Ga naar inhoud

2022 Mercedes EQE


Rabbit

Aanbevolen berichten

Heb er tijdje terug kort mee gereden (EQE 350).

Looks zijn cva, het is futuristisch, proporties kloppen beter dan bij eqs. Door aerodynamische neus zeer moeilijk inschatten waar die eindigt.

Rijden: wel het gevoel dat je op de batterij zit ipv in de auto (itt Taycan, e-tron gt). Rijdt wel zoals een E het betaamt, kan het niet echt omschrijven, voelde gewoon zeer vertrouwd aan (op het traktor geluid van een 4cyl diesel na).

Stond op airmatic met AMG pack, denk de beste combinatie qua onderstel.

Kanshebber? Zeker, hoogst waarschijnlijk de opvolger van mijn vriendin haar w213. Voor mij? Rationeel uitstekende keuze, maar mis emotie (itt Taycan, e-tron gt in elektrisch of iets met een echte motor) en de bruutheid van mijn w212.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 16/5/2022 om 23:24, Corneel zei:

Heb er tijdje terug kort mee gereden (EQE 350).

Looks zijn cva, het is futuristisch, proporties kloppen beter dan bij eqs. Door aerodynamische neus zeer moeilijk inschatten waar die eindigt.

Rijden: wel het gevoel dat je op de batterij zit ipv in de auto (itt Taycan, e-tron gt). Rijdt wel zoals een E het betaamt, kan het niet echt omschrijven, voelde gewoon zeer vertrouwd aan (op het traktor geluid van een 4cyl diesel na).

Stond op airmatic met AMG pack, denk de beste combinatie qua onderstel.

Kanshebber? Zeker, hoogst waarschijnlijk de opvolger van mijn vriendin haar w213. Voor mij? Rationeel uitstekende keuze, maar mis emotie (itt Taycan, e-tron gt in elektrisch of iets met een echte motor) en de bruutheid van mijn w212.

Vandaag met dezelfde spec (350, Airmatic, AMG Pack) gereden. Voelt inderdaad een beetje geknepen of gestuurd qua powerafgifte, maar is zo'n EV die zich niet graag brutaal laat rijden imo. Wel heerlijk waften, zeker met regeneratie maximaal en een lekker anticiperende rijstijl voor volop one pedal driving. Dat vind ik dan weer wel heel suiting. Stuur verrassend direct, zodat je de grootte van de auto minder voelt, en ook de korte duikende neus en schuine opbouw van het dashboard doen wat aan een kleinere wagen, zelfs bijna middenmotor supercar denken. Algemene indruk van het interieur is wel luxueus-modern, maar dat zwart plastic op het stuur en blinkende inleg vind ik maar niks. Gelukkig kan je dat allemaal kiezen, veronderstel ik.

bbMAqwpnIPguEQsK8Q9PyigtRVIK2o3MpjTnO6nWpvfxVUwlbJW1jOnlnpIBwnxkPKNbjyO8zEzK6fub2Hnn6UcMHq63BAsIS313Y_ooGZgBA5RtS6aGkdjx6o7ZVTMVL7C4bhWlV75FZyUg57i6vkEkkA3wMgJ7GEc8B0BPv4j1u1HUy6SmqisHW4jxxDbM6JHXr_S6v_p2DUi379bSx8sxnWmUpnmi7bEQeefiF8X9caWShEzZjjWZFa9HaaiuxuoqbewuLXzfMEBPyhzGHEqcOXHK7cAI1nPk47zO_A-IemDL3whaT9qofx7HSA41BiVoYUEOmNMNkkK-kifs8msl7EeDNeA8E30lfsoELkdk71M1ST3MO1tBfbUsD8ut1pDUEPGjKJWq_lcOJF__uyPs9V2FpVSJTkMWDXn3Phg4z0PgwHICyQPk_NNEfH6oJWQj_vc8e9ZCvSyYiW8TU1XJzsb08GuodTPS9trL_FYWxhBjgIhWoX_qF-yKzqAGMbYSD2O4BFmRyenQbiPt19rJ_bFIPYi4Nh8H6vvfXdc4vR9j9W8vCbciHuvdyHjyzOBFxs4JxeBW_9MBZdd0Eg3CXqn0c_sVlQryzrsfr7rqE2WzqGat5-SLeuW3Wqt3Co8XK_aAF-QJcnaZTkOqWjXRP58yOqHFo1r26mlfV6MceaIqsBqm6on7GqbJ-xvbG56Ll1OzqfLR8vnEprsMZ9_r0aqZnoiH2LbMVy9VJ95M3ogbAFMCLvc8IuRMURgIcROzuAX8ytemikLRC6JFEwAyRoeklLWKogcr7eqwsDmuCkGF1InGsp4ogGSiNBESrUW5eyBbaXOkr7HhXYGcaE7m9yqcnbdm5b0Srb7P5XO9CeC4QXMvqOQCVXz19N_6kTXidOPW4HB-GmNb8HGrTw0AYq0Azn1ynWsQlah0_w=w1245-h937-no?authuser=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

oei, als @tuscani moet beginnen helpen met foto's, dan is het einde van de wereld zeker nabij

@toere kan eventueel met z’n GSM een foto nemen van de foto, om ‘em dan door te mailen naar z’n computer, af te drukken, te scannen en dan hier te posten.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

Vandaag met dezelfde spec (350, Airmatic, AMG Pack) gereden. Voelt inderdaad een beetje geknepen of gestuurd qua powerafgifte, maar is zo'n EV die zich niet graag brutaal laat rijden imo. Wel heerlijk waften, zeker met regeneratie maximaal en een lekker anticiperende rijstijl voor volop one pedal driving. Dat vind ik dan weer wel heel suiting. Stuur verrassend direct, zodat je de grootte van de auto minder voelt, en ook de korte duikende neus en schuine opbouw van het dashboard doen wat aan een kleinere wagen, zelfs bijna middenmotor supercar denken. Algemene indruk van het interieur is wel luxueus-modern, maar dat zwart plastic op het stuur en blinkende inleg vind ik maar niks. Gelukkig kan je dat allemaal kiezen, veronderstel ik.

Ik heb er daarstraks ook mee gereden. Voor mij de eerste maal dat ik met een EV reed. Hier hetzelfde gevoel als Lotuzzz beschrijft. Formaat valt vrij goed mee ivm de oude E waar ik mee rijd. Ik vond de auto heel comfortabel, ondanks de banden met zeer laag profiel. De demping en rolgeluiden vond ik eveneens prima maar er waren wel een paar kraakjes te horen wat jammer is. Koffer toch ook wel eerder aan de kleine kant en het design is ook niet super. Ivm prestaties: zeker erg vlot maar was niet super onder de indruk. Daar had ik iets meer van verwacht. De auto zoals hij daar stond was wel mooi samengesteld, maar de prijs was er ook naar: basis 65k, zoals die daar gepresenteerd werd 96k. Toch wel crazy vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vandaag een aantal zien rijden, en hoewel ik ‘m niet echt knap vind, kan ik ‘m toch beter smaken dan een EQS. Graag zou ik er eens mee rijden, met een 43 AMG.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, W201 zei:

Ik heb er daarstraks ook mee gereden. Voor mij de eerste maal dat ik met een EV reed. Hier hetzelfde gevoel als Lotuzzz beschrijft. Formaat valt vrij goed mee ivm de oude E waar ik mee rijd. Ik vond de auto heel comfortabel, ondanks de banden met zeer laag profiel. De demping en rolgeluiden vond ik eveneens prima maar er waren wel een paar kraakjes te horen wat jammer is. Koffer toch ook wel eerder aan de kleine kant en het design is ook niet super. Ivm prestaties: zeker erg vlot maar was niet super onder de indruk. Daar had ik iets meer van verwacht. De auto zoals hij daar stond was wel mooi samengesteld, maar de prijs was er ook naar: basis 65k, zoals die daar gepresenteerd werd 96k. Toch wel crazy vind ik.

Kraakjes inderdaad ook gehoord, deuren en stuurkolom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Je komt ze meer en meer tegen, en ik moet zeggen dat 'm nog lelijker is in het echt dan op foto... 🙈☺️

Gedrochten zijn het die lage EQ-modellen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de EQS lijkt eerder een opgesmukte E, de EQE een opgesmukte C qua feeling als je er in zit. De elektrische variant krijgt niet dezelfde finesse van zijn brandstofvarianten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Normaal heb ik er in augustus ook eentje.

SUV versie. Momenteel 350+, maar ben aan het denken om eventueel de 350 4M te pakken gezien de hogere toegelaten sleepmassa. (1800 vs 750kg als ik me niet vergis)

Langs een kant gebruik ik mijn trekhaak momenteel ook niet (3 keer op 40.000km in mijn C) maar het idee om het niet te kunnen indien nodig doet me twijfelen. Range op papier scheelt wel een pak, maar wat dat in de praktijk is is momenteel nog moeilijk in te schatten natuurlijk met geen rijdende modellen

 

500 of AMG zou natuurlijk helemaal leuk zijn, maar jammer genoeg niet mogelijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Carlito zei:

Normaal heb ik er in augustus ook eentje.

SUV versie. Momenteel 350+, maar ben aan het denken om eventueel de 350 4M te pakken gezien de hogere toegelaten sleepmassa. (1800 vs 750kg als ik me niet vergis)

Langs een kant gebruik ik mijn trekhaak momenteel ook niet (3 keer op 40.000km in mijn C) maar het idee om het niet te kunnen indien nodig doet me twijfelen. Range op papier scheelt wel een pak, maar wat dat in de praktijk is is momenteel nog moeilijk in te schatten natuurlijk met geen rijdende modellen

 

500 of AMG zou natuurlijk helemaal leuk zijn, maar jammer genoeg niet mogelijk 

Range scheelt weinig in de praktijk denk, reken 90 kwh / 20-25 kwh verbruik in de praktijk 

Ik zou 4matic nemen, stuk meer koppel

heb kort EQE350+ gebold, 380 km rijbereik gemiddeld en 450 in de warmere maanden

AMG in SUV is volgens mij niet zo wauw qua rijbereik, denk dat ze 27,8 opgeven wtlp 😅

weinig beleving of meerwaarde, heb al EQE43 en EQS53 gereden, veel power maar weinig rijplezier 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Range scheelt weinig in de praktijk denk, reken 90 kwh / 20-25 kwh verbruik in de praktijk 

Ik zou 4matic nemen, stuk meer koppel

heb kort EQE350+ gebold, 380 km rijbereik gemiddeld en 450 in de warmere maanden

AMG in SUV is volgens mij niet zo wauw qua rijbereik, denk dat ze 27,8 opgeven wtlp 😅

weinig beleving of meerwaarde, heb al EQE43 en EQS53 gereden, veel power maar weinig rijplezier 

Beetje zoals de i4 m50, veel power maar daarmee is alles ook gezegd…

Denk dat het elektrisch rijden beter bij een suv zal passen. Is er trouwens al nieuw over de EQ g klasse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, William Blake zei:

Range scheelt weinig in de praktijk denk, reken 90 kwh / 20-25 kwh verbruik in de praktijk 

Ik zou 4matic nemen, stuk meer koppel

heb kort EQE350+ gebold, 380 km rijbereik gemiddeld en 450 in de warmere maanden

AMG in SUV is volgens mij niet zo wauw qua rijbereik, denk dat ze 27,8 opgeven wtlp 😅

weinig beleving of meerwaarde, heb al EQE43 en EQS53 gereden, veel power maar weinig rijplezier 

die 380-450 is de suv? Want wij halen een pak meer uit de gewone wel


Collega gisteren met EQS SUV 450+ Turnhout-Roeselare-Oostende-Nieuwpoort-Turnhout geprobeerd, maar onderweg toch moeten bijladen. Dan is mijn goesting eigenlijk al over..

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid