Ga naar inhoud

Kia EV6


tuscani

Aanbevolen berichten

Blijkbaar nog geen topic over?

Hij is binnenkort te bezichtigen bij de dealers, want ze zijn in Belgie toe gekomen.

 

https://www.kia.com/be/nl/modellen/ev6/ontdekken/?gclid=CjwKCAjwh5qLBhALEiwAioods6F8brMcYu02jO2hR4GquwzM3gp5kGx0S1-AlwmJSawb-GNZWmLfyRoCZHUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

hij deelt zijn platform met de ioniq 5 van Hyundai, en heeft dus een wielbasis van 3m, wat groot is voor deze categorie.

Je kan er je elektrische fiets mee opladen en er is een snellaadsysteem, om 100km te kunnen laden in amper 4.5minuten aan 800v.

Batterij keuze is er van 58kwh tot 77kwh (170 tot 585pk), en prijzen vanaf 43K

De achterkant is speciaal laat ons zeggen, maart binnenin en de voorkant is best oké.

z94yra9bwohf.jpg

hdnyzogb9am2_800.jpg

 

digital-gt1920x1080-1.jpg?_ga=2.19983428

digital-gt1920x1080-1.jpg?_ga=2.19983428digital-gt1920x1080-2.jpg?_ga=2.19983428

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Parsifal zei:

Exterieur van de Ioniq5 met het interieur van deze graag :) 

De ioniq5 lijkt me wel kleiner in het echt. ( er rijden er hier al rond) Zou dat door de lijnen komen?of lijkt de ev6 gewoon op foto groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, tuscani zei:

De ioniq5 lijkt me wel kleiner in het echt. ( er rijden er hier al rond) Zou dat door de lijnen komen?of lijkt de ev6 gewoon op foto groot.

Je moet een Ioniq eens naast een andere auto zien staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Je moet een Ioniq eens naast een andere auto zien staan.

 

Het is idd wel voordeliger voor de binnenruimte die elektrische varianten. Deze week stond ik achter een id4 bv. en die zag er ook ruim uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, DDke zei:

Goeie specs, maar 60K voor ne Kia 😅

Je moet weten dat de technologie echt wel wereldtop is. Dusja, dat moet blijkbaar iets kosten. Ik ga er zeker eens mee gaan rijden als ie uitkomt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Rabbit zei:

Je moet weten dat de technologie echt wel wereldtop is. Dusja, dat moet blijkbaar iets kosten. Ik ga er zeker eens mee gaan rijden als ie uitkomt.

Ik denk er net aan: extra argument: je kunt hier energie van afhalen voor huisgebruik. tot max 3kw dacht ik. Dus dat is ook weer een argument extra ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Goeie specs, maar 60K voor ne Kia 😅

Als je voorbij die badge kijkt valt die 60K heel goed mee als je ziet wat je ervoor krijgt.

Pers is er ook lyrisch over, als ik de reviews mag geloven is dit de beste EV op de markt na de Tesla's.

Is ook wel de eerste EV die me echt kan bekoren. Enorm knappe prestaties, zeer ruim, degelijk afgewerkt, sportief rijgedrag...er valt weinig tegen af te dingen als je voor een EV op de markt bent, buiten dan die badge voor sommigen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, tuscani zei:

De ioniq5 lijkt me wel kleiner in het echt. ( er rijden er hier al rond) Zou dat door de lijnen komen?of lijkt de ev6 gewoon op foto groot.

Komt door de vorm en de lijnen.

Als je die in het echt ziet is hij een pak groter dan je zou verwachten. Beenruimte achterin is trouwens ook van Skoda Superb niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Greg zei:

Zo'n Ioniq5 zien staan vorig weekend, wat me opviel is dat die echt breed is ook. Dikke kist

Die is in het echt een flink pak groter dan je zou verwachten als je af gaat op foto’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Parsifal zei:

Komt door de vorm en de lijnen.

Als je die in het echt ziet is hij een pak groter dan je zou verwachten. Beenruimte achterin is trouwens ook van Skoda Superb niveau.

ik heb hem al in zien rijden. 😉

Mijn opmerking was dat de kia precies nog groter lijkt op de foto, waar ik de indruk had dat de hyundai kleiner leek, op de foto. (leek me een golf qua grootte op foto) Zelfde verhaal met de id4. Die leek me "klein" te zijn op foto maar komt in het echt ook groter over. Als de kia nu al groot lijkt, gaat die in het echt ook nog groter zijn. Genre bv a6 gevoel binnenin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het dan toch een EV moest worden ga ik deze toch wel eens gaan bekijken. Ik zag ook ergens een groen interieur dat ik wel eens in het echt wil zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag testritje gedaan. GT-Line met de 20 inch rijdt verbazend comfortabel. Natuurlijk wel goed veel band… Dat zal veel helpen qua rijcomfort. 

Toptip: Active Sound Design meteen afzetten als ge gaat rijden. Bespaart u een hoop gefrons en is uiteindelijk maar een gimmick. 
i-Pedal werkt goed. Afwerking is top, Meridian speelt fantastisch imho.

De vaste klanten bij Kia gaan wat in de war zijn want alles van audiobediening zat vroeger links op het stuur en cruise control rechts. Alles is nu van kant gewisseld, heb me er zelf een paar keer aan mispakt :D Uiteindelijk gewoon gewenning en nieuwe rijders gaan niet beter weten.

Enig klein minpuntje persoonlijk dan: zetel gaat niet laag genoeg voor mij. Al blijft het natuurlijk crossover SUV dus ook dat is mogelijks enkel wennen… 

Ik ben fan!
 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant ding! Design is een beetje oude Saab-conceptcars maar dan lelijk. Hopelijk brengen ze een compactere Stinger-opvolger met deze techniek binnenkort, potentiele topper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, gl3nn zei:

Vandaag testritje gedaan. GT-Line met de 20 inch rijdt verbazend comfortabel. Natuurlijk wel goed veel band… Dat zal veel helpen qua rijcomfort. 

Toptip: Active Sound Design meteen afzetten als ge gaat rijden. Bespaart u een hoop gefrons en is uiteindelijk maar een gimmick. 
i-Pedal werkt goed. Afwerking is top, Meridian speelt fantastisch imho.

De vaste klanten bij Kia gaan wat in de war zijn want alles van audiobediening zat vroeger links op het stuur en cruise control rechts. Alles is nu van kant gewisseld, heb me er zelf een paar keer aan mispakt :D Uiteindelijk gewoon gewenning en nieuwe rijders gaan niet beter weten.

Enig klein minpuntje persoonlijk dan: zetel gaat niet laag genoeg voor mij. Al blijft het natuurlijk crossover SUV dus ook dat is mogelijks enkel wennen… 

Ik ben fan!
 

 

En qua zitruimte achterin en dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

En qua zitruimte achterin en dergelijke?

Meer dan genoeg beenruimte dankzij dat nieuwe platform. Zetels achteraan zitten beetje gekanteld, lekker relaxed wel. Qua hoofdruimte ook prima voor mij met 1,77m. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid