Ga naar inhoud

2022 Morgan Threewheeler


Alexanderr

Aanbevolen berichten

Bron: Morgan Motor Company

 

NEWS: An all-new three-wheeled Morgan is on its way! After much speculation following the finish of the current Morgan 3 Wheeler, we are excited to confirm plans for a new three-wheeled model. Pictured here is a heavily disguised engineering prototype undergoing testing, so whilst you can see the vehicle before you, you'll have to wait until the full launch to witness the full design.

The new vehicle will be defined by an all-new design, adventurous character, and significant engineering advancements. In particular, it will take inspiration from the many owners of the outgoing model that have embraced adventure travel and touring, and whose incredible journeys have reached all corners of the globe.

Whilst many details on the new model are yet to be announced, the use of an internal combustion engine can be confirmed. Specifically, a naturally aspirated inline three-cylinder Ford engine, which continues the company’s long-standing use of Ford powerplants.

Keep an eye out for future updates as we begin an exciting new chapter in the company's history 🇬🇧

BAE74DF1-1E27-457F-BC5A-BB97135584B3.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had toch ook liever terug een V2 gezien. 

En als het dan toch een driecilinder moest zijn, dan eentje van Triumph, kwestie dat het toch een motorfietsblok blijft. 
De 2.5 liter driepotter uit de Rocket zou wel nog fijn geweest zijn :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 eencilinders was ook grappig geweest, maar dan zijn we silly bezig.

 

Het uiterlijk ziet er wel een stuk braver uit zonder die V2 voorop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik nu - ik zeg maar wat - een ex-eigenaar van een 'oude' V-twin threewheeler zijn, die zonet zijn Alfa wist te verkopen, ik zou snel nog eentje van de vorige strekking in huis trachten te halen, denk ik!

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel dat EcoBoost blokje zijn zeker dat ze er in gaan steken? 

Rijden R2 (excuses, Rally 4) auto's ook mee, dus heel slecht kan het niet zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

Zal wel dat EcoBoost blokje zijn zeker dat ze er in gaan steken? 

Rijden R2 (excuses, Rally 4) auto's ook mee, dus heel slecht kan het niet zijn. 

De eerste generaties wel, maar ondertussen zullen ze die wss wel in orde hebben. 

13 minuten geleden, Phil zei:

De andere motoren zijn ook van BMW…

Maar een motor van een moto zou leuker zijn natuurlijk.

ja, daar waar ze verwijzen naar de Ford traditie, hebben ze in die modellen net BMW blokken gedumpt. 
Bij BMW hadden ze ook het 1.8 boxer blok kunnen halen. Dat net achter de vooras dumpen, met langs beide zijden de kleppendeksels die eruit komen en de uitlaat die vertrekt aan de onderzijde en chroom inlaatbochten aan de bovenzijde.  :inlove:  Dat was nog eens wat geweest. 
Of nog beter, het 1.8 flat six blok uit de Goldwing. Maar dat is mss wat groot. Evenwel, de sound die daar uit zou komen. Oh goodness gratius me! 

 

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaat hij toch ook langer op zijn neus worden?

Nu zat het blokje buiten en had je de hele neus als voetruimte. Zal toch ook krapper worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Dan gaat hij toch ook langer op zijn neus worden?

Nu zat het blokje buiten en had je de hele neus als voetruimte. Zal toch ook krapper worden?

Dat Ford blok past op een A4tje. Wielbasis wat langer en mogelijks iets compactere vbak en probleem opgelost. Blok tussen de assen kan wel positief voor de rijervaring.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat ook wel van luchtgekoeld naar watergekoeld, dus een heel koelcircuit er bij (radiator, elektrische fans, tubing,...). Neemt ook wel wat plaats in beslag.
Kan me moeilijk voorstellen dat er ofwel evenveel ruimte zal zijn voor de benen, of de 3-wheeler niet groter geworden zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid