Ga naar inhoud

Nieuwe Ketel


Riskitalltowin

Welke firmawagen?  

45 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke firmawagen?

    • Volvo V90
      17
    • Mercedes E-Klasse Break
      28


Aanbevolen berichten

Dag beste forumvrienden

Het top-punt van de middelmatigheid is weer bereikt en de keuze voor de nieuwe firmawagen moet gemaakt worden. Van alle keuzes die de revue zijn gepasseerd, blijven er wonderwel slechts twee over. Het is dus niet nodig om andere keuze op te werpen of de configuratie aan te passen, het gaat dus over 2 volgende auto's met hun configuratie:

Volvo V90 B4 (Benzine) met volgende configuratie

  1. Momentum Pro
  2. Denim Blue
  3. Slate grey moritz leder (zwarte dakhemel)
  4. Geartronic 8
  5. Park Assist pack
  6. Panoramisch schuifdak
  7. Donker getinte achterruiten
  8. Lendensteun vooraan elektrisch bediend
  9. Geintegreerde kinderzitjes
  10. Voorzetels met verlengbaar zitkussen
  11. Lichtmetaal 18inch met 10 turbine-spaken
  12. Zonder model en motor emblemen
  13. Elektrisch verwarmbare voorruit

Volgens de configurator krijg je dan dit: https://s.volvocars.com/cezMruaDumiecfiF

 

Mercedes E-Klasse Break met volgende configuratie

  1. E 200d Break Business Solution
  2. Hightec Zilver
  3. Business Solution Luxury
  4. Pakket integratie Smartphone
  5. Donder getinte achterruiten

Volgens de configurator krijg dan dit: https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/onlinecode/CCci/BE/nl/M2DWZUF4?pid=direct_link_entry

En stemmen maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan begrijpen dat je dit een moeilijke keuze vindt. Heb je met beide al gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het vaa van die diesel niet een stuk hoger?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Hazen zei:

Ik kan begrijpen dat je dit een moeilijke keuze vindt. Heb je met beide al gereden?

Nope, doe ik eigenlijk nooit bij de keuze te maken van een auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, josenjef zei:

Is het vaa van die diesel niet een stuk hoger?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

VAA? Geen idee, gewoon aftikken. Anders kan ik ook een VW Polo nemen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nagezien; het verschil in VAA is verwaarloosbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij past een diesel beter in dit type van wagen, dus ik zou voor de E gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E vind ik alvast een zalige reiswagen. De Volvo vind ik dan weer de mooiste van de twee, maar heb ik nog niet mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele moeilijke.

Een V90 is een comfortabele cruiser, sowieso. Maar een E ook, zeer zeker.

Beiden zijn degelijk afgewerkt. Beiden zijn mooi uitgerust.

Alleen .... de motor. Ik reed recent met de nieuwe E, ook de 200d. Het motorgeluid ontgoochelde wel redelijk, beetje niet passend bij de rest van de wagen. Pluspunt: alleen bij vol accelereren, iets waar deze auto je niet echt voor uitnodigt. Ik kan het vergelijken met de 1,6 D2 van PSA in mijn eerste V60. Weinig verfijnd, doet gewoon zijn ding, zeker bij gewoon rijden, en probeer er niet mee op het scherpst van de snee te rijden, want dat raak je zeer snel beu. Maar het went wel.

En een V90 4-pitter is nu ook niet echt het aangenaamste motorgeluid, maar toch wel minder storend. Inderdaad ook het schuifdak in het voordeel.

Ik kan amper kiezen. Persoonlijk zou ik beide een paar uur testrijden vooraleer te beslissen.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dus de “B” van zo’n Volvo’s staat dus voor benzine, weer iets bijgeleerd

 

Is de E nog een RWD, indien wel, de E anders de V90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad niet makkelijk... Het open dak is wel iets om serieus in overweging te nemen. Mijn vorige had het niet en werd gemist, bij de huidige wordt het veel gebruikt. Voor uw koters zijn die ingebouwde zitjes in de Volvo ook wel een plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 jaar geleden voor gelijkaardige keuze gestaan, beide ook in sedan mogelijk.

Voorkeur duidelijk voor de E. RWD, comfortgevoel, veel praktischere koffer, ... Blok rond achteruitkijkspiegel is hinderlijk groot in Volvo, belemmert zicht (beide > 1,8m).

Nu, we zijn van thuis uit Mercedes rijders, dus voelden ons direct thuis in de E, onze bril is wat verkleurd.

200d is wel te licht voor die auto, 220 is net voldoende. Wel zuinig en grote tank, dus deftig rijbereik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien een zilveren E op dit moment hoog in mijn zoekacties staat en ik de Volvo eigenlijk te "getrokken" vind (zeker als ik dan de knappe V60 bekijk) was de keuze snel gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, vince522 said:

Ah dus de “B” van zo’n Volvo’s staat dus voor benzine, weer iets bijgeleerd

Staat de B niet voor de mild hybrids? En de T zijn (plugin hybride) benzines.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op uiterlijk meteen de Volvo, vind de E nogal suf in die configuratie. En ik weet ook niet of je vrolijk wordt van een 200d in die kas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Challazer zei:

Op uiterlijk meteen de Volvo, vind de E nogal suf in die configuratie. En ik weet ook niet of je vrolijk wordt van een 200d in die kas. 

Die Volvo heeft volgens ik kan vinden 300 Nm en 197 pk, de Mercedes zou 360 Nm en 180 pk moeten hebben.

Klopt dit @Riskitalltowin ?

Dan zou ik toch voorkeur hebben voor de diesel denk ik.

Enkel het panoramisch dak doet me ergens nog twijfelen, maar denk dat ik toch voor de E zou gaan, wat een wagen toch.

Zeker ook die miserie indachtig van onze forummer met z'n V90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kwiekie zei:

Die Volvo heeft volgens ik kan vinden 300 Nm en 197 pk, de Mercedes zou 360 Nm en 180 pk moeten hebben.

Klopt dit @Riskitalltowin ?

Dan zou ik toch voorkeur hebben voor de diesel denk ik.

Enkel het panoramisch dak doet me ergens nog twijfelen, maar denk dat ik toch voor de E zou gaan, wat een wagen toch.

Zeker ook die miserie indachtig van onze forummer met z'n V90.

Is blijkbaar 160 pk voor de Mercedes, vond het al veel voor een E200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n auto Nm > pk. 

Ik lees nergens hoeveel kilometers je doet. Speelt dat een rol? Veel snelweg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Marvin zei:

In zo'n auto Nm > pk. 

Ik lees nergens hoeveel kilometers je doet. Speelt dat een rol? Veel snelweg? 

Ik doe nauwelijks km en als ik al rij is het veelal file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Riskitalltowin zei:

Ik doe nauwelijks km en als ik al rij is het veelal file.

Welke van de twee heeft de meest verregaande rij-assistenten?
Lijkt me dan dat dat eigenlijk nog de meest nuttige opties zijn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kwiekie zei:

Die Volvo heeft volgens ik kan vinden 300 Nm en 197 pk, de Mercedes zou 360 Nm en 180 pk moeten hebben.

Klopt dit @Riskitalltowin ?

Dan zou ik toch voorkeur hebben voor de diesel denk ik.

Enkel het panoramisch dak doet me ergens nog twijfelen, maar denk dat ik toch voor de E zou gaan, wat een wagen toch.

Zeker ook die miserie indachtig van onze forummer met z'n V90.

Volvo stopt wel aan 180km/u... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid