Ga naar inhoud

Nieuwe Ketel


Riskitalltowin

Welke firmawagen?  

45 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke firmawagen?

    • Volvo V90
      17
    • Mercedes E-Klasse Break
      28


Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ST TDCi zei:

Volvo stopt wel aan 180km/u... 

Er zit een knopje op voor de override. Dan komt er een selfiestick uit de neus met bordje voor 'einde snelheidsbeperking' en de beeldherkenning pikt dat dan op. Werkt wel alleen zolang als hij dat plakkaatje voor zich ziet.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Moet je niet meer vaak in DE zijn? (post-covid that is)

Ik rij naar de Guillemins en dan de ICE naar Frankfurt.. Een wijde wereld van duits public transport 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Welke van de twee heeft de meest verregaande rij-assistenten?
Lijkt me dan dat dat eigenlijk nog de meest nuttige opties zijn...

De Volvo heeft heel de zooi van rij-assistenten standaard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Riskitalltowin zei:

De Volvo heeft heel de zooi van rij-assistenten standaard

En de Benz niet?

Dan is 't voor mij simpel.
Filerijden =/= rijden.
Dan kan je net zo goed 't ding zelf eea laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kwiekie zei:

Die Volvo heeft volgens ik kan vinden 300 Nm en 197 pk, de Mercedes zou 360 Nm en 180 pk moeten hebben.

Klopt dit @Riskitalltowin ?

Dan zou ik toch voorkeur hebben voor de diesel denk ik.

Enkel het panoramisch dak doet me ergens nog twijfelen, maar denk dat ik toch voor de E zou gaan, wat een wagen toch.

Zeker ook die miserie indachtig van onze forummer met z'n V90.

De Volvo is een 2.0 turbo-benzine motor met inderdaad 300Nm. De Mercedes is een 1.6 turbo-diesel met 160pk en 360Nm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

En de Benz niet?

Dan is 't voor mij simpel.
Filerijden =/= rijden.
Dan kan je net zo goed 't ding zelf eea laten doen.

Bij de Benz is dat optioneel wat het budget niet toe laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik. Budget bepaalt alles. 't Is hier geen topic "help mij m'n nieuwe auto samen te stellen want ik weet het niet" maar een "kies: deze of deze, voor dit gebruik".
Ik ben zelf meer fan van de Benz (rijdt echt goed, mits Airmatic) maar tussen deze 2 zou ik hoogst waarschijnlijk de Volvo nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zelf zou moeten kopen en betalen zou ik de Benz nemen wegens wellicht iets gemakkelijker kwijt te raken achteraf. Maar het zal hier wel een leasing zijn, dus dan kan je die zonder problemen teruggeven zonder aan iets te moeten denken. 

Dus, de Volvo. Is ook dikker uitgerust en die comfortopties zijn wel leuk meegenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ///NFSThunder zei:

is die volvo ni gelimiteerd op 180km/u

Zou dat een reden zijn voor u om een auto niet te kopen? Bij mij in ieder geval niet. De laatste keer dat ik nog +180mk/u heb gereden moet met mijn Saab 9-3 geweest zijn, die is al 4 jaar weg intussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, walter zei:

Zou dat een reden zijn voor u om een auto niet te kopen? Bij mij in ieder geval niet. De laatste keer dat ik nog +180mk/u heb gereden moet met mijn Saab 9-3 geweest zijn, die is al 4 jaar weg intussen.

eerlijk: Ja

Eigenlijk rijd ik op dagelijkse basis quasi nooit +180km/u maar de gedachte dat ik als ik door duitsland ga, ik er de pees niet vol op kan leggen zou me toch tegenhouden een auto te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ///NFSThunder zei:

eerlijk: Ja

Eigenlijk rijd ik op dagelijkse basis quasi nooit +180km/u maar de gedachte dat ik als ik door duitsland ga, ik er de pees niet vol op kan leggen zou me toch tegenhouden een auto te kiezen.

Gezien het hierover een firmaketel gaat die veelal het traject Massenhoven-Antwerpen en terug zal rijden, zie ik het echt niet als een limitatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Riskitalltowin zei:

De Volvo is een 2.0 turbo-benzine motor met inderdaad 300Nm. De Mercedes is een 1.6 turbo-diesel met 160pk en 360Nm.

 

In elk geval voelt de Mercedes niet aan dergelijke waarden te hebben.

Maar heb met deze motor in de V90 nog nooit gereden, voor hetzelfde geld is dat idem. Qua rij-ssistentie: zelfs op mijn oudere ketel werkt dat zeer aangenaam (filerijden is echt geen straf meer), dus in de recente V90 zal dat zeker ook goed werken. Dat zou ik persoonlijk heel hard missen in een volgende wagen, en ik rijd nog amper files. Maar zelfs in een gewone sliert op een secundaire weg met continu tegenliggers is het een ongelooflijk gemak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere keer dat ik dit topic zie denk ik dat ik op een ander forum zit.

Ketel doet mij denken aan een frietketel of verwarmingsketel, niet aan een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, knight-rider said:

Iedere keer dat ik dit topic zie denk ik dat ik op een ander forum zit.

Ketel doet mij denken aan een frietketel of verwarmingsketel, niet aan een auto.

In een ander topic zijn ze bezig over klokken, maar ze bedoelen polshorloges.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ICM zei:

In een ander topic zijn ze bezig over klokken, maar ze bedoelen polshorloges.

Klopt toch?

Diesel dz7246 big daddy chronograph brown leather men watch. Built to bring  forward thinking and classic mat… | Diesel watch, Watches for men, Casual  style outfits

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, knight-rider zei:

Iedere keer dat ik dit topic zie denk ik dat ik op een ander forum zit.

Ketel doet mij denken aan een frietketel of verwarmingsketel, niet aan een auto.

Ik gebruik die dingen toch om mijn reet te warmen als ik om frieten rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid