Ga naar inhoud

Porsche Boxster EV Concept


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon

Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 

 MAY 8, 2021
 
 

porsche boxster ev

ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER
  • Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept. 
  • We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform. 
  • The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same. 

Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me heerlijk, in stilte genieten van de buitenlucht.

Ok, toegegeven, ik zou een heerlijk 6 cilindergeluid wel missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze elektrificatie gebruiken in de Macan, Panamera .. dat zou ik kunnen verstaan maar bij de 911 of Boxster/Cayman past dat toch niet vind ik. Soit, we gaan het zien ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Canonball said:

Dat ze elektrificatie gebruiken in de Macan, Panamera .. dat zou ik kunnen verstaan maar bij de 911 of Boxster/Cayman past dat toch niet vind ik. Soit, we gaan het zien ...

Draai of keer het zoals je wilt, alles gaat EV worden, of ze nu willen of niet. En dat zal niet aan Porsche gelegen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze daarmee hetzelfde doen als met een Taycan gaat dat toch indrukwekkend rijden (voor een EV). En eigenlijk gewoon goed als auto. Enige waar ik mijn twijfels bij heb gaat range zijn, Boxster/Cayman is toch een weekend/rijdersauto dus hopelijk haal je dan nog wat deftige range. 

Anderzijds, het echte rijden sterft toch uit, de meerderheid van de kopers nu koopt dat toch gewoon om te 'flaneren'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo’n concept leent zich toch perfect daarvoor?

Klein, ‘licht’ en sportief. Dat gaat een uitstekend weggedrag en topprestaties combineren met een zeer acceptabele range. Uiteraard blijft het jammer dat er een heel stuk beleving dreigt te ontbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, ir_fuel said:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

Een Tesla Model 3 standard Range zit rond de 1600kg. Een Boxster T weegt nu al 1350kg. Als ze dat onder de 1500kg krijgen zal dat al een prestatie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, stradge said:

Benieuwd of ze de pillen achter de bestuurder gaan steken of helemaal eronder😅

Hopelijk in een V van 180 graden.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

De Lotus Evija weegt "maar" 1600kg..... licht naar EV normen.

De batterij is dan ook leeg na 15 laps Hethel of een uur op straat als je rustig rijdt. Daarna mag je 20 min gaan laden.

Sta je dan met je 2000pk en 2.4mil aan supercar :')

Wie gaat dat ooit kopen...

 

Hopelijk doet Porsche beter in deze studie. Ik zie het persoonlijk niet gebeuren dat ik een EV een leuke driverscar zou vinden, dus ik hoop op een aangename verrassing want anders is de hobby ten dode opgeschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

Je begint wel van een lichtere basis dan een gezinswagen of SUV he, voor zo’n categorie wagen moet dat allemaal wel een beetje te optimaliseren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zonde dat de hobby-auto's elektrisch worden. Vervang eens eerst al die dieselslurpende kilometervreters die dagelijks door vertegenwoordigers door de files worden geloodsdt en laat aub de auto's met emotie nog heerlijk op benzine draaien!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

100% zeker dat voor mij dit nooit een vervanger zou kunnen worden voor een ICE, maar als ik om één of andere reden weer veel km's zou moeten doen zie ik me wel zoiets naast de GT3 zetten als daily driver.

Of ter vervanging van de taycan voor madam en kijken voor iets anders dan als gezinswagen en extra daily voor mezelf...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/5/2021 om 13:20, ir_fuel zei:

Je kan dat nooit licht maken, tenzij je zwaar in de range gaat hakken. Zo een batterij weegt meer dan 600kg. Alleen de batterij he.

En een 600PK motor weegt 32kg (die van Koenigsegg toch).

De flat 6 weegt 230kg, de PDK weegt 116kg, 50kg aan benzine, en dan nog een hoop onderdelen die niet nodig zijn. Dat gaat niet persé zoveel schelen hoor.

Het zal geen lichtgewicht worden, maar dat is een M2/3/4 ook niet en die zijn ook gewoon leuk om mee te rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid