Jump to content

Porsche Boxster EV Concept


D Squaloid
 Share

Recommended Posts

Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon

Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 

 MAY 8, 2021
 
 

porsche boxster ev

ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER
  • Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept. 
  • We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform. 
  • The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same. 

Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me heerlijk, in stilte genieten van de buitenlucht.

Ok, toegegeven, ik zou een heerlijk 6 cilindergeluid wel missen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, D Squaloid said:

Lijkt me heerlijk, in stilte genieten van de buitenlucht.

Daar hebben ze de fiets voor uitgevonden :D 

  • Like 5
  • Funny 3
Link to comment
Share on other sites

Dat ze elektrificatie gebruiken in de Macan, Panamera .. dat zou ik kunnen verstaan maar bij de 911 of Boxster/Cayman past dat toch niet vind ik. Soit, we gaan het zien ...

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Canonball said:

Dat ze elektrificatie gebruiken in de Macan, Panamera .. dat zou ik kunnen verstaan maar bij de 911 of Boxster/Cayman past dat toch niet vind ik. Soit, we gaan het zien ...

Draai of keer het zoals je wilt, alles gaat EV worden, of ze nu willen of niet. En dat zal niet aan Porsche gelegen zijn.

Link to comment
Share on other sites

Als ze daarmee hetzelfde doen als met een Taycan gaat dat toch indrukwekkend rijden (voor een EV). En eigenlijk gewoon goed als auto. Enige waar ik mijn twijfels bij heb gaat range zijn, Boxster/Cayman is toch een weekend/rijdersauto dus hopelijk haal je dan nog wat deftige range. 

Anderzijds, het echte rijden sterft toch uit, de meerderheid van de kopers nu koopt dat toch gewoon om te 'flaneren'.

Link to comment
Share on other sites

Zo’n concept leent zich toch perfect daarvoor?

Klein, ‘licht’ en sportief. Dat gaat een uitstekend weggedrag en topprestaties combineren met een zeer acceptabele range. Uiteraard blijft het jammer dat er een heel stuk beleving dreigt te ontbreken.

Link to comment
Share on other sites

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, ir_fuel said:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

Een Tesla Model 3 standard Range zit rond de 1600kg. Een Boxster T weegt nu al 1350kg. Als ze dat onder de 1500kg krijgen zal dat al een prestatie zijn.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, stradge said:

Benieuwd of ze de pillen achter de bestuurder gaan steken of helemaal eronder😅

Hopelijk in een V van 180 graden.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

De Lotus Evija weegt "maar" 1600kg..... licht naar EV normen.

De batterij is dan ook leeg na 15 laps Hethel of een uur op straat als je rustig rijdt. Daarna mag je 20 min gaan laden.

Sta je dan met je 2000pk en 2.4mil aan supercar :')

Wie gaat dat ooit kopen...

 

Hopelijk doet Porsche beter in deze studie. Ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat ik een EV een leuke driverscar zou vinden, dus ik hoop op een aangename verrassing want anders is de hobby ten dode opgeschreven.

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

Je begint wel van een lichtere basis dan een gezinswagen of SUV he, voor zo’n categorie wagen moet dat allemaal wel een beetje te optimaliseren zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het zonde dat de hobby-auto's elektrisch worden. Vervang eens eerst al die dieselslurpende kilometervreters die dagelijks door vertegenwoordigers door de files worden geloodsdt en laat aub de auto's met emotie nog heerlijk op benzine draaien!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Maverick
      By Maverick
      Ik denk er aan mijn uitlaat te verkopen voor iets anders.
       
      Bij interesse stuur PM.
    • berengun
      By berengun
      Verkoop voor kameraad 
      Tweede eigenaar, eerste eigenaar was zijn broer
      Altijd Porsche onderhouden
      Ceramische coating
      Heel propere wagen perfect in orde.
      145000km
      2007
      Vraagprijs 44500 euro
       


    • Audi S8
      By Audi S8
      De Macan krijgt nog een tweede facelift alvorens de Macan BEV op de markt komt.
      Macan 2.0 krijgt enkele PS meer, nu in totaal 262 PS
      Macan S krijgt de motor van de Macan II GTS => 380 PS
      Macan GTS krijgt de motor van de Macan II Turbo => 440 PS
      Macan Turbo => niet langer in het aanbod



       
    • BMWMB
      By BMWMB
      ELEKTRISCHE MACAN 'COUPÉ' NAAST NIEUWE CONVENTIONELE MACAN
      ELEKTRISCHE PORSCHE MACAN: ONDERWEG NAAR 2023
      Porsche heeft de eerste testexemplaren van de op stapel staande volledig elektrische Macan de deur uit gestuurd. Die komt in 2023 op de markt. Er is iets bijzonders aan de hand: het Macan-gamma splitst zich namelijk op in twee losstaande modellen.

      Porsche gaf vorig jaar rond deze tijd aan dat het in 2022 een volledig nieuwe Macan op de markt brengt, die puur en alleen met elektrische aandrijflijnen wordt geleverd. Vandaag stuurt Porsche de eerste foto's daarvan de deur uit, die hand in hand gaan met interessante nieuwe informatie over de Macan-toekomst.

      Zo komt de elektrische Macan niet in 2022, maar pas in 2023 op de markt. Daarbij is er ook interessant nieuws voor het huidige type. Die zou namelijk zij aan zij met de nieuwe elektrische modelreeks in de showrooms blijven staan. Dat blijkt toch anders te liggen. Ook de Macan met verbrandingsmotoren krijgt een opvolger, zo meldt Porsche. Die "conventioneel aangedreven" nieuwe Macan staat voor later dit jaar op de planning. Het is nog even de vraag of het een tot op het kleinste moertje nieuw model betreft, of dat het om een herziene versie van de huidige generatie gaat. Onlangs doken namelijk ingepakte testexemplaren van de huidige Macan in het openbaar op.


      Porsche Macan EV

      Porsche zegt een tweeledig Macan-gamma te gaan voeren omdat elektrische auto's in Europa aan populariteit winnen, maar er elders in de wereld markten zijn waar de elektrische auto niet op hetzelfde tempo inburgert. De elektrische Macan wordt na de Taycan de tweede volledig elektrische Porsche en het eerste model dat op het samen met Audi ontwikkelde Premium Platform Electric-platform (PPE) staat. Die PPE-basis is een modulair voor elektrische auto's bestemd platform dat je in feite moet zien als de grotere 'premiumbroer' van het MEB-platform. Het PPE-platform debuteerde onlangs onder de concept-car Audi A6 e-tron, al is de eind volgend jaar te lanceren Audi Q6 e-tron de eerste auto van de Volkswagen Group die op het PPE-platform komt te staan. De elektrische Taycan staat net als Audi's E-tron GT op een ander EV-platform, die luistert naar de naam J1.


      Porsche Macan EV

      Het PPE-platform kan overweg met 800 volt-laadstructuren en dat maakt laadvermogens tot in ieder geval 270 kW mogelijk. Ongetwijfeld geeft de aandrijflijn waarmee Audi de A6 e-tron Concept uitrustte al een beeld van wat voor aandrijflijnen je kunt verwachten. De elektrische sedan had een 100 kWh accu in zijn bodem, goed voor een actieradius van maximaal 700 kilometer. De aandrijflijn van de conceptuele Audi bestond uit twee samen 476 pk en 800 Nm leverende elektromotoren.

      De elektrische Macan onderscheidt zich met meer dan slechts zijn aandrijflijn en platform van de opvolger van de huidige generatie Macan met verbrandingsmotoren. De firma uit Zuffenhausen maakt van de elektrische Macan namelijk een zogenoemde coupé-SUV. De ingepakte exemplaren op deze foto's hebben namelijk een opvallend sterk aflopende daklijn. Daarnaast krijgt de elektrische Macan platte koplampen waarvan zowel de vorm als indeling lijkt op die van de Taycan. Porsche brengt stickers van grote koplampen aan om de boel enigszins te camoufleren en ook achter de kentekenplaat zit een plakker die de suggestie moet wekken dat er zich hier een grille bevindt. Dat deel zal zeer waarschijnlijk gewoon dicht zijn, de daadwerkelijke koelopening zit namelijk lager in de neus.

      Later dit jaar meer Macan-nieuws. Voor de elektrische Macan moeten we nog twee jaar geduld hebben.













       
    • Audi S8
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions