Ga naar inhoud

2022 Subaru Impreza wrx


Frekkel

Aanbevolen berichten

Na het verdwijnen van de lancer evo en focus rs als enige overgebleven. 10 september onthulling van het nieuw model.

Er wordt een 2.4 boxer verwacht met een paard of 300. Later volgt nog een sti.

Benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Speedhunter zei:

Gelukkig dat ze er niet de stekker hebben uitgetrokken. 

Niets zegt dat ze er geen stekker aan gaan hangen, want minder positief zou zijn voor gewicht en rijdynamiek. 

En of dit naar onze contreien komt is ook nog de vraag, aangezien de BRZ niet naar Europa komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Frekkel zei:

Ik mag hopen van wel, anders kunnen ze even goed hun winkel hier opdoeken in Europa.

ik veronderstel dat je de stekker bedoelt? Want voor het geld moet de WRX niet naar hier komen. De aantallen dat ze daar maar van verkopen tov de kost om het model te homologeren voor Europa en al die onderdelen op stock te nemen, daar krijg je geen balans positief mee. 
Subaru overleeft in Europa bijna puur op de forester. Verkoopsaantallen in Europa voor de Forester: 

 

Subaru
Forester
2020 6.377
2019 10.257
2018 10.041
2017 13.185
2016 12.607
2015 14.428
2014 13.889
2013 14.579

Op totaal voor gans Subaru

2013 38,935 -7.66 0.32
2014 32,907 -15.48 0.25
2015 38,033 15.58 0.27
2016 37,189 -2.22 0.25
2017 35,297 -5.09 0.23
2018 36,688 3.94 0.24
2019 32,299 -11.96 0.21
2020 19,244 -40.42 0.16

 

Dat is 1/3de van de verkoop. Een ander derde gaat naar de XV 
 

Subaru
XV
2020 7.341
2019 10.577
2018 14.706
2017 10.618
2016 10.400
2015 8.925
2014 10.745
2013

12.216

 

Stuk voor stuk modellen die héél ver van de WRX staan. In de US verkochten ze in 2016 bijna evenveel STI's dan totaal aantal Sub's hier in Europa 😮 

Helaas geen verkoopcijfers op model gevonden. Zou wel eens willen weten hoeveel Focus RS, Civic Type R enzo er hier in Europa gesleten wordt. Denk dat dat zeer bedroevende getallen zullen zijn. 
Feit dat ze voor een 2.4 gaan wil ook wel zeggen dat ze zich niet op de Chinese markt willen gooien. Zal volgens mij wss model worden puur voor Japan en US. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel gewoon dat het aanbod bedroevend is. 

En verkoopscijfers zeggen niet alles, soms is het een kwestie van 'prestige'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 jaar geleden het aanbod gekregen om de verkoop te doen voor een Subaru dealer, vroeg mij wel af wat ik moest verkopen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Niko80 zei:

Ik heb 3 jaar geleden het aanbod gekregen om de verkoop te doen voor een Subaru dealer, vroeg mij wel af wat ik moest verkopen…

Jaguar's :D , als het die in Tervuren is...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Krikkie zei:

Zal wel met hybride technologie worden, had een maand geleden ook ergens gelezen dat ze de aandrijflijn van de Yaris GR gingen gebruiken.

Aangezien er een Yaris gr hybride in testfase zit, zou dat niet vreemd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Krikkie said:

Jaguar's :D , als het die in Tervuren is...

 

Ja idd, maar geen JAG meer te bespeuren. Subaru en en die Chinese dingen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

WRX, STi, EVO's, ...  was een zalige periode.  Zeer jammer dat er voor deze wagens in EU geen markt meer is.  Nu ja de duitsers hebben op dat gebied ook wel een hele inhaalbeweging gedaan (de A45 bv).  Die heeft meer vermogen dan een Lancer evo en geniet volledige fabrieksgarantie daar waar je de Evo of Sti moest opkietelen op eigen risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, -krikke- zei:

WRX, STi, EVO's, ...  was een zalige periode.  Zeer jammer dat er voor deze wagens in EU geen markt meer is.  Nu ja de duitsers hebben op dat gebied ook wel een hele inhaalbeweging gedaan (de A45 bv).  Die heeft meer vermogen dan een Lancer evo en geniet volledige fabrieksgarantie daar waar je de Evo of Sti moest opkietelen op eigen risico.

Dat is toch geen vergelijk? Den dag dat een a45 rijdt als een Impreza of Evo is de dag dat ik een bestelbon teken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Frekkel zei:

Dat is toch geen vergelijk? Den dag dat een a45 rijdt als een Impreza of Evo is de dag dat ik een bestelbon teken. 

Rijden en rijden is verschillend eh.  Ik denk dat veel van die evo en sti kopers gewoon bezig waren met de algemene performantie van die 'goedkope' wagens.  Maw waar kon je toen elders voor dat geld een heuse pk bom kopen?  Een m3/c63 kostte bij wijze van spreken het dubbele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, -krikke- zei:

Rijden en rijden is verschillend eh.  Ik denk dat veel van die evo en sti kopers gewoon bezig waren met de algemene performantie van die 'goedkope' wagens.  Maw waar kon je toen elders voor dat geld een heuse pk bom kopen?  Een m3/c63 kostte bij wijze van spreken het dubbele.

En je hebt nu nog eens verdubbeld naar een 911.

't wordt toch allemaal duur met diene Corona hé?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Krikke, toen(+15j geleden) was een sti het ultieme qua performance aan 40k. 

Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders…

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, delou zei:

Klopt Krikke, toen(+15j geleden) was een sti het ultieme qua performance aan 40k. 

Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders…

en toen waren de taksen en BIV nog niet zo overdreven ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

en toen waren de taksen en BIV nog niet zo overdreven ook niet.

Nee? 5000 euro BIV voor alles boven de 211pk. Van Subaru kreeg je de helft terug want net onder de 211pk was het 2500 euro.

Ik heb 250 betaald voor 205 pk, 5 jaar geleden...

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, delou zei:

Klopt Krikke, toen(+15j geleden) was een sti het ultieme qua performance aan 40k. 

Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders…

Dat heeft geen hol te maken met klasse. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Frekkel zei:

Dat heeft geen hol te maken met klasse. 

Toch een beetje eh...  Ik bedoel x jr geleden stoorde het me niet om in zo'n opzichtige uitgebouwde bak te zitten want die auto's hadden iets (cult status en veel pk's voor weinig geld). Maar met ouder te worden verander je ook als persoon en bijgevolg je voorkeuren en gelukkiglijk ook je budget...  Ik heb nu meer budget om aan een wagen te geven dan 10 jaar geleden.  Dat grotere budget en de veranderende persoonlijke voorkeur of stijl zorgen er voor dat ik dat nu heus niet meer zou kopen.  Té opzichtig en stoer hoeven voor mij niet meer, die fase ben ik door.  Ook niet vergeten dat als je bewust maar voor 1 wagen kiest, ik echt niet met een sti, evo of civic type r wil gezien worden als ik klanten of zakenrelaties bezoek.  Dat 'past' bij de leeftijd van 20-35jr maar ni meer als ge midden 40 zijt en beroepshalve onder de mensen moet komen.

@delou vat het eigenlijk wel goed samen:. vroeger was de goedkope performance belangrijker dan het geheel.  Nu met ouder te worden en extra middelen te hebben zoek je de combinatie van power, looks en klasse.  Ik spreek zuiver voor mijn eigen eh.

  

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid