Ga naar inhoud

Wat kan ik best doen met deze Ford B uit 1932?


johnslegers

Aanbevolen berichten

Mijn vader is ooit begonnen met sleutelen aan de Ford B die hij zo'n 25 jaar geleden gekocht heeft.

Helaas is tijd toen ziek geworden en is hij in 2020 gestorven.

Ik zou graag deze auto verkopen, maar weet niet zo goed of ik hem best in de huidige staat verkoop of eerst terug rijklaar laat maken.

Voor welke optie kies ik best?

Hoeveel aan reparatiekosten moet ik rekenen om deze auto terug rijklaar te maken?

En wat zou in beide gevallen een correcte prijs zijn?

Normaalgezien zouden alle onderdelen aanwezig moeten zijn, maar ik ben niet 100% zeker.

vooraanzicht.jpg

zijaanzicht.jpg

interieur.jpg

losse-onderdelen.jpg

dashbord.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wel al mooi werkt geleverd! Kan je het zelf of moet je alles uitgeven? Zou hem rijklaar maken, toch zo ver dat de motor kan draaien, maar imho best "helemaal" terug in orde zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk, ik ook. Kans is groot dat je veel te weinig krijgt. Als je enigszins zelf wat kan sleutelen, maak zijn werk af. Zeker als alles erbij (zou) zitten.

Tenzij je er tegen op ziet, en iemand kan vertrouwen en liefhebber is: verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de plaats en kunde hebt, zou ik hem afmaken. lijkt me puur emotioneel een voldoening te zijn. (als je overeen kwam met je vader natuurlijk :D )

als je er geen verstand van hebt, en alles moet uitgeven zou het wel een dure bedoening kunnen worden, welke je er niet uitkrijgt bij een verkoop later, vrees ik.

 

mocht je tijd en goesting hebben, maar geen kunde, zou ik mij zelfs durven inschrijven in een avondschool automechanica. Hoor regelmatig van mensen dat ze zo hun eigen hobbywagen tegen een redelijke prijs kunnen restaureren (machines  zijn beschikbaar en de leerkrachten zullen je zeker wille, helpen bij zo'n project. is ook niet alledaags voor hun zo'n ford)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand kan de reparatiekosten zo inschatten. Feit dat je je de vraag stelt, hem toch sowieso wilt verkopen en erbij vermeldt: 'laten afmaken' -> verkopen in de huidige toestand.
Anders weet je niet waar je aan begint.

Wat heeft hij hem 25 jaar geleden betaald? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alle onderdelen erbij zitten, en alleen de uren nog tellen, is het in mijn ogen jammer om daarvoor 20 000 eur te laten schieten. ALS alle onderdelen erbij zitten. En ALS de topicstarter een knutselaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Krikkie zei:

Even Google gebruikt, die gaan toch al vlot 40k, in deze staat de helft ofzo (schat ik).

20.000 Euro in deze staat? Dat lijkt mij veel...

Waar zou ik iemand kunnen vinden die 20.000 Euro wil neerleggen voor dit voertuig in deze staat? 

5 minuten geleden, Bompa zei:

Als alle onderdelen erbij zitten, en alleen de uren nog tellen, is het in mijn ogen jammer om daarvoor 20 000 eur te laten schieten. ALS alle onderdelen erbij zitten. En ALS de topicstarter een knutselaar is.

Helaas ben ik zelf niet echt een knutselaar.

Nu, gezien ik schrik heb om er te weinig voor te krijgen in deze staat en dat het te veel gaat kosten om hem te laten repareren door iemand die er iets van kent, ben ik ondertussen een derde optie aan het overwegen. De garage waar hij nu staat zou worden omgebouwd tot een bibliotheek, en die is zo'n 72m². Dus misschien is het nog de beste optie hem gewoon als sierstuk te gebruiken voor mijn bibliotheek. Dan kan die blijven staan waar die nu staat en hoeft die niet rijklaar gemaakt te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het zo gek niet bedenken soms...

Bij mijn maat vandaag gearriveerd en er stond een Defender pickup van het jaar kruik voor de deur dat hij moet compleet restaureren. Moet volledig herdaan worden nog en ziet er VEEL slechter uit dan deze...

Zijn al paar die daar toevallig passeerden met biedingen tot 15k in de staat dat hij is. Dus als dat eindbedrag klopt van 40k dan denk ik (als alles er is en het werk die gedaan is ok) dit idd makkelijk 40k kan gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Naish zei:

Bij mijn maat vandaag gearriveerd en er stond een Defender pickup van het jaar kruik voor de deur dat hij moet compleet restaureren. Moet volledig herdaan worden nog en ziet er VEEL slechter uit dan deze...

 
k Kwam deze net tegen :
Why Defender is so expensive?
For the Defender the cost is due to it being a military and expedition vehicle with superior engineering and incredible off road superiority. 
 
Als boekenverzamelaar weet ik uit ervaring dat de waarde van een verzamelobject van héél wat factoren afhankelijk is, waaronder naast de ouderdom en de staat ook de populariteit, de zeldzaamheid, etc. Bij verzamelobjecten is het meer dan ook een kwestie van vraag en aanbod, en is de vraag vaak doorslaggevender dan het aanbod.
 
Helaas ken ik de markt van oldtimers onvoldoende om die inschatting te maken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carlito kan jij deze mens wat inzicht geven?

 

Als je zelf niet kan sleutelen, lijkt het mij inderdaad het meest logische om deze zo te verkopen. Blijkbaar wil je deze toch niet houden om er zelf mee te rijden, dus dan is het risico van niet te weten waar je zal uitkomen qua kost niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, kwiekie zei:

Blijkbaar wil je deze toch niet houden om er zelf mee te rijden, dus dan is het risico van niet te weten waar je zal uitkomen qua kost niet waard.

Om te rijden sowieso niet. 

Maar sinds dit weekend overweeg ik wel de optie om hem als sierstuk te houden.

Dan hoeft hij in principe niet te rijden en is het voldoende om enkel het koetswerk, de lampen en de radiator terug te steken.

Dat zou ik in principe wel zelf nog kunnen, denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid