Thebiemerke 4.911 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Quote BMW introduced the redesigned 4-Series Gran Coupe earlier this year and now spy photographers have snapped pictures of the upcoming Alpina B4 Gran Coupe. Caught in the early stages of development, the model doesn’t look terribly special at first glance. However, a closer inspection reveals a camouflaged rear bumper and a four-tailpipe exhaust system. While there isn’t much to see at this point, the production model will likely have additional changes. Nothing is official, but we wouldn’t be surprised to see an Alpina-branded front bumper, unique wheels and a special color palette. We can also expect a sport-tuned suspension, a revised digital instrument cluster and an Alpina steering wheel. Previous reports have suggested the model will be based on the M440i xDrive, which has a turbocharged 3.0-liter six-cylinder engine with 382 hp (285 kW / 387 PS) and 369 lb-ft (500 Nm) of torque. It enables the car to accelerate from 0-60 mph (0-96 km/h) in 4.4 seconds, before hitting a top speed of up to 155 mph (250 km/h). However, like the Alpina B3, the B4 Gran Coupe will likely be upgraded to produce 456 hp (340 kW / 462 PS) and 516 lb-ft (700 Nm) of torque. That output enables the B3 to hit 62 mph (100 km/h) in 3.8 seconds and top out at 188 mph (303 km/h). While additional information is limited, previous reports have suggested the Alpina B4 Gran Coupe will be introduced next March. https://www.carscoops.com/2021/08/2022-bmw-alpina-b4-gran-coupe-spied-could-have-456-hp/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.911 Geplaatst: 26 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.143 Geplaatst: 27 augustus 2021 Delen Geplaatst: 27 augustus 2021 ik heb het lik een beetje gehad met die Gran Coupé's. Zal aan mij liggen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.585 Geplaatst: 27 augustus 2021 Delen Geplaatst: 27 augustus 2021 Idem, eigenlijk is dit concept niet anders dan de 5-deurs uit de jaren '90, alleen de naamgeving is anders/hipper. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.929 Geplaatst: 27 augustus 2021 Delen Geplaatst: 27 augustus 2021 Laat ons hopen dat ze die neus alsnog elimineren... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 419 Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Op 27/8/2021 om 15:14, tato zei: Idem, eigenlijk is dit concept niet anders dan de 5-deurs uit de jaren '90, alleen de naamgeving is anders/hipper. In mijnen tijd heette dat gewoon nog "Liftback"! Op zich wel praktischer als een gewone sedan als ze een vijfde deur hebben vind ik. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Is dat nu de 2de generatie dat de BMW 3 serie 4-reeks heet (ipv GT) als die zoals hier 5 deuren heeft? En deze zal wss met de befaamde 6 pitters benzine en diesel zijn zeker? Of maakt Alpina nog van andere blokken gebruik? Na de E21, E30, E36, E46, E90, F30 is dit dus hun 7de generatie middelklasse. Amai, 't gaat snel. Maken die ook enkel gebruik van de ZF8? Met andere sturing en/of overbrengingen? Of nemen ze die integraal van BMW over? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.466 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 De 3GT heeft niets met de 4GC te maken. De 3GT (F34) heeft bestaan van 06/2013 tot 2020 en was gebaseerd op de verlengde 3 Reeks uit China. De 4GC (F36) heeft bestaan van 07/2014 tot 2021 en was de 4-deurs liftback variant van de 4 Coupé, die wel uiteraard vroeger 3 Coupé heette. De 4GC nu (G26) is de opvolger van de F36, de F34 krijgt geen opvolging. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 (aangepast) 8 minuten geleden, Tommie zei: De 3GT heeft niets met de 4GC te maken. De 3GT (F34) heeft bestaan van 06/2013 tot 2020 en was gebaseerd op de verlengde 3 Reeks uit China. De 4GC (F36) heeft bestaan van 07/2014 tot 2021 en was de 4-deurs liftback variant van de 4 Coupé, die wel uiteraard vroeger 3 Coupé heette. De 4GC nu (G26) is de opvolger van de F36, de F34 krijgt geen opvolging. In Azië zijn ze blijkbaar heel grote fan van verlengde modellen. Het is me evenwel niet zo helemaal duidelijk waarom het voor de constructeurs interessanter is om lange versies te maken ipv de consument gewoon naar het bovenliggende, grotere model door te sturen. Drie te klein? Ga dan voor een 5. En vooral, welk argument zorgt voor die keuze, dat niet in andere werelddelen opgaat? 6 september 2021 aangepast door Tjeu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.466 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 5 Reeks is te duur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 (aangepast) 11 minuten geleden, Tommie zei: 5 Reeks is te duur. Dat is toch geen argument dat niet voor onze markt opgaat? Ook hier zijn er toch best wat mensen die een C of 3-reeks laten staan wegens te klein en een 5 wegens te duur en zo dan maar een VAG product gaan halen? Waarom zou een 3-reeks met de ruimte van een Passat hier minder goed scoren dan in Azië? Edit: was het ook niet zo dat de 2 enkel nog in Gran Tourer een opvolger ging krijgen en de Active weg ging vallen? zou toch al een indicatie moeten zijn dat langere modellen meer aanspreken dan kortere? 6 september 2021 aangepast door Tjeu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.466 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 't Gaat over Azië, niet hier. En 'hier' is België, waar de 3GT 't wel goed gedaan heeft. Maar niet op wereldvlak, en dus geen goede business case. En neen, 2GT krijg net géén opvolger. De 2AT wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.624 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 2 uren geleden, Tjeu zei: En vooral, welk argument zorgt voor die keuze, dat niet in andere werelddelen opgaat? In Azië is het gebruikelijker om een chauffeur te hebben Oftewel, meer behoefte aan beenruimte achteraan voor de eigenaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.626 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 2 uren geleden, Tommie zei: 't Gaat over Azië, niet hier. En 'hier' is België, waar de 3GT 't wel goed gedaan heeft. Maar niet op wereldvlak, en dus geen goede business case. En neen, 2GT krijg net géén opvolger. De 2AT wel. Moh. Helder! Tnx! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.