Ga naar inhoud

XPeng P7


BMWMB

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is er van deze Chinese EV nog geen topic, dus bij deze...

Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar de automotive gaat moeten rekening houden met de Chinezen met de EV's die ze nu uitbrengen. 10 Jaar geleden was ik op de IAA in Frankfurt waar toen ook al een aantal Chinese merken stonden met verbrandingsmotoren, maar deze zijn nooit doorgebroken. Echter, nu er steeds meer EV's komen, zien we dat de Chinezen alweer komen met nieuwe auto's om een deel van de markt te veroveren, en ik denk dat ze deze keer wel eens kunnen slagen. 

Deze is dus de XPeng P7, die dus ook naar Europa komt. Qua grootte is deze vergelijkbaar met een Model S, maar het prijskaartje is zelfs lager dan van een Model 3, en dat terwijl het een zeer mooie auto is, en ook op vlak van software op een hoog niveau staat met een eigen Autopilot en Autonomous Driving. 

https://www.carrepublic.nl/nieuw/deze-xpeng-p7-kost-slechts-een-derde-van-een-tesla-model-s

https://www.want.nl/tesla-concurrent-xpeng-autopilot-killer/

En ik vind het dus vooral een mooie auto...

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met enkele collega's 2-3 keer met de P7 kunnen rijden en iedereen was daar enorm van onder de indruk. 
Porsche Engineering is betrokken bij de ontwikkeling van het onderstel, wat zich duidelijk laat voelen in de driving dynamics.

De eerste P7's zijn aangekomen in Noorwegen, Nederland, Belgie etc volgen volgend jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Qua grootte is deze vergelijkbaar met een Model S, maar het prijskaartje is zelfs lager dan van een Model 3

 

Dus niet overdreven XPengesive

  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Idem voor de P7 facelift, vandaag te bestellen in oa. Nederland.

P7 RWD Long Range (576 km) - €49,990
P7 AWD Performance (505 km) - €59,990
P7 Wing Edition (505 km) - €69,990

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig.

Moet zeker niet onderdoen voor de Hyundai's e.d. van deze wereld vind ik! 

50k voor een auto met WLTP 580km is niet slecht. In realiteit kan je waarschijnlijk een 400-tal km rijden op 1 lading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

Je kan zeggen wat je wil maar qua looks is dat toch niet verkeerd in de huidige tijdsgeest. Juist het interieur kan me niet bekoren maar ook daar wordt de lijn doorgetrokken in alle merken tegenwoordig.

Generiek zoals al de rest. Geen fantasie, geen vernieuwing, niets bijzonders. Een kopie zoals er zovelen kopies van elkaar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stonden die op het autosalon?

Want kan me een chinees merk in gedachten halen, maar die dingen die er stonden waren rond de 74K (mits wat opties). En dat waren ze precies toch niet echt waard?

 

edit, even zitten opzoeken, twas byd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BYD HAN en NIO ET7 zijn op het eerste zicht ook wel aantrekkelijk geprijsd aangezien ze allen full option zijn.  Nadeel van deze chinezen is dat ze typisch "maar" met 120kW willen laden in ideale omstandigheden.

Heb een testrit met de BYD HAN gepland.  

aangepast door Milton1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vind ik de BYD Han mooier.

De aparte lichtunits in de bumpers vind ik wat raar, het geeft de auto een dubbele smoel. Strakke lichten bovenaan en dan wat afgerondere vormen er onder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja, de ET7 is mooier IMO.  Alleen die verschrikkelijke lidar en cams op dat dak.  Enne... nog niet verkrijgbaar in België (voorzien dit jaar).

 

spacer.png

aangepast door Milton1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Milton1 zei:

BYD HAN en NIO ET7 zijn op het eerste zicht ook wel zeer aantrekkelijk geprijsd.  Nadeel van deze chinezen is dat ze typisch "maar" met 120kW willen laden in ideale omstandigheden.

Heb een testrit met de BYD HAN gepland.  

Zoek maar eens een willekeurige laadpaal die 120kW wil laden.

voorbeeldje, treffend: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid