Bachmut 0 Geplaatst: 2 juli 2021 Delen Geplaatst: 2 juli 2021 Hallo , ik ben Michiel uit Oostende , voorlopig in Oostende want ik trek naar buitenland . Daarom kocht ik me een grotere wagen , nu ja ..groter ? Een Volvo xc60 . Ik ging eigenlijk voor een Octavia maar in de winkel stond deze naast een xc60 ....Stonden we met onze rug naar de Skoda naar die Volvo te gapen en plots wilden we een proefrit met die schoonheid . Een soort oranje-rood en blinken als de zon . Een D3 automaat die over de weg gleed met een minimum aan geschok en geluid en een zijdezachte automaat , ik telde denk 7 maar verkoper zei 8 trapkes , nauwelijks waarneembare overgangen . Haast geen bandengeluid , ruimte overal en hoog zittend . Beleefdheidshalve daarna met de Octavia een toerke gedaan ...alle respect voor die 1.0 tsi , dsg maar dat was alles behalve leuk om rijden . Het gebrom en gezoem ( resonantie) overstemde onze gesprekken , harde stoelen en vooral laag zittend ...we waren gelijk geen fan meer . Dus staat de xc op de bestelbon en mogen we hem ( of haar?) begin aug. gaan afhalen . Het voertuig krijgt nog een grondige poets en onderhoudsbeurt , er moet wat kleine lakschade aan verholpen worden en de voorruit ,vertoonde een kleine barst door een steeninslag , die word vervangen. Xc60 is 5 jaar oud en heeft kleine 100 duizend gereden . Niet de nieuwste dus maar goed onderhouden met alles op papier als bewijs . Volvo eigenaars her en der raden aan om de automaat te laten reinigen/spoelen , dat zou de levensduur van de mechaniek ten goede komen ?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.150 Geplaatst: 2 juli 2021 Delen Geplaatst: 2 juli 2021 Kan zeker geen kwaad om de automaat eens te laten reinigen, aan de olie die eruit komt zie je meestal wel hoe het gesteld is met de automaat, zou na 100k nog geen slijtage mogen hebben lijkt mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.458 Geplaatst: 2 juli 2021 Delen Geplaatst: 2 juli 2021 Ik heb ook eentje gehad, eveneens een D3, maar wel een pré-facelift, deze lijkt me een facelift te zijn (grootste verschil zijn de koplampen: pré-facelift in 2 delen, facelift in 1 deel). Ik vermoed dat jouw D3 dan ook een 4-cilinder is en niet meer de 5-cilinder zoals in de mijne destijds. In elk geval; leuke wagen, kan je zoals de meeste Volvo's uuuuuren km's in malen zonder moe te worden. Echte km-vreters (wat ik er dan ook mee gedaan heb ). Ikzelf was minder fan van het SUV-concept, al had ik weinig rolbeweging en goede strakke ophanging wegens R-design met licht aangepaste ophanging. Spoelen van de automaat: niet iedereen is fan. Vernieuwen van de olie: geen probleem. Spoelen is echt wel alles reinigen, de tegenstanders zeggen dat aangekoekt vuil los kan komen en voor grotere problemen kan zorgen in de kleppendoos bv. Ik heb m'n V70 D5 op 220 000 km laten spoelen, maar heb er geen nadeel van ondervonden. Alle andere automaten nooit laten spoelen, alleen tijdig olie laten vervangen. Is inderdaad een mooie kleur, ik ben benieuwd naar extra foto's Z'n grootste troef heb je al ondervonden, z'n zitcomfort. Alleen zijn de zittingen wat korter dan in een Volvo break of sedan, maar daar wen je aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DuDe 1.156 Geplaatst: 3 juli 2021 Delen Geplaatst: 3 juli 2021 Speciaal kleurtje ook. Meestal is dat bij Volvo iets conservatiever. Veel plezier ermee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bachmut 0 Geplaatst: 3 juli 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2021 Ja , het is vooral de kleur die het voor mij deed en de proefrit .Normaal maakt een kleur me niet veel uit maar mevrouw drong erop aan een proefrit te doen , gelukkig maar ..na tien meters was ik verkocht . Ook al is ie bijna zes , ik wil er wat jaren mee rijden en ik begin direct te sparen voor de volgende . Hoewel de c4 ook best aangenaam rijdt , zeker op lange afstand , moet het toch wat groter worden wegens meer bagage en hond . Naast het onderhoud van de automaat kijk ik ook naar prijzen van banden , roetfilter , egr ...enz. Even slikken dus . En misschien een opwaardering via chiptuning ?? Voor ik onze verre reis aanvat toch even een stevige helling opzoeken om het klimvermogen te testen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.