Jump to content

XPeng P7


BMWMB

Recommended Posts

Blijkbaar is er van deze Chinese EV nog geen topic, dus bij deze...

Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar de automotive gaat moeten rekening houden met de Chinezen met de EV's die ze nu uitbrengen. 10 Jaar geleden was ik op de IAA in Frankfurt waar toen ook al een aantal Chinese merken stonden met verbrandingsmotoren, maar deze zijn nooit doorgebroken. Echter, nu er steeds meer EV's komen, zien we dat de Chinezen alweer komen met nieuwe auto's om een deel van de markt te veroveren, en ik denk dat ze deze keer wel eens kunnen slagen. 

Deze is dus de XPeng P7, die dus ook naar Europa komt. Qua grootte is deze vergelijkbaar met een Model S, maar het prijskaartje is zelfs lager dan van een Model 3, en dat terwijl het een zeer mooie auto is, en ook op vlak van software op een hoog niveau staat met een eigen Autopilot en Autonomous Driving. 

https://www.carrepublic.nl/nieuw/deze-xpeng-p7-kost-slechts-een-derde-van-een-tesla-model-s

https://www.want.nl/tesla-concurrent-xpeng-autopilot-killer/

En ik vind het dus vooral een mooie auto...

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

Link to comment
Share on other sites

Samen met enkele collega's 2-3 keer met de P7 kunnen rijden en iedereen was daar enorm van onder de indruk. 
Porsche Engineering is betrokken bij de ontwikkeling van het onderstel, wat zich duidelijk laat voelen in de driving dynamics.

De eerste P7's zijn aangekomen in Noorwegen, Nederland, Belgie etc volgen volgend jaar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Qua grootte is deze vergelijkbaar met een Model S, maar het prijskaartje is zelfs lager dan van een Model 3

 

Dus niet overdreven XPengesive

  • Funny 3
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Idem voor de P7 facelift, vandaag te bestellen in oa. Nederland.

P7 RWD Long Range (576 km) - €49,990
P7 AWD Performance (505 km) - €59,990
P7 Wing Edition (505 km) - €69,990

 

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Hazen zei:

Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig.

Moet zeker niet onderdoen voor de Hyundai's e.d. van deze wereld vind ik! 

50k voor een auto met WLTP 580km is niet slecht. In realiteit kan je waarschijnlijk een 400-tal km rijden op 1 lading.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Hazen zei:

Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig.

Generiek zoals al de rest. Geen fantasie, geen vernieuwing, niets bijzonders. Een kopie zoals er zovelen kopies van elkaar zijn

Link to comment
Share on other sites

Stonden die op het autosalon?

Want kan me een chinees merk in gedachten halen, maar die dingen die er stonden waren rond de 74K (mits wat opties). En dat waren ze precies toch niet echt waard?

 

edit, even zitten opzoeken, twas byd.

Link to comment
Share on other sites

BYD HAN en NIO ET7 zijn op het eerste zicht ook wel aantrekkelijk geprijsd aangezien ze allen full option zijn.  Nadeel van deze chinezen is dat ze typisch "maar" met 120kW willen laden in ideale omstandigheden.

Heb een testrit met de BYD HAN gepland.  

Edited by Milton1
Link to comment
Share on other sites

Dan vind ik de BYD Han mooier.

De aparte lichtunits in de bumpers vind ik wat raar, het geeft de auto een dubbele smoel. Strakke lichten bovenaan en dan wat afgerondere vormen er onder...

Link to comment
Share on other sites

Sja, de ET7 is mooier IMO.  Alleen die verschrikkelijke lidar en cams op dat dak.  Enne... nog niet verkrijgbaar in België (voorzien dit jaar).

 

spacer.png

Edited by Milton1
Link to comment
Share on other sites

Zojuist, Milton1 zei:

BYD HAN en NIO ET7 zijn op het eerste zicht ook wel zeer aantrekkelijk geprijsd.  Nadeel van deze chinezen is dat ze typisch "maar" met 120kW willen laden in ideale omstandigheden.

Heb een testrit met de BYD HAN gepland.  

Zoek maar eens een willekeurige laadpaal die 120kW wil laden.

voorbeeldje, treffend: 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions