen it... Omdat ze per se die doorlopende achterlichten over de kofferklep heen willen hebben ze de achterkant moeten hertekenen tov. die van de GLB, waar deze uiteindelijk op gebaseerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Tiep zei:

Omdat ze per se die doorlopende achterlichten over de kofferklep heen willen hebben 

Jamaar dat is, ook vooraan, de EQ identiteit waarmee het koperspubliek zich volledig vereenzelvigt, zijnde verlichte geesten.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik las op autoforum dat de C43 AMG een EV wordt. Zou dat kunnen?

Dat zou kunnen op termijn inderdaad, pak over een jaar of 10

maar voor deze generatie nog niets aangekondigd 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelfs niet zeker of de nieuwe C 43 hybridetechnologie zal hebben, al zou het wel logisch zijn als je kijkt naar de richting die ze uitgaan met hun E Performance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ir_fuel zei:

Die lage achterlichten geven precies de indruk dat men een sedan heeft gepakt, alles boven de gordellijn heeft afgezaagd en er een hogere bak heeft bovenop gezet.

 

De vroegere gl had daar ook last van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tiep zei:

Ben zelfs niet zeker of de nieuwe C 43 hybridetechnologie zal hebben, al zou het wel logisch zijn als je kijkt naar de richting die ze uitgaan met hun E Performance.

mild-hybrid sowieso wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes kon wel hadden gewerkt aan de uitstraling. Op zich niet zo een prachtige auto om naar te kijken. Je ziet duidelijk dat er meer aandacht werd besteed aan ruimte en functionaliteit. Hoe staat het met de verkoop cijfers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ben er vorige week een proefrit mee gaan doen. Eigenlijk wel een leuke wagen. Ook qua interieur. Een beetje druk door het gebruik van de chrome inlegplaatjes en ventilatoren maar voor de rest wel luxueus. De kinderen vonden wel dat de achterbank heel recht stond. Naar het schijnt zou men de achterbank wel onder een andere hoek kunnen zetten. Moet ik eens even laten bevestigen door de garage. 
Qua uiterlijk vind ik de wagen ook niet slecht. Smaken verschillen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de GLB ook wel knap. Beke kleine GLS. Voor een vrouw, ideaal.

Deze ziet er ook nog eens normaal uit ipv die lelijke ander E modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid