Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, -Fred- zei:

Is dat dan de reden dat die i4 zo veel hoger is tov een 3 reeks? Platform die moet dienen voor zowel ice als ev?

Yes, batterij steekt onderaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Straks ga je nog zeggen dat je die sneller kan hebben dan een i4 :lolz:

Voor amper 120k is het  de uwe.

:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Straks ga je nog zeggen dat je die sneller kan hebben dan een i4 :lolz:

Ja maar dat is zo. :D Als je bij de soft launch in mei 2023 als eerste een i5 besteld, dan ontvang je die in oktober 2023. Maanden voor je een i4 40 zou ontvangen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Tommie said:

Ja maar dat is zo. :D Als je bij de soft launch in mei 2023 als eerste een i5 besteld, dan ontvang je die in oktober 2023. Maanden voor je een i4 40 zou ontvangen. :D 

Proficiat trouwens.

  • Thanks Friendly 3
  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat houdt toch echt geen steek meer ginder :fp:

Eigenlijk wel, da's volkomen normaal. Maar enkel als je inzicht hebt in hoe productieplanning en -quota werkt. Da's niet logisch soms. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Eigenlijk wel, da's volkomen normaal. Maar enkel als je inzicht hebt in hoe productieplanning en -quota werkt. Da's niet logisch soms. :D 

@The Swede

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Eigenlijk wel, da's volkomen normaal. Maar enkel als je inzicht hebt in hoe productieplanning en -quota werkt. Da's niet logisch soms. :D 

Blijkbaar worden die dingen niet gedesigned om eenvoudig geassembleerd te worden.

In simpele termen: 1 onderdeel in de i4 dat je bij een supplier koopt die niet genoeg capaciteit heeft, en je i5 kan sneller geproduceerd worden indien dit model dat onderdeel niet nodig heeft.

Op dit ogenblik komen de prestigemerken ermee weg met die lange lead times. Vraag is hoe de markt hierop gaat reageren als we eind 2023 een serieuze recessie krijgen, en plots worden er een hoop van die nu-bestelde wagens afgeleverd, waardoor je een overaanbod gaat krijgen…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2022 om 18:11, The Swede zei:

Blijkbaar worden die dingen niet gedesigned om eenvoudig geassembleerd te worden.

In simpele termen: 1 onderdeel in de i4 dat je bij een supplier koopt die niet genoeg capaciteit heeft, en je i5 kan sneller geproduceerd worden indien dit model dat onderdeel niet nodig heeft.

Op dit ogenblik komen de prestigemerken ermee weg met die lange lead times. Vraag is hoe de markt hierop gaat reageren als we eind 2023 een serieuze recessie krijgen, en plots worden er een hoop van die nu-bestelde wagens afgeleverd, waardoor je een overaanbod gaat krijgen…

 

Nee, zo zit het niet in mekaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Nee, zo zit het niet in mekaar. 

Ik heb niet gezegd dat het in dit geval zo in mekaar zit. Ik geef een reden waarom er 1 model, ondanks een latere lancering, bvb sneller geproduceerd zou kunnen worden. 

Er zijn veel reden waarom je verschillen in beschikbaarheid kan hebben. Slechts enkele zijn zuiver supply chain gedreven: ofwel heb je niet genoeg interne capaciteit of één of meerdere suppliers kunnen je niet tijdig aanleveren. 

Waar het probleem bij de constructeurs echt ligt, is dat ze denken dat ze niet in die capaciteit hoeven te investeren want de kost gaat het niet waard zijn. Ik geloof dat er zelfs zijn die denken dat opzettelijk de capaciteit beperken zelf goed is want het houdt hun prijsniveauhoog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Waar het probleem bij de constructeurs echt ligt, is dat ze denken dat ze niet in die capaciteit hoeven te investeren want de kost gaat het niet waard zijn. Ik geloof dat er zelfs zijn die denken dat opzettelijk de capaciteit beperken zelf goed is want het houdt hun prijsniveauhoog.

 

Op 29/11/2022 om 18:11, The Swede zei:

Op dit ogenblik komen de prestigemerken ermee weg met die lange lead times. Vraag is hoe de markt hierop gaat reageren als we eind 2023 een serieuze recessie krijgen, en plots worden er een hoop van die nu-bestelde wagens afgeleverd, waardoor je een overaanbod gaat krijgen…

Is dit niet contradictorisch? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/12/2022 om 09:19, Polygoon zei:

 

Is dit niet contradictorisch? 

De werkelijkheid is inderdaad wel al eens contradictorisch: tussen wat de prestigemerken denken (of willen denken) wat er gebeurt en wat er echt gaat gebeuren, zit wel eens een verschil.

Lees er even mijn twee posts op na. Ik heb het enerzijds over wat de prestigeconstructeurs op dit moment denken en over wat ik vrees er gaat gebeuren als ik de marktindicatoren nuchter bekijk. 

Ga even terug naar de jaren 2003-2008. Banken dachten dat het niet opkon. Er werd steeds maar gewerkt vanuit het idee dat de economie maar ging blijven groeien en de vastgoedmarkt nooit kon naar beneden donderen. 

Bleek dat nu toch te kunnen, seg… 

Nu zijn de mensen die in de banken aan de top zitten geen domme mensen. En ze begrijpen economie, ze hebben data,… en toch…

Als individuele ondernemer kan je op een mogelijke recessie reageren. Als bedrijf veel moeilijker.

Als bestuursraad van een BMW, kan je niet zomaar publiek gaan maken: “we vrezen dat de markt volgend jaar een duik neemt in de nasleep van Ukraine en de recente overhitting van de prijzen”. Het vertrouwen van niet enkel je personeelsbestand, maar ook je ganse klantenbestand krijgt een knauw. Je marges donderen naar beneden.

Combineer deze vrees met de typische hot-hand fallacy, iets waar de overgrote meerderheid van de bevolking aan lijdt, en de stem in het bedrijf die zegt ”laten we toch maar investeren in een mogelijk scenario waar de zaken slechter gaan”, wordt een eenzame stem in de woestijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2022 om 10:52, ir_fuel zei:

Ik denk dat er al veel doorgeschoven zijn van 5 naar X5, idd.

X5 is toch nog een stuk duurder dan een 5-reeks? + het komt over als de auto van de baas 😬

Ik denk niet dat ik met een offerte van een X5 moet afkomen bij m'n baas. Rij nu G31 518d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, CharlesV said:

X5 is toch nog een stuk duurder dan een 5-reeks? + het komt over als de auto van de baas 😬

Ik denk niet dat ik met een offerte van een X5 moet afkomen bij m'n baas. Rij nu G31 518d.

Ik spreek dan over het volk dat zelf zijn auto betaalt, particulier of als zaakvoerder, en niet die hoger dan hun gat schijters die een basismotorisatie moeten pakken om toch nog maar die auto in het budget te doen passen :D  ( Grapje he :D )

En duurder is relatief natuurlijk. Met wat man maths kan je je nieuwe X5 goedkoper maken dan de 530D die je ervoor reed, dankzij VAA en fiscale aftrek.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tommie said:

Ik heb hier 2 dikke 530e's Touring in de showroom staan, beide los boven de 90k he. 

Langs de andere kant kost een deftig uitgeruste i4 M50 dat ook tegenwoordig. En dat is toch een klasse lager qua auto (toch als je naar de afmetingen en luxe kijkt), en dezelfde fiscale aftrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tommie said:

Zjekr, maar da's 544pk en moet dus z'n 'plaats' in het segment krijgen.

Dat moet nogal ne puzzel zijn om dat allemaal coherent te houden in zo een gamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid