Ga naar inhoud

2003 Volvo S60


Ronnes

Aanbevolen berichten

Beste mensen , mijn schoonvader moet helaas afscheid nemen van zijn geliefde wagen , de gezondheid laat het niet meer toe.
De wagen heeft elk jaar zijn onderhoud gehad in de garage waar hij van komt ,ook nieuw aangekocht. Alle facturen beschikbaar. Hij dekte na elke rit de wagen af met dekens de laatste 10 jaar enkel mee gereden elke week een keer naar de supermarkt. De wagen ziet er dan ook zeer goed uit. De laatste keer bij het naar buiten rijden heeft hij een paaltje geraakt rechts achter schade is miniem zie foto, hij was er zo van aangedaan dat hij sindsdien niet meer gereden heeft, hij is nu 86 en zwaar ziek.
De wagen,
Volvo S60 benzine 140pk Bj2003
Handgeschakeld
Business Line
Interieur Kilen Oak
carroserie kleur Ash Gold pearl
77500 km
Gekocht bij Volvo Van Houdt Herentals België.

P1060570.jpg

P1060571.jpg

P1060572.jpg

P1060574.jpg

P1060575.jpg

P1060576.jpg

P1060577.jpg

P1060578.jpg

P1060579.jpg

P1060580.jpg

P1060581.jpg

P1060582.jpg

P1060583.jpg

 
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola. Net dezelfde als deze van mjin vrouw, alleen heeft deze er bijna 200 000 km minder.

En maandag gaat de onze binnen voor nieuwe distributieriem en herstel van olielek. Kostprijs zal bijna de helft zijn van de aankoopprijs van deze hier :D

(wel BIV nog niet meegerekend)

Als de kostprijs van de herstelling uit de hand zou lopen, zou ik deze wel eens durven overwegen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is beschamend hoe onze politiek deze wagens kapot belast onder het mom van milieu. Deze zeer nette wagen met weinig kilometers willen ze liefst naar de schroothoop en dan nieuwe grondstoffen aanspreken, om mensen nieuwe prullen te verkopen. Terwijl deze nog jaren zou meekunnen. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit ervaring spreken: oerdegelijk, 9 a 10l / 100 km bij korte afstanden, 8l/100 km bij lange afstanden. Zeer comfortabel, romige 5-cil met genoeg pit om af en toe eens een glimlach te krijgen, en al zeker van de sound (in mijn topic zijn er een paar filmpjes). Zeer goede salonzetels.

Enige nadeel voor de meesten hier: het is geen bochtenpakker, het is echt een comfortgerichte wagen. Ware het niet van de buitenkleur, ik twijfelde nog veel minder om hem sowieso te kopen, al was het voor de dochters met bijna-rijbewijs en met 1j rijbewijs.

Net eens berekend: 800 eur rijbelasting, 500 eur biv. Niet voor jonge gasten jammer genoeg, maar je hebt wel immens veel auto voor dat geld.

De onze heeft nu meer dan 250 000 km, dat olielek is het eerste probleem in die 10j dat we hem hebben. Wil je veilig en comfortabel rijden, dan heb je met deze wagen een zeer goede koop.

Maar ik vrees dat je hem voor dit bedrag niet kwijt geraakt, dankzij idd onze staat en de angst die daardoor gecreeerd is voor "ne zware moteur, amai, nen 2400".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto is verkocht de eerste die kwam kijken kocht hem inderdaad zalige wagen met volledige onderhoud  historie , airco, cruise control stond er allemaal op hoor.

op 69000 distributie riem vervangen ....ik had hem graag voor mezelf gehouden maar de taksen klote ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beste man heeft een zeer goede koop gedaan!

En als het dan toch voor dit bedrag was, toppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/7/2021 om 12:57, Order66 zei:

Het is beschamend hoe onze politiek deze wagens kapot belast onder het mom van milieu. Deze zeer nette wagen met weinig kilometers willen ze liefst naar de schroothoop en dan nieuwe grondstoffen aanspreken, om mensen nieuwe prullen te verkopen. Terwijl deze nog jaren zou meekunnen. 

https://www.knack.be/nieuws/auto/97-3-procent-van-een-afgedankt-voertuig-in-belgie-wordt-gerecycleerd/article-normal-1553105.html?cookie_check=1625483614

De hoeveelheid extra grondstoffen valt dus wel mee. 

Een nieuwe wagen maken komt overeen met 17 ton CO2 equivalent. https://www.theguardian.com/environment/green-living-blog/2010/sep/23/carbon-footprint-new-car 
Per liter verbrande benzine komt ongeveer 2269 g CO2 vrij. https://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/alles-over-uitstoot#:~:text=Voor elke liter benzine die,een andere brandstof te kiezen.

Ofte, een wagen vernieuwen komt overeen met 7.492 liter benzine verbranden. 

Spritmonitor zegt voor de Volvo V60 140pk gemiddeld 8,6 l/100km (wat een stuk minder is dan wat ik verwacht had eerlijk gezegd)

https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/467-S60.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=145&powerunit=2 

En voor een passat TSI 150 pk (ken het huidige Volvo motoren aanbod onvoldoende om met een Volvo te vergelijken) komen we op gemiddel 7,2 l/100km uit. 
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=145&power_e=151&powerunit=2

Dat is dus een verschil van 1,4 liter per 100km. dat wil dus zeggen dat je na 53.5163 km de productie van de nieuwe wagen gecompenseerd hebt. Uiteraard hebben we het dan nog niet gehad over de andere zaken die een wagen uitstoot en gereduceerd worden bij een nieuwere wagen. En de extra veiligheid voor jezelf en anderen rondom jou. 

Nu, als de grondstoffen je echt deren, dan moet je naar het circulaire model en weg van de lineaire economie. Daar kan je hier wat over lezen: 
https://www.tijd.be/dossiers/de-pioniers/de-bouwsector-heeft-geen-toekomst-in-zijn-huidige-vorm/10311148.html 

Komt er op neer dat we inderdaad geen grondstoffen meer gaan verspillen, maar optimaal gaan gebruiken en hergebruiken. Dan kom je dus in het model van mobiliteit as a service, waarbij de provider de verantwoordelijkheid draagt voor de kwaliteit van het product en de recyclagegraad en tegen dient te gaan dat grondstoffen verloren gaan, maar dat producten dus effectief zolang mogelijk mee gaan, net wat je wilt. 
Evenwel ben je in het ciculaire model net geen eigenaar meer van het product (de wagen), maar enkel nog gebruiker. Dus dat druist dan weer helemaal in tegen je wens. 

Samengevat: het is inderdaad beter voor het leefmilieu (en ook nog eens voor de economie) om wagens zoals hier aangeboden te laten vernieuwen.  
Wil je nog lang van een wagen als eigendom kunnen genieten, dan haal je beter het argument "grondstoffen" niet aan, anders ga je de maatschappij richting het ciculaire verhalen sturen waarin we geen eigenaar meer zijn en daar zijn de meesten onder ons nog niet klaar voor. 
 

Dus graag andere juistere argumenten, zodat jij nog lang van je wagens kan genieten, maar ik ook van mijn motorfiets(en) die qua euronormen nog slechter scoren dan jouw wagens. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk mijn gebruik niet echt correct verrekend. Zoals ik mijn oudere wagens gebruik, aan 2000km/jaar, zal het nog lang duren voor er een nieuwe verantwoord zou zijn. Om maar te zeggen dat ik tegen dan misschien al dood ben 😂 wat mij nog veel CO2 neutraler maakt. 
Als daily is het een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Order66 zei:

Dat is natuurlijk mijn gebruik niet echt correct verrekend. Zoals ik mijn oudere wagens gebruik, aan 2000km/jaar, zal het nog lang duren voor er een nieuwe verantwoord zou zijn. Om maar te zeggen dat ik tegen dan misschien al dood ben 😂 wat mij nog veel CO2 neutraler maakt. 
Als daily is het een ander verhaal.

Al die grondstoffen alloceren voor amper 2000km/jaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Tjeu zei:

Al die grondstoffen alloceren voor amper 2000km/jaar? 

Die komen ooit wel terug in circulatie, zonder nog veel te verbruiken. Misschien moeten we stoppen met oa kinderen en huisdieren te alloceren. Wat die aan grondstoffen verbruiken is pas echt niet verantwoord. Het komt hard aan, maar ik moet je aanraden je niet meer voort te planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tjeu zei:

https://www.knack.be/nieuws/auto/97-3-procent-van-een-afgedankt-voertuig-in-belgie-wordt-gerecycleerd/article-normal-1553105.html?cookie_check=1625483614

De hoeveelheid extra grondstoffen valt dus wel mee. 

Een nieuwe wagen maken komt overeen met 17 ton CO2 equivalent. https://www.theguardian.com/environment/green-living-blog/2010/sep/23/carbon-footprint-new-car 
Per liter verbrande benzine komt ongeveer 2269 g CO2 vrij. https://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/alles-over-uitstoot#:~:text=Voor elke liter benzine die,een andere brandstof te kiezen.

Ofte, een wagen vernieuwen komt overeen met 7.492 liter benzine verbranden. 

Spritmonitor zegt voor de Volvo V60 140pk gemiddeld 8,6 l/100km (wat een stuk minder is dan wat ik verwacht had eerlijk gezegd)

https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/467-S60.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=145&powerunit=2 

En voor een passat TSI 150 pk (ken het huidige Volvo motoren aanbod onvoldoende om met een Volvo te vergelijken) komen we op gemiddel 7,2 l/100km uit. 
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&constyear_s=2019&power_s=145&power_e=151&powerunit=2

Dat is dus een verschil van 1,4 liter per 100km. dat wil dus zeggen dat je na 53.5163 km de productie van de nieuwe wagen gecompenseerd hebt. Uiteraard hebben we het dan nog niet gehad over de andere zaken die een wagen uitstoot en gereduceerd worden bij een nieuwere wagen. En de extra veiligheid voor jezelf en anderen rondom jou. 

Nu, als de grondstoffen je echt deren, dan moet je naar het circulaire model en weg van de lineaire economie. Daar kan je hier wat over lezen: 
https://www.tijd.be/dossiers/de-pioniers/de-bouwsector-heeft-geen-toekomst-in-zijn-huidige-vorm/10311148.html 

Komt er op neer dat we inderdaad geen grondstoffen meer gaan verspillen, maar optimaal gaan gebruiken en hergebruiken. Dan kom je dus in het model van mobiliteit as a service, waarbij de provider de verantwoordelijkheid draagt voor de kwaliteit van het product en de recyclagegraad en tegen dient te gaan dat grondstoffen verloren gaan, maar dat producten dus effectief zolang mogelijk mee gaan, net wat je wilt. 
Evenwel ben je in het ciculaire model net geen eigenaar meer van het product (de wagen), maar enkel nog gebruiker. Dus dat druist dan weer helemaal in tegen je wens. 

Samengevat: het is inderdaad beter voor het leefmilieu (en ook nog eens voor de economie) om wagens zoals hier aangeboden te laten vernieuwen.  
Wil je nog lang van een wagen als eigendom kunnen genieten, dan haal je beter het argument "grondstoffen" niet aan, anders ga je de maatschappij richting het ciculaire verhalen sturen waarin we geen eigenaar meer zijn en daar zijn de meesten onder ons nog niet klaar voor. 
 

Dus graag andere juistere argumenten, zodat jij nog lang van je wagens kan genieten, maar ik ook van mijn motorfiets(en) die qua euronormen nog slechter scoren dan jouw wagens. 

Na 54k sta je dus effen en na 108k heb je net genoeg om weer te vernieuwen (dan heeft het dus geen zak uitgehaald). Lijkt mij financieel gezien dan toch beter om met deze Volvo te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Order66 zei:

Die komen ooit wel terug in circulatie, zonder nog veel te verbruiken. Misschien moeten we stoppen met oa kinderen en huisdieren te alloceren. Wat die aan grondstoffen verbruiken is pas echt niet verantwoord. Het komt hard aan, maar ik moet je aanraden je niet meer voort te planten.

Dat is te kort door de bocht. 20% minder volk zal niet resulteren in 20% minder energieverbruik. Verre van. Simpele kleine voorbeelden, een trein met 20% minder passagiers verbruikt amper minder. Een kantoorgebouw met 20% onbezette burelen verwarmen kost niet minder dan een vol kantoor verwarmen.

Wanneer je daarentegen de energie-efficiëntie verhoogt om je verbruik met 20% te verlagen, verbruik je wel 20% minder. 

We kunnen gerust de uitstoot halveren en toch een nog veel grotere populatie van een gelijkaardig comfort voorzien. Maar enkel als de populatie mee doet uiteraard. 

Nu, maakt niet uit. 

Punt was vooral dat jouw initiële argumenten net de Groenen voedt ipv ze onderuit haalt. Wees dus doordacht in zo zaken te gaan verspreiden, want je gaat de publieke opinie in lijn brengen met het groene beleid terwijl je net het omgekeerde wilt bereiken. Of je bent diep vanbinnen een echt groene jongen, maar je hebt het zelf nog niet door. Kan ook natuurlijk... Mss van de solden gebruik maken om het eerste paar Birkenstocks te bestellen? 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, CAS zei:

Na 54k sta je dus effen en na 108k heb je net genoeg om weer te vernieuwen (dan heeft het dus geen zak uitgehaald). Lijkt mij financieel gezien dan toch beter om met deze Volvo te rijden?

Voor mij sowieso :D

10j geleden gekocht voor 5 000 eur, en 100 000 km later nog aan het bollen. De iets hogere taks kan me dan aan m'n reet roesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?

10 000 km per jaar ofzo, 9 a 10l/100 km... en een vrouw die dat een heel gedoe vindt. Voor de weinige km's dat we ermee doen (en op voorhand dachten we dat we er maar een viertal jaar gingen mee rijden op een bepaald moment) lijkt me dat nu niet echt zo een ramp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bompa zei:

Waarom?

Omdat dat goedkoper is.

Met maar 10kkm/jaar en de intentie om hem (of is het een haar?) maar 4 jaar te houden was het inderdaad de moeite niet. Een snelle rekensom leert me dat je na 4j 700€ winst zou hebben. Vanaf dan begint het wel te renderen natuurlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid