Ga naar inhoud

Tweedelige remschijven en de keuring


VRX

Aanbevolen berichten

Short story: dit zijn toch tweedelige schijven right? (foto1)

En kom ik dan met een upgrade die boutjes vooraan heeft door de keuring? Heeft iemand hier ervaring mee? (foto2)

9254BA27-3FC9-4F56-8C04-D26C43F68F2D.thumb.jpeg.1ce26b193374a80dc5d6909fe19b5c85.jpeg

 

 

2124376000_WhatsAppImage2021-06-03at22_01_26.jpeg.a1120897406c10a6c4242b585d37bdd1.jpeg

 

Long story: Ik heb het "performance pack" op mijn Cupra, wat wil zeggen dat ik de 4pots 370mm remmen van de vorige generatie TTRS/RS3 heb. Deze remmen zijn echter gekend om hun koelproblemen (Audi maakt enkel linkse schijven die ze ook rechts monteren waardoor de koelvinnen fout staan en ze dus te warm kunnen worden).


Omwille van deze reden zou ik dus graag mijn schijven en blokken upgraden maar ik kom eigenlijk alleen tweedelige schijven tegen die vooraan boutjes hebben, en ik heb al van enkele mensen gehoord dat ik daar no way mee door de keuring kom.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand verder nog enkele goed remschijf merken voor mij die idealiter in de .eu liggen? Momenteel zit ik met Tarox en Mtec in mijn hoofd, maar die liggen in de UK en met de brexit is dat niet meer zo ideaal...

aangepast door VRX
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al twee jaar gekeurd geweest met 2-delige schijven. Maar het is altijd nagelbijten als ze het van toestaan.

Ik had vroeger pfc en nu Girodisc.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze remmen zijn echter gekend om hun koelproblemen (Audi maakt enkel linkse schijven die ze ook rechts monteren waardoor de koelvinnen fout staan en ze dus te warm kunnen worden).



Ik veronderstel dat je regelmatig op circuit rijdt? Hoe vaak heb je zelf je remmen te warm gereden tot het punt waar je remblokken voorbij hun optimale punt waren of je schijven barsten begonnen te vertonen/krom getrokken waren?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Cat7even zei:

 

 


Ik veronderstel dat je regelmatig op circuit rijdt? Hoe vaak heb je zelf je remmen te warm gereden tot het punt waar je remblokken voorbij hun optimale punt waren of je schijven barsten begonnen te vertonen/krom getrokken waren?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Naast het gehele punt :) er zijn wel meerdere problemen met die remmen en al wil ik ze upgraden omdat ik de upgrade mooi vind en de auto enkel een garagequeen is, dan is dat nog mijn zaak en hoef je hier niet zo onozel en betweterig te komen doen...

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja … en dan staan mensen er verstomd van dat velen met kennis hier gewoon geen antwoord en hulp meer geven. [emoji849]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn cupra 290 met dezelfde klauwen als jouw, 2 delige schijven van Reyland motorsport http://www.reyland.co.uk/discs/ uit de UK steken. Vorig jaar zonder problemen door de controle geraakt. Ik zou wel geen j hook of curved groeven nemen. Dit valt harder op. 

Mijn broer heeft op zijn mercedes c63 ook gegroefde schijven gestoken van Masterdisc vooraan en ook al 2 keer door de keuring geraakt zonder opmerking. Deze komen van bij http://www.special-brakes.de/ 

Die standaard schijven op de cupra met PP zijn inderdaad niet denderend. Ik merk wel een groot verschil op het circuit met die 2 delige schijven qua uithouding en remkracht.

Op https://www.at-rs.de/shop/ heb je een uitgebreide webshop voor remschijven. Is wel iets duurder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DBA remschijven. Mogelijks bij mij te bestellen.

De schijven op foto 1 lijken tweedelig, die zitten langs vanachter gevezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid