Ga naar inhoud

Adres voor onderhoud versnellingsbak


Fr79

Aanbevolen berichten

Iemand een goed adres voor (preventief) versnellingsbakonderhoud?

Meer bepaald flushen+ verversen ATF olie van een Aisin TR80SD (ook wel gekend als de Tiptronic 8 uit tal van VAG-producten)

Zoiets dus bedoel ik: https://www.kroon-oil.com/files/Documenten/PowerFlush_folder_V4_22012014_LR.pdf

Bij voorkeur Oost-West-Vlaanderen maar mag ook elders zijn als het een hele goede is.

Thx!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thanks 👍, zal deze beste man even contacteren, op zijn site gaat het vooral om herstellen maar een flush doet hij ook wel waarschijnlijk?

Wingene, moet wel lukken om die te verstaan😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Fr79 zei:

Iemand een goed adres voor (preventief) versnellingsbakonderhoud?

Meer bepaald flushen+ verversen ATF olie van een Aisin TR80SD (ook wel gekend als de Tiptronic 8 uit tal van VAG-producten)

Zoiets dus bedoel ik: https://www.kroon-oil.com/files/Documenten/PowerFlush_folder_V4_22012014_LR.pdf

Bij voorkeur Oost-West-Vlaanderen maar mag ook elders zijn als het een hele goede is.

Thx!

 

 

Automatic in Tielt, doe Stefaan mijn groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Bompa zei:

Gewoonweg 1 adres: Transmissies Storme

http://www.transmissies.be/

@CAS is hier ook al geweest en heb van verschillende andere mensen ook niets dan goed gehoord. Alleen heb je een speciaal woordenboek nodig.

Wij hebben er ook al een zestal daar laten doen. Is idd de man. De lange wachttijden zijn wel vervelend. Prijzen zijn wel scherp. Alle, waren dat toch alleszins, maar laatste was 3 jaar terug (eerste 14 jaar terug, toen hij nog in een chabby schuurtje/garagebox zat)

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Storme gecontacteerd maar nog geen antwoord gehad.

Ook offerte gekregen van een Bosch Service center, komt op iets meer dan 700 euro BTWi...

Flush volgens Kroon systeem (zie link hierboven) + verse olie

Vind ik eerlijk gezegd wel wat veel, of is dat de normale prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Fr79 zei:

Storme gecontacteerd maar nog geen antwoord gehad.

Ook offerte gekregen van een Bosch Service center, komt op iets meer dan 700 euro BTWi...

Flush volgens Kroon systeem (zie link hierboven) + verse olie

Vind ik eerlijk gezegd wel wat veel, of is dat de normale prijs?

Dat is de normale prijs. Ik heb ook zoiets betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, olie aflaten en 12 liter verse olie, werkuren en prijs olie samen had ik op zo'n 300 à 400€ gerekend, blijkbaar te optimistisch want is het dubbele 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis is die ZF olie iets van een 25-30€ +btw de liter. Tel daar nog een nieuw carter met ingebouwd filter bij,... Vergeet uw dichtingen achter de mechatronic niet te vervangen als de boel dan toch open ligt. Ben er zo al een aantal tegen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Fr79 zei:

Mja, olie aflaten en 12 liter verse olie, werkuren en prijs olie samen had ik op zo'n 300 à 400€ gerekend, blijkbaar te optimistisch want is het dubbele 😊

Flushen is spoelen met olie dus meer dan 12l nodig. Dacht wel dat het een 500 was bij Storme inclusief filter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Frekkel zei:

Als ik me niet vergis is die ZF olie iets van een 25-30€ +btw de liter. Tel daar nog een nieuw carter met ingebouwd filter bij,... Vergeet uw dichtingen achter de mechatronic niet te vervangen als de boel dan toch open ligt. Ben er zo al een aantal tegen gekomen.

VAG Tiptronic 8 is geen ZF maar een Aisin. 

Naar het schijnt is die Toyota-olie even goed dan deze die VAG voorschrijft maar wel stukken goedkoper (Aisin is van Toyota)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, CAS said:

Flushen is spoelen met olie dus meer dan 12l nodig. Dacht wel dat het een 500 was bij Storme inclusief filter. 

500 liter lijkt me toch overkill

 

:D

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Joske said:

Ik denk dat hem 500€ bedoeld, 500l a 25€/l zou op 12500€ alleen olie uitkomen. 😲

O RLY

15 minutes ago, CAS said:

500euro idd.

Ik dacht nog, zou het nodig zijn dat ik die smiley er bij zet, zodat ze zien dat ik geen kalf ben?

Ja dus.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/6/2021 om 18:49, CAS zei:

500euro idd. Is al even geleden. In 2024 mag ik opnieuw gaan. 

Al nieuws @Fr79? Want ik denk wel dat je hem beter belt. Ale, imo doe je dat altijd beter. 

Nog niet kunnen bellen daar ik nogal 'afwijkende' werkuren heb

Wel al 2 keer een mail gestuurd met alle info maar geen repliek. Dat komt bij mij zo niet goed over. Als ik bel gaat hij sowieso toch geen pasklaar antwoord kunnen geven veronderstel ik en eerst een en ander moeten opzoeken over de bak in kwestie 

Nu, ik versta wel dat sommige zelfstandigen liever niet via mail werken maar ik wil wel graag een richtprijs. En als je toch niet antwoordt dan moet je ook geen mailadres op je website zetten, enfin imho.

Ware het niet dat hier 4-5 man heel lovend is, ik had die al lang verticaal geklasseerd eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Fr79 zei:

Nog niet kunnen bellen daar ik nogal 'afwijkende' werkuren heb

Wel al 2 keer een mail gestuurd met alle info maar geen repliek. Dat komt bij mij zo niet goed over. Als ik bel gaat hij sowieso toch geen pasklaar antwoord kunnen geven veronderstel ik en eerst een en ander moeten opzoeken over de bak in kwestie 

Nu, ik versta wel dat sommige zelfstandigen liever niet via mail werken maar ik wil wel graag een richtprijs. En als je toch niet antwoordt dan moet je ook geen mailadres op je website zetten, enfin imho.

Ware het niet dat hier 4-5 man heel lovend is, ik had die al lang verticaal geklasseerd eerlijk gezegd.

Dat zijn typisch mensen die bezig zijn. Twee maal een e-mail sturen zal dus niets uithalen.

Na de eerste e-mail even bellen en verwijzen naar je e-mail, dan weet hij ook dat je serieus bent.

Zijn website is nog met Adobe Flash gebouwd en hij verwijst naar 2009 dus wees eens niet zo naiëf 😛 

Als je pasklare info wil van een secretaresse moet je naar een groot bedrijf gaan en meer betalen 😄 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid