Ga naar inhoud

Varia oldtimers


tuscani

Aanbevolen berichten

Dat van die keuring kan me weinig schelen, tenzij ze beginnen zagen over niet-oem stuff of remmen en dergelijke. Het zal belachelijk zijn als je opeens volle pot belasting moet betalen op zescilinder van 1988 :/

@@McLovin, je hebt geluk :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die keuring kan me weinig schelen , tenzij ze beginnen zagen over niet-oem stuff of remmen en dergelijke. Het zal belachelijk zijn als je opeens volle pot belasting moet betalen op zescilinder van 1988 :/

@@McLovin, je hebt geluk :)

Dat is net de reden waarom zij kunnen lobbyen.

Sta je daar met een collectie auto's mag je om de drie jaar dubbele belasting betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga kijken om m'n mx5 als dagelijkse in te schrijven ( heb natuurlijk geen keuze ) en m'n BMW op O-platen te zetten. Zal me normaal gezien toch een hoop schelen qua verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je lid van een autoclub die aangesloten is via de BFOV en verzeker je via Marsh. Dat zal pas een pak schelen ;)

 

www.pistonclub.be bijvoorbeeld (Schaamteloze zelfpromotie ftw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel betaal je dan? Maar ik heb wel geen goesting om rondritten en meetings te doen met een vereniging, dus dan lijkt me dat nie zo sympathiek om daarvan te profiteren :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die jaarlijkse keuring maar voor wat het is... Het begint wat te kriebelen in mijn onderbuik om in de Jos een Irmscher 4.0l te lepelen met aangepaste versnellingsbak en aandrijving... Moest die jaarlijkse keuring erdoor komen, zal het bij kriebelen blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik met de huidige Jos schrik zou hebben voor de keuring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat die jaarlijkse keuring maar voor wat het is... Het begint wat te kriebelen in mijn onderbuik om in de Jos een Irmscher 4.0l te lepelen met aangepaste versnellingsbak en aandrijving... Moest die jaarlijkse keuring erdoor komen, zal het bij kriebelen blijven...

 

Er gingen toch verschillende statuten komen voor oldtimers dacht ik.

 

Ik heb ooit gelezen dat er sprake was van een speciale keuring voor oldtimers met aanpassingen, en dat die dan wel nog onder het reglement gingen vallen van de 25km radius en enkel voor meetinggebruik... Desalniettemin nog steeds gejost ( :ninja: ) dus met een motorswap  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je lid van een autoclub die aangesloten is via de BFOV en verzeker je via Marsh. Dat zal pas een pak schelen ;)

www.pistonclub.be bijvoorbeeld (Schaamteloze zelfpromotie ftw)

Is dat enkel online dat die maatschappij werkt?

Klinkt wel interessant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je lid van een autoclub die aangesloten is via de BFOV en verzeker je via Marsh. Dat zal pas een pak schelen ;)

 

www.pistonclub.be bijvoorbeeld (Schaamteloze zelfpromotie ftw)

 

Wat kost een verzekering dan, vb voor een 318is als 25-jarige? En stel dat je een (moderne) daily hebt, kan die dan ook voordeliger verzekerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Is dat enkel online dat die maatschappij werkt?

Klinkt wel interessant

die hebben ook kantoren, bv. op het accent business park in Roeselare.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig nemen ze ons overal.  Straks ook op de oldtimers, ik hoop dat de wagens die nu op O-platen staan dat ook mogen blijven.  (dus die nu net oldtimer zijn en in 2017 nog geen 30 jaar oud zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk alles op O blijft oldtimer. Anders wachten tot 30 jaar. Ga je wel gekke zaken tegenkomen. Karren van 25 jaar op Oplaten en karren van 29 jaar plots geen oldtimer meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn kist nog kunnen inscrhijven als oldie volgend jaar. Daarna moeten ze niet af komen met "pas vanaf 30".

Inderdaad, anders moet die supercharger er toch weer af :ninja::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid