BMWMB 8,711 Posted October 11, 2021 Share Posted October 11, 2021 Blijkbaar is er van deze Chinese EV nog geen topic, dus bij deze... Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar de automotive gaat moeten rekening houden met de Chinezen met de EV's die ze nu uitbrengen. 10 Jaar geleden was ik op de IAA in Frankfurt waar toen ook al een aantal Chinese merken stonden met verbrandingsmotoren, maar deze zijn nooit doorgebroken. Echter, nu er steeds meer EV's komen, zien we dat de Chinezen alweer komen met nieuwe auto's om een deel van de markt te veroveren, en ik denk dat ze deze keer wel eens kunnen slagen. Deze is dus de XPeng P7, die dus ook naar Europa komt. Qua grootte is deze vergelijkbaar met een Model S, maar het prijskaartje is zelfs lager dan van een Model 3, en dat terwijl het een zeer mooie auto is, en ook op vlak van software op een hoog niveau staat met een eigen Autopilot en Autonomous Driving. https://www.carrepublic.nl/nieuw/deze-xpeng-p7-kost-slechts-een-derde-van-een-tesla-model-s https://www.want.nl/tesla-concurrent-xpeng-autopilot-killer/ En ik vind het dus vooral een mooie auto... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,496 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Samen met enkele collega's 2-3 keer met de P7 kunnen rijden en iedereen was daar enorm van onder de indruk. Porsche Engineering is betrokken bij de ontwikkeling van het onderstel, wat zich duidelijk laat voelen in de driving dynamics. De eerste P7's zijn aangekomen in Noorwegen, Nederland, Belgie etc volgen volgend jaar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeramed 86 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Waar kun je deze bekijken en testrijden? Zie niet direct iets staan van dealers.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,496 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Belgie is pas volgend jaar aan de beurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeramed 86 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 7 minuten geleden, Audi S8 zei: Belgie is pas volgend jaar aan de beurt. Thx. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polygoon 10,517 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Dat is best een knappe auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotuzzz 14,328 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 12 uren geleden, BMWMB zei: Qua grootte is deze vergelijkbaar met een Model S, maar het prijskaartje is zelfs lager dan van een Model 3 Dus niet overdreven XPengesive 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hazen 2,901 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Awel ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logic 371 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Waar is de gigantische grille die de Chinezen graag zien, BMW? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ritsuke 4,976 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Zijn dat luidsprekers in het hoofdkussen? Voor de rest ziet dat er niet slecht uit. @Audi S8 Hoe zit het met de afwerkingskwaliteit? Interieurgevoel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommie 7,180 Posted October 13, 2021 Share Posted October 13, 2021 iX heeft ook luidsprekers in de hoofdsteunen. En nu weer on topic! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted October 13, 2021 Share Posted October 13, 2021 21 minutes ago, Tommie said: iX heeft ook luidsprekers in de hoofdsteunen. Mazda MX-5 ook 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,496 Posted February 3 Share Posted February 3 Idem voor de P7 facelift, vandaag te bestellen in oa. Nederland. P7 RWD Long Range (576 km) - €49,990 P7 AWD Performance (505 km) - €59,990 P7 Wing Edition (505 km) - €69,990 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,496 Posted February 3 Share Posted February 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audi S8 1,496 Posted February 3 Share Posted February 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hazen 2,901 Posted February 3 Share Posted February 3 Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polygoon 10,517 Posted February 3 Share Posted February 3 1 uur terug, Hazen zei: Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig. Moet zeker niet onderdoen voor de Hyundai's e.d. van deze wereld vind ik! 50k voor een auto met WLTP 580km is niet slecht. In realiteit kan je waarschijnlijk een 400-tal km rijden op 1 lading. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 5,797 Posted February 3 Share Posted February 3 1 uur terug, Hazen zei: Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig. Generiek zoals al de rest. Geen fantasie, geen vernieuwing, niets bijzonders. Een kopie zoals er zovelen kopies van elkaar zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuscani 9,100 Posted February 3 Share Posted February 3 Stonden die op het autosalon? Want kan me een chinees merk in gedachten halen, maar die dingen die er stonden waren rond de 74K (mits wat opties). En dat waren ze precies toch niet echt waard? edit, even zitten opzoeken, twas byd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milton1 165 Posted February 3 Share Posted February 3 (edited) BYD HAN en NIO ET7 zijn op het eerste zicht ook wel aantrekkelijk geprijsd aangezien ze allen full option zijn. Nadeel van deze chinezen is dat ze typisch "maar" met 120kW willen laden in ideale omstandigheden. Heb een testrit met de BYD HAN gepland. Edited February 3 by Milton1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redfive 81 Posted February 3 Share Posted February 3 Dan vind ik de BYD Han mooier. De aparte lichtunits in de bumpers vind ik wat raar, het geeft de auto een dubbele smoel. Strakke lichten bovenaan en dan wat afgerondere vormen er onder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milton1 165 Posted February 3 Share Posted February 3 (edited) Sja, de ET7 is mooier IMO. Alleen die verschrikkelijke lidar en cams op dat dak. Enne... nog niet verkrijgbaar in België (voorzien dit jaar). Edited February 3 by Milton1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redfive 81 Posted February 3 Share Posted February 3 Zojuist, Milton1 zei: BYD HAN en NIO ET7 zijn op het eerste zicht ook wel zeer aantrekkelijk geprijsd. Nadeel van deze chinezen is dat ze typisch "maar" met 120kW willen laden in ideale omstandigheden. Heb een testrit met de BYD HAN gepland. Zoek maar eens een willekeurige laadpaal die 120kW wil laden. voorbeeldje, treffend: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts