Ga naar inhoud

Praktische en leuke rijdersauto voor 15K?


Harvem

Aanbevolen berichten

Nu het einde van corona stilaan in zicht is en het 100% thuiswerken binnenkort waarschijnlijk voorbij is, komt er een 2de wagen in het gezin. Dat moet een praktische maar leuke auto worden met een budget van ongeveer 15K. Auto moet praktisch zijn, maar hoeft niet groot te zijn, we hebben immers al een passat bedrijfswagen die ruimte zat biedt. En moet leuk zijn, want hoewel de passat prima is wordt je er nou ook niet wild van πŸ˜›

Waar ik zelf al aan zat te denken:

- Een Volkswagen Polo GTI MK5. Zeker in Duitsland vind je er wel een paar onder het budget met een redelijke kilometerstand.
- Een Volkswagen Golf GTI. Nadeel is dat je met dit budget dan al gauw uitkomt bij oude modellen met 100.000+ kilometers. En zeker aangezien ik eerlijk gezegd (nog) niet zo bijzonder veel afweet van auto's, heb ik een beetje schrik om er een met een hoge kilometerstand te kopen 😨.

Wat kunnen jullie nog aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een megane 3 gehad (geen rs). Wel een toffe wagen maar praktisch kon ik hem niet noemen. Achterbank onbruikbaar, diepe koffer, ... Als je deze niet nodig hebt, is dat volgens mij veel waar voor je geld. Indien wel zou ik toch naar iets anders uitkijken.Β 

Misschien ook niet onbelangrijk wat je juist onder rijdersauto verstaat. Moet hij gewoon snel zijn of ook graag bochten nemen? Voorkeur voor FWD of RWD? Zo'n dingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Harvem zei:

Nu het einde van corona stilaan in zicht is en het 100% thuiswerken binnenkort waarschijnlijk voorbij is, komt er een 2de wagen in het gezin. Dat moet een praktische maar leuke auto worden met een budget van ongeveer 15K. Auto moet praktisch zijn, maar hoeft niet groot te zijn, we hebben immers al een passat bedrijfswagen die ruimte zat biedt. En moet leuk zijn, want hoewel de passat prima is wordt je er nou ook niet wild van πŸ˜›

Waar ik zelf al aan zat te denken:

- Een Volkswagen Polo GTI MK5. Zeker in Duitsland vind je er wel een paar onder het budget met een redelijke kilometerstand.
- Een Volkswagen Golf GTI. Nadeel is dat je met dit budget dan al gauw uitkomt bij oude modellen met 100.000+ kilometers. En zeker aangezien ik eerlijk gezegd (nog) niet zo bijzonder veel afweet van auto's, heb ik een beetje schrik om er een met een hoge kilometerstand te kopen 😨.

Wat kunnen jullie nog aanraden?

Indien onderhoud op tijdΒ gebeurd is, isΒ 100000 km niets. HetΒ zit gewoon in het hoofd van de Belgen dat een auto aan 100000 km versleten is. Neem er uw voordeel uit en kijk gerust naar auto’s met meer dan 100 000 km.Β Dit gezegd zijnde, een golf GTI lijkt mij een toffe keuze.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Fiesta ST lijkt me wel een leuk goei en smijt karretje. Manueel, licht, etc

MX5 is ook veel plezier

130i, RWD+manueel+6cilinder+sleeper look heeft ook altijd wel iets!Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW E87 130i is een leuke wagen maar kan wel wat geld kosten. Taks en verbruik is hoog, ook sneller onverwachte kosten (auto van +/- 15 jaar).

Zou eerder kijken naar een recentere hot hatch genre Fiesta ST.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-polo-r-wrc-2-0-tsi-benzine-wit-6e0750c0-77e3-421a-b9a3-66780c6a2d7c?cldtidx=4&cldtsrc=listPage&searchId=1764444846Β 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mini-cooper-s-full-option-benzine-grijs-a963d473-d6b9-4e1b-be3f-0e1ea2a41264?cldtidx=1&cldtsrc=listPage&searchId=-2021132297

Β 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de vele reacties, ik zal eens wat testritjes moeten gaan boeken! 😁

Op 16/7/2021 om 07:32, DuDe zei:

Ik heb ooit een megane 3 gehad (geen rs). Wel een toffe wagen maar praktisch kon ik hem niet noemen. Achterbank onbruikbaar, diepe koffer, ... Als je deze niet nodig hebt, is dat volgens mij veel waar voor je geld. Indien wel zou ik toch naar iets anders uitkijken.Β 

Misschien ook niet onbelangrijk wat je juist onder rijdersauto verstaat. Moet hij gewoon snel zijn of ook graag bochten nemen? Voorkeur voor FWD of RWD? Zo'n dingen...

Moet ook wat leuk door de bochten gaan. FWD of RWD maakt me op zich niet zo veel uit, mag gerust FWD zijn ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ex-Mooseman zei:


Er staat ook β€˜praktisch’ in de titel emoji23.png

Β "Auto moet praktisch zijn, maar hoeft niet groot te zijn" :DΒ Bij onpraktisch versta ik een tweezitter @Harvem???

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Krikkie zei:

Β "Auto moet praktisch zijn, maar hoeft niet groot te zijn" :DΒ Bij onpraktisch versta ik een tweezitter @Harvem???

Euh nee moet wel een vierzitter zijn, had ik misschien duidelijk moeten maken πŸ˜›

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Mini is een theoretische vierzitter, of degene die achteraan plaats nemen moeten bereid zijn hun benen te laten amputeren.
Koffer is ook om te lachen, eigenlijk.

Maar ik amuseer me er wel mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
2 uren geleden, utah zei:

Hier nieuwe Up!GTi gekocht voor 13k. Nieuw en leuk speelgoed van de madam.Β 

Leuk ding, veel plezier ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid