Jump to content
Sign in to follow this  
tuscani

Ford F-150 lightning

Recommended Posts

tuscani    7,057
tuscani

Ik wil dat!  Elektrisch en lv, 2keer safe.

2022-ford-f-150-lightning-107-1621443875

ford-f150-lightning-2.jpg

Direct een batterij voor thuis 😂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    7,057
tuscani

2022-ford-f-150-lightning-209-1621455472

2022-ford-f-150-lightning-215-1621455477

2022-ford-f-150-lightning-225-1621455481

2022-ford-f-150-lightning-108-1621443875

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwiekie    1,977
kwiekie

Prijs minder dan €40.000 dollar voor een basismodelletje, en 0-96 km/h in een goeie 4 seconden blijkbaar.

Spel heeft 1050 Nm trekkracht, mag ook 4,5 ton trekken (dan moet je wel de zwaardere batterij pakken).

Ik vind het een ferm ding!

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    4,670
gewoon ik

cool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    311
Liquid Li0n

vind het ook een ferm ding, een van de eerste echte EV's die er nog normaal uitziet zoals de gewone versie en die praktischer is.

Heeft 11 "stopcontacten" hoor ik en je kan er reversed energy mee doen. Zou een normaal huis kunnen voorzien van stroom voor 3 dagen.

Ben wel eens benieuwd naar de actieradius als deze die 10 000 pounds trekt, want dat is 4 ton. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    311
Liquid Li0n

Goed kritisch filmpje ook waarin nog wat info komt, niet gebonden aan Ford.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,977
gTa

Dik! ❤️

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,968
JanC

Voor zo'n dingen zouden ze beter een oplossing gebruiken met synthetische brandstoffen, in mijn ogen.
Die elektrische Hummer gaat meer dan 4 ton wegen, waar zijn we in godsnaam mee bezig? :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    311
Liquid Li0n
18 uren geleden, JanC zei:

Voor zo'n dingen zouden ze beter een oplossing gebruiken met synthetische brandstoffen, in mijn ogen.
Die elektrische Hummer gaat meer dan 4 ton wegen, waar zijn we in godsnaam mee bezig? :fp: 

4 ton en in 0 naar 100 in 3.5 seconden

Ja, als Greta en Anuna willen dat we EV rijden, dan krijg je dit he... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    7,057
tuscani
2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

4 ton en in 0 naar 100 in 3.5 seconden

Ja, als Greta en Anuna willen dat we EV rijden, dan krijg je dit he... :P

Zoef zoef door de binnenstad van Gent 🤣

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,977
gTa
4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

4 ton en in 0 naar 100 in 3.5 seconden

Ha nee hé, 4 ton = 90 hé :D 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,977
gTa

Dat ding gaat er verdikke nog rapper zijn dan de Rivian! Hopelijk is dat niet de doodsteek ervoor... zou jammer zijn want ECHT een dikke auto ook, dat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    311
Liquid Li0n

idd, die configurator staat al een tijdje online...ben wel benieuwd deze in het echt te zien. spijtig dat er geen motorgeluid bij moet worden gedacht maar dat zullen we nu eenmaal minder en minder horen

https://rivian.com/configurator/r1t

Share this post


Link to post
Share on other sites
flupke73    6,013
flupke73
44 minuten geleden, gTa zei:

Dat ding gaat er verdikke nog rapper zijn dan de Rivian! Hopelijk is dat niet de doodsteek ervoor... zou jammer zijn want ECHT een dikke auto ook, dat.

Werken die niet samen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,977
gTa
17 uren geleden, flupke73 zei:

Werken die niet samen?

Geen idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • JanC
      By JanC
      Suboptimaal wegdek, gewone banden, nog niet op vol vermogen, zonder launch control, en zie hoe dat wegknalt van een Taycan Turbo S die sneller uit de startblokken is...  
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions