Ga naar inhoud

Herspuiten of wrappen ?


Soul

Aanbevolen berichten

Herspuiten of wrappen ?

Met een RS4 in Misano Red en een 435 in Melbourne Red, zou ik de 435 liever in een ander kleurtje zien. Melbourne Red lijkt ineens zo saai & klassiek, terwijl Misano Red lekker "pakkend" is. 

Een of ander paars lijkt mij wel wat. Smaken en kleuren, natuurlijk, maar ik hou wel van die kleur. 

Maar dus is de vraag, spuiten of een wrap ? 

Waarop letten bij het spuiten ? En neen, de motor gaat er niet uit om die binnen ruimte een andere kleur te geven. Zo ver wil ik niet gaan.

Een wrap, komt dat dan na enkele jaren niet los in de hoekjes ?

... ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou dan toch eerder voor een degelijke wrap kiezen.

Voor de herverkoopwaarde lijkt spuiten in een ander kleur zonder demontage nefast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang plan je de 435 nog te houden? Die heeft toch al wat leeftijd intussen, als ik me niet vergis? 

Herspuiten in een ander kleur zou ik d'office niet doen - kost bakkenvol geld als je dat goed wil doen en als je hem ooit zou verkopen, is dat toch altijd een tegenargument voor de kopende partij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat wel de binnenslagen wrappen. Op mijn vorig werk eens een rode RS4 laten wrappen in mat zilver en zonder de binnenslagen te doen ziet dat er vrij belachelijk uit :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Soul zei:

Herspuiten of wrappen ?

Met een RS4 in Misano Red en een 435 in Melbourne Red, zou ik de 435 liever in een ander kleurtje zien. Melbourne Red lijkt ineens zo saai & klassiek, terwijl Misano Red lekker "pakkend" is. 

Een of ander paars lijkt mij wel wat. Smaken en kleuren, natuurlijk, maar ik hou wel van die kleur. 

Maar dus is de vraag, spuiten of een wrap ? 

Waarop letten bij het spuiten ? En neen, de motor gaat er niet uit om die binnen ruimte een andere kleur te geven. Zo ver wil ik niet gaan.

Een wrap, komt dat dan na enkele jaren niet los in de hoekjes ?

... ???

 

Die aan het rond punt in Rotselaar doet dat sinds kort ook, tot nu was dat enkel om auto's te laten bestickeren.

https://www.letteringcenter.be/NL/ons_aanbod/belettering_voertuigen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jenkins zei:

Hoe lang plan je de 435 nog te houden?

Zo lang mogelijk. Als hij weldra de deur uit moet, dan doe ik niks meer aan de kleur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Krikkie zei:

Die aan het rond punt in Rotselaar doet dat sinds kort ook, tot nu was dat enkel om auto's te laten bestickeren.

Aha...

Nu, die stickers, die gaan ook wel over hoekjes en kantjes, dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Deze even vanonder het stof halen. 

Is zelf wrappen mogelijk / doenbaar?

Mijn schoonmoeder rijdt met een oude Yaris en zweert bij dat ding. Heeft ook niet veel kms (ze gaat te voet werken en dat is dus enkel een "winkelwagentje"). De lak heeft wel haar beste tijd gehad. 
Typisch voor oudere vrouwen, wil ze geen nieuwe auto maar "haar auto" behouden. 

 Zat daarom te bedenken: valt zoiets thuis te wrappen (met een man of 2-3)?

Ervaringen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kan, natuurlijk.   En als je een beetje rond kijkt, dan zijn er volgens mij wel gasten die dat zelf hebben geprobeerd (aan het resultaat te zien).

Van wat ik al gezien heb op Youtube, en bij Bert en andere professionals:
Wrappen vereist een heel nette ondergrond:  zowel qua ontvetting, stofjes, als qua reliëf:  het is niet dat je deukjes of krassen gaat kunnen maskeren met een wrap, integendeel, die worden precies nog meer geaccentueerd.

Ik zou de lak voordien alvast heel goed decontamineren (de-iron, de-tar, kleien), polijsten, duchtig ontvetten, alvorens er aan te beginnen.

Wil je een net resultaat, dan zal er ook al één en ander gedemonteerd moeten worden:  logo's & badges zijn evident (en meestal wel eenvoudig te verwijderen), maar ook koplampen en achterlichten, deurklinken,...  zou ik verwijderen voor je er aan begint.

Sommige stukken folie zijn ook best wel groot, en ga je dus best met meerdere sets handen gaan manipuleren.   Een goeie heatgun om de folie op juiste plaatsen te laten rekken lijkt me basisuitrusting, net als een goeie set vlijmscherpe mesjes.  Een aantal sterke magneten om de boel wat op zijn plaats te houden, lijken me ook wel nodig.

 

Kortom:  ik zou er als amateur niet aan beginnen, tenzij voor kleinere onderdeeltjes.   

 

Gezien je toch idealiter met een quasi-detailbeurt moet beginnen, zou ik ook daarmee stoppen:  de lak zal ongetwijfeld al heel sterk zijn opgeknapt.  Zet daar dan nog een wax of sealant die voorzien is van een shitload fillers over, voorzie de trims van een laagje, en je gaat, voor een shoppingkarreke dat blijft rijden op nostalgie, al een super-resultaat hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Alles kan, natuurlijk.   En als je een beetje rond kijkt, dan zijn er volgens mij wel gasten die dat zelf hebben geprobeerd (aan het resultaat te zien).

Van wat ik al gezien heb op Youtube, en bij Bert en andere professionals:
Wrappen vereist een heel nette ondergrond:  zowel qua ontvetting, stofjes, als qua reliëf:  het is niet dat je deukjes of krassen gaat kunnen maskeren met een wrap, integendeel, die worden precies nog meer geaccentueerd.

Ik zou de lak voordien alvast heel goed decontamineren (de-iron, de-tar, kleien), polijsten, duchtig ontvetten, alvorens er aan te beginnen.

Wil je een net resultaat, dan zal er ook al één en ander gedemonteerd moeten worden:  logo's & badges zijn evident (en meestal wel eenvoudig te verwijderen), maar ook koplampen en achterlichten, deurklinken,...  zou ik verwijderen voor je er aan begint.

Sommige stukken folie zijn ook best wel groot, en ga je dus best met meerdere sets handen gaan manipuleren.   Een goeie heatgun om de folie op juiste plaatsen te laten rekken lijkt me basisuitrusting, net als een goeie set vlijmscherpe mesjes.  Een aantal sterke magneten om de boel wat op zijn plaats te houden, lijken me ook wel nodig.

 

Kortom:  ik zou er als amateur niet aan beginnen, tenzij voor kleinere onderdeeltjes.   

 

Gezien je toch idealiter met een quasi-detailbeurt moet beginnen, zou ik ook daarmee stoppen:  de lak zal ongetwijfeld al heel sterk zijn opgeknapt.  Zet daar dan nog een wax of sealant die voorzien is van een shitload fillers over, voorzie de trims van een laagje, en je gaat, voor een shoppingkarreke dat blijft rijden op nostalgie, al een super-resultaat hebben.
 

Jein. Dit is een lak waar de vernis afpelt. Dus je moet zowieso schuren. Detail lukt niet meer anders was ik daar al lang aan begonnen. 

Logos en bumpers eraf halen, is ook niet super moeilijk. En hier zijn gelukkig geen grote oppervlakken aan. En de partner van mijn madam haar zus is een redelijk handige gast. 

Enige waar ik aan denk is es te kijken of alle panelen ervan hebben. Misschien dat je er maar een paar moet herspuiten. 

Al heb je dan wel weer den ambras dat je de kleur moet laten matchen want zilvergrijs gaat met de jaren altijd verkleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Jein. Dit is een lak waar de vernis afpelt. Dus je moet zowieso schuren. Detail lukt niet meer anders was ik daar al lang aan begonnen. 

Logos en bumpers eraf halen, is ook niet super moeilijk. En hier zijn gelukkig geen grote oppervlakken aan. En de partner van mijn madam haar zus is een redelijk handige gast. 

Enige waar ik aan denk is es te kijken of alle panelen ervan hebben. Misschien dat je er maar een paar moet herspuiten. 

Al heb je dan wel weer den ambras dat je de kleur moet laten matchen want zilvergrijs gaat met de jaren altijd verkleuren.

Spuit die kar met Raptor verf, dan heeft ze een robuuste winkelkar 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

Moest mijn vriendin hier zitten had je haar moeten quoten, zij heeft 95% van het werk gedaan.

Niet simpel de eerste keer maar alles valt en staat met geduld en vooral -> de kwaliteit van de folie.

Neem u tijd en zie dat de ondergrond proper is (alcohol er over is nog het best). 

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Neem u tijd en zie dat de ondergrond proper is (alcohol er over is nog het best). 

Als we alcohol moeten gebruiken, zal ik alvast mijn schoonmoeder en schoonbroer uit de weg houden want voor we begonnen zijn, is die leeg 😂

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid