Ga naar inhoud

2022 ALPINA B4 GRAN COUPE


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Quote

BMW introduced the redesigned 4-Series Gran Coupe earlier this year and now spy photographers have snapped pictures of the upcoming Alpina B4 Gran Coupe.

Caught in the early stages of development, the model doesn’t look terribly special at first glance. However, a closer inspection reveals a camouflaged rear bumper and a four-tailpipe exhaust system.

While there isn’t much to see at this point, the production model will likely have additional changes. Nothing is official, but we wouldn’t be surprised to see an Alpina-branded front bumper, unique wheels and a special color palette. We can also expect a sport-tuned suspension, a revised digital instrument cluster and an Alpina steering wheel.

Previous reports have suggested the model will be based on the M440i xDrive, which has a turbocharged 3.0-liter six-cylinder engine with 382 hp (285 kW / 387 PS) and 369 lb-ft (500 Nm) of torque. It enables the car to accelerate from 0-60 mph (0-96 km/h) in 4.4 seconds, before hitting a top speed of up to 155 mph (250 km/h).

However, like the Alpina B3, the B4 Gran Coupe will likely be upgraded to produce 456 hp (340 kW / 462 PS) and 516 lb-ft (700 Nm) of torque. That output enables the B3 to hit 62 mph (100 km/h) in 3.8 seconds and top out at 188 mph (303 km/h).

While additional information is limited, previous reports have suggested the Alpina B4 Gran Coupe will be introduced next March.

https://www.carscoops.com/2021/08/2022-bmw-alpina-b4-gran-coupe-spied-could-have-456-hp/

 

2022-BMW-Alpina-B4-Gran-Coupe-12.jpg

2022-BMW-Alpina-B4-Gran-Coupe-2.jpg

2022-BMW-Alpina-B4-Gran-Coupe-4.jpg

2022-BMW-Alpina-B4-Gran-Coupe-6.jpg

2022-BMW-Alpina-B4-Gran-Coupe-10.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/8/2021 om 15:14, tato zei:

Idem, eigenlijk is dit concept niet anders dan de 5-deurs uit de jaren '90, alleen de naamgeving is anders/hipper.

In mijnen tijd heette dat gewoon nog "Liftback"!

Op zich wel praktischer als een gewone sedan als ze een vijfde deur hebben vind ik.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat nu de 2de generatie dat de BMW 3 serie 4-reeks heet (ipv GT) als die zoals hier 5 deuren heeft? En deze zal wss met de befaamde 6 pitters benzine en diesel zijn zeker? Of maakt Alpina nog van andere blokken gebruik? 

Na de E21, E30, E36, E46, E90, F30 is dit dus hun 7de generatie middelklasse. Amai, 't gaat snel. Maken die ook enkel gebruik van de ZF8? Met andere sturing en/of overbrengingen? Of nemen ze die integraal van BMW over? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3GT heeft niets met de 4GC te maken.

De 3GT (F34) heeft bestaan van 06/2013 tot 2020 en was gebaseerd op de verlengde 3 Reeks uit China.

De 4GC (F36) heeft bestaan van 07/2014 tot 2021 en was de 4-deurs liftback variant van de 4 Coupé, die wel uiteraard vroeger 3 Coupé heette.

De 4GC nu (G26) is de opvolger van de F36, de F34 krijgt geen opvolging.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tommie zei:

De 3GT heeft niets met de 4GC te maken.

De 3GT (F34) heeft bestaan van 06/2013 tot 2020 en was gebaseerd op de verlengde 3 Reeks uit China.

De 4GC (F36) heeft bestaan van 07/2014 tot 2021 en was de 4-deurs liftback variant van de 4 Coupé, die wel uiteraard vroeger 3 Coupé heette.

De 4GC nu (G26) is de opvolger van de F36, de F34 krijgt geen opvolging.

 

In Azië zijn ze blijkbaar heel grote fan van verlengde modellen. Het is me evenwel niet zo helemaal duidelijk waarom het voor de constructeurs interessanter is om lange versies te maken ipv de consument gewoon naar het bovenliggende, grotere model door te sturen. 
Drie te klein? Ga dan voor een 5. 
En vooral, welk argument zorgt voor die keuze, dat niet in andere werelddelen opgaat? 
 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tommie zei:

5 Reeks is te duur.

Dat is toch geen argument dat niet voor onze markt opgaat? 

Ook hier zijn er toch best wat mensen die een C of 3-reeks laten staan wegens te klein en een 5 wegens te duur en zo dan maar een VAG product gaan halen? 
Waarom zou een 3-reeks met de ruimte van een Passat hier minder goed scoren dan in Azië? 

Edit: was het ook niet zo dat de 2 enkel nog in Gran Tourer een opvolger ging krijgen en de Active weg ging vallen? zou toch al een indicatie moeten zijn dat langere modellen meer aanspreken dan kortere? 
 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat over Azië, niet hier. En 'hier' is België, waar de 3GT 't wel goed gedaan heeft. Maar niet op wereldvlak, en dus geen goede business case.

En neen, 2GT krijg net géén opvolger. De 2AT wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

 

En vooral, welk argument zorgt voor die keuze, dat niet in andere werelddelen opgaat? 
 

In Azië is het gebruikelijker om een chauffeur te hebben 🙂

Oftewel, meer behoefte aan beenruimte achteraan voor de eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

't Gaat over Azië, niet hier. En 'hier' is België, waar de 3GT 't wel goed gedaan heeft. Maar niet op wereldvlak, en dus geen goede business case.

En neen, 2GT krijg net géén opvolger. De 2AT wel.

Moh. 

Helder! Tnx! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid