Ga naar inhoud

Kidskarting: IAME Benelux Series / Rotax Challenge


Mich

Aanbevolen berichten

Van die dingen gaat hij spijtig genoeg wel regelmatig tegen komen waarschijnlijk, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar hieruit kan hij ook enorm veel leren. Het zal niet altijd vlekkeloos verlopen, zeker niet in een technische sport waarin er dan ook nog veel concurrentie is. Hij zal wel snel bijleren, ook op mentaal vlak en dan komt dat goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard. En dat weet hij intussen al. Heeft al genoeg pech gekend in opwarm en formatierondes.
En dat hardt hem inderdaad wel. [emoji6]

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mich zei:

Uiteraard. En dat weet hij intussen al. Heeft al genoeg pech gekend in opwarm en formatierondes.
En dat hardt hem inderdaad wel. emoji6.png

Daar draait het om, nu al de shit meemaken zodat hij er tegen kan wanneer het van belang is 🙂 

En er was ook entertainment voor de papa's voorzien :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog leuke geste: de koers werd gesponsord door Jumbo. Alle kindjes hun bandenset aan halve prijs. Wel dat noem ik nu es echt een mooi gebaar van Jumbo [emoji41]

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, korneeldebruyn said:

De CEO is dan ook zelf een auto- en racefanaat emoji14.png

inderdaad... een uitstervend ras die Frits van Eerd. Prachtig wat die man doet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi om dit verhaal te lezen. Bedankt om het te delen, en ik kijk uit naar het vervolg. Alvast succes in de volgende race!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afgelopen weekend, verslag vd wedstrijd:

Round 3 - IAME Series Benelux. Dit keer op het mooie tracée van Francorchamps [emoji3526][emoji2956]. Ik had er nog geen wedstrijd gereden, wel 2 keer op getrained. Dus ik was aangenaam verrast om de qualif op p5 te kunnen afsluiten [emoji12][emoji110]. Koers1 verliep prima, maar het was moeilijk om de snelleren te volgen en moest vrede nemen met p7. Koers2 had ik een kanonstart, meteen naar p3. Kon het tot over mid-koers volhouden maar moest uiteindelijk de duimen leggen voor de snelleren achter me. Krijg na afloop dan nog een lullige en onverdiende penalty bovenop waardoor ik de finale pas als 9de kan starten [emoji18]. Gelukkig regent het op dat moment dus niks is verloren. Kan snel oprukken naar p4 achter een frontrunner maar in een poging hem te pakken, ga ik even rond. Kom als 7de over de finish, maar ik besef dat ik een potentiele podiumplaats heb weggesmeten [emoji22][emoji4]. Soit, het is gebeurd. Ben blij dat ik me toch heb kunnen tonen tussen de subtop van de Mini-rookies [emoji106][emoji2]. In het klassement staan we nu 7de. Het zit kort bij mekaar en het niveau is best hoog [emoji108][emoji110] Dikke merci Gilles Saeys en Franky Saeys van Sfp racingteam SFP Racing voor de topservice en gouden raad [emoji122][emoji122][emoji106] #iameseries #iameseriesbenelux[emoji1045][emoji1152] #iamebelgium #kartingspafrancorchamps #fkkart #formulak #sfpracing #dicodiamond #dicodiamondcompany #minirookie #kidskarting

IMG_9285.jpgIMG_9287.jpgIMG_9288.jpg9B5BB101-479C-4A1D-96F5-1E51445CD7BB.jpg0087961D-94F5-4957-9681-8B155387B21B.jpg3A9EEB08-CF58-4636-B1A9-B5F899238AFF.jpg
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verslagje van het weekend:

BNL race afgelopen weekend met de Rotax…. op zaterdag droog en een hele dag probleempje met de motor die wat topspeed tekort kwam [emoji51]. Meer dan een p5-p6 zat er echt niet in. In de Finale had ik een kanonstart direct naar p3 maar moest op de rechte lijn telkens de duimen leggen voor de tegenstanders [emoji18][emoji18]. De moraal was dus niet al te hoog op zondagmorgend, al hing er wel wat regen in de lucht [emoji3526][emoji6]. Qualif was nog op ‘t droge en een p3 startpositie was ver boven verwachting [emoji106]. Rond de middag gingen de sluizen dan toch open. Had nog nooit eerder op regenbanden gereden, maar het ging zeer vlot en kwam als 1ste over de streep in de Prefinale; meer nog SFP Racing bezette de top3 [emoji108][emoji106][emoji106], de manne met de dikke motoren kwamen er niet aan te pas [emoji51]. Finale was drogende baan, ik verloor veel plekken bij de start maar kon snel opklimmen naar p2 waar ik verder een vrij eenzame race reed. Kortom met een matige zaterdag, en dagwinst op zondag eindigde ik als 3de algemeen [emoji471][emoji106]. Het succes voor SFP was compleet met Stig en Vic die de top5 afrondden [emoji41], alsook teammaatje Mathis Piessens die hier zijn racedebuut maakte [emoji122][emoji122][emoji122].

#rotaxmax #kartingdesfagnes #fkkart #formulak #sfpracing #dicodiamond #dicodiamondcompany #micromax #kidskarting #bnlkartingseries

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Leuk om te lezen! Mijn zoon is ook gestart bij fki en heeft sinds een tijdje een micromax, waar hij steeds vlotter in wordt. 
 

hij is nog te jong om te koersen, maar je kan nooit te veel info hebben:

wat zijn ondertussen je ervaringen van rotax vs iame? Kostprijs, competitie, toegankelijkheid,… ?

als hij verder doet zoals hij nu bezig is wil ik hem volgend jaar ook wel eens laten meerijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Deze effe van onder t stof blazen. 
 

Onze Lorenz heeft ook dit jaar het IAME Benelux kampioenschap afgewerkt. Met Rotax zijn we gestopt wegens niet echt boeiend en een te mager veld. De IAME Benelux is echt topniveau en als je nog hoger wil is het meteen Europees. 
 

Het was een zeer leerrijk jaar met ups en downs. Beste resultaat was een p4 in een heat, slechtste was een lelijke crash waarbij hij is afgevoerd naar de kliniek. Gelukkig zonder veel erg. 
Na 2 koersen zijn we veranderd van team ook, rijden nu bij Walen dus voor een 9-jarige qua taal de nodige challenge. Enfin het is boeiend en het geeft een intense vader-zoon relatie. 
 

Lorenz is mooi 8ste geeindigd in het kampioenschap. Volgend jaar gaan we een klasse hoger rijden bij de Mini’s. 10-12jarigen. 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

2023 gaan we opnieuw het iAME Benelux kampioenschap rijden en waarschijnlijk ook de Nederlandse serie (reden hiervoor is dat zij een wedstrijd op het ouwe Kerpen organiseren, toch wel speciaal terrein voor de liefhebbers)


Lorenz rijdt een klasse hoger, bij de kids van 10-12j. 
Qua chassis zijn we veranderd naar Alonso kart. De eerste tests zijn begonnen en opbouwen naar begin maart voor de 1ste koersen. 
 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad aan het vriezen daar op dat moment. Met warmtezakjes in de handschoenen maar 10 minuten was meer dan genoeg. Tranen van de kou 😊

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Prachtig 1ste seizoen van mijn kleine vriend Lorenz De Cock in de Mini categorie 🥰😊🏎️🏎️👏👏

Met p8 eindklassement in de felbevochten Benelux series en p4 in het NK mogen we dik tevreden zijn. De resultaten zijn alleszins boven verwachting 😀🤜

Hiermee heeft Lorenz trouwens een ticket gescoord voor het WK dat volgende week zal doorgaan in Portimao 🍀😎😛
Voor ons de 1ste maal dat we naar een WK mogen   
Wat een mooi seizoen hebben we beleefd ✅

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Update seizoen 2024

Dankzij de mooie resultaten vorig jaar, zijn we gecontacteerd door een topteam binnen de karting: Fusion Motorsport 

De gesprekken met Fusion zijn begonnen in oktober op het WK in Portimao. Uiteindelijk hebben we getekend daags na nieuwjaar. Spilfiguur in dit verhaal is een nederlandse motorenpreparateur die aan ons op het EK en WK de motoren leverde 👍

De samenwerking is alleszins goed begonnen want we konden de 1ste race van de Benelux op Mariembourg mooi winnen 🥇🏆. Ook de pole was voor Lorenz. 
 

 

BBD61A18-6FC0-43BE-B5DD-F968999F97C9.jpeg

375B9983-E824-442F-A378-1F7F1E0E05D3.jpeg

69101630-2DAB-4C7A-ACD0-50D149F768C1.jpeg

6D574E88-3C37-446F-B4D4-C7ABB9036DCD.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid