Ga naar inhoud

2022 Land Rover Range Rover


Audi S8

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, BMWMB zei:

Wij hebben in onze Velar dezelfde motor als die we hadden in de Sport, en gelukkig nog geen problemen gehad. Ondertussen is er een nieuwe 6cil. diesel met een 6 in lijn ipv V6. Een goede vriend heeft deze motor nu in zijn Velar, en die motor voelt krachtiger aan, klinkt veel beter, en is zuiniger. 

Wij kennen mensen met een 2L Velar die wel heel veel problemen al hebben gehad. 

Er wordt gezegd dat een Range Rover minder betrouwbaar is, maar dat hebben wij gelukkig nog niet gemerkt.

Dan heb je ook wel geluk. De verhalen die je hoort zijn echt wel zwaar soms. Vorige zomer het genoegen gehad met een ander forumlid en expert in Range Rovers op zigeunertrip te gaan... en daar heb ik toch wel verhalen gehoord, zelfs van recente Ranges dat ge u afvraagt hoe ze er in slagen om een auto zo onbetrouwbaar te maken.

Het leuke is wel, Ranges kunnen zichzelf repareren. :D (Ik zal es een lijst aan dingen zetten in het topic van de mijne).

Over de V6: in de Range Sport (de huidige, niet het vorig zwaargewicht), vond ik die motor redelijk meekunnen. Ooit wel met de V6 TD van een maat gereden in de gewone Range en dan voel je toch dat die motor niet echt sereen dat ding vooruitduwt, maar dat het steeds wat moeite kost. Wat dan afbreuk doet aan dat Range gevoel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2022 om 15:44, Fr79 zei:

 

Uitspraak dat de G05 PHEV's een drama zijn komt off the record van 2 BMW-mechaniekers onafhankelijk van elkaar uit 2 verschillende concessies

 

Ik begrijp die mechaniekers, onze mechaniekers zouden ook enkel klagen gezien de X5 45e geen makkelijke wagen is om aan te werken.

Maar neen, de X5 45e is geen drama. Ja, de HVB moet vervangen worden bij een klein deel van de productierun wegens een mogelijke aanwezigheid van stofdeeltjes. Dus logischerwijze vervangen we die dan ook volledig.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tommie zei:

Ik begrijp die mechaniekers, onze mechaniekers zouden ook enkel klagen gezien de X5 45e geen makkelijke wagen is om aan te werken.

Maar neen, de X5 45e is geen drama. Ja, de HVB moet vervangen worden bij een klein deel van de productierun wegens een mogelijke aanwezigheid van stofdeeltjes. Dus logischerwijze vervangen we die dan ook volledig.

Met dank voor het brengen van wat evenwicht.

Ge doet mij wel terugdenken aan de tijd dat ik mijn S320 (W220) kocht. Oorspronkelijk dacht ik als "rechtgeaarde Belg" een diesel te kopen (E320 CDI). Ik sprak daar even over met de meestergast van MB Ninove destijds. Hij wees naar een ganse rij wagens die er opzij stonden te wachten met motor open: "Ziededa? Allemaal CDI's".  
'nough said. V6 naft besteld :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik begrijp ten volle dat voor de chauffeur van een wagen - any car - met problemen, dat specifiek model daardoor automatisch een probleemwagen wordt . En ik begrijp ook dat in de moderne tijden, mensen graag vervolgens die mening gaan verkondigen op internetfora. Alle begrip voor.

Maar ik weet ook dat wij zelf al 100'en X5 45e's hebben rijden en dat die wagen écht geen drama is. Ik heb er zelf 7 gehad, zero problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Ach, ik begrijp ten volle dat voor de chauffeur van een wagen - any car - met problemen, dat specifiek model daardoor automatisch een probleemwagen wordt . En ik begrijp ook dat in de moderne tijden, mensen graag vervolgens die mening gaan verkondigen op internetfora. Alle begrip voor.

Maar ik weet ook dat wij zelf al 100'en X5 45e's hebben rijden en dat die wagen écht geen drama is. Ik heb er zelf 7 gehad, zero problemen.

Vraag: hoeveel km reed je daarmee? Want tussen 10000km rijden of 110000km is er een verschil. De miserie komt er nooit voor de rijder van het demomodel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker terechte opmerking, ik geef 't enkel maar aan omdat een 'dramawagen' op eender welk ogenblik problemen kan geven.

Vandaar dat ik eerder verwijs naar de 100'en klant-X5'en die we hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het anders formuleren dan😉, de 45e van mijn pa is een drama (denk dat we dat gezien de voorgeschiedenis wel mogen zeggen) en zoals het er nu naar uit ziet, gaat die op het einde van de garantieperiode er asap uit. Ook zeker is dat er verschillende anderen in hetzelfde schuitje zitten (bron: die mechaniekers). Dat er daarnaast ook massa's probleemloze 45e's rond rijden, dat wil ik gerust geloven, alleen hebben wij daar dus weinig aan.

Omgekeerd kan ook, wij hebben bijna 8 jaar een LR322 gehad, één van de allerlaatste van dat model, een TDV8 Westminster uit 2012. Volgens sommigen is een LR322 de grootste brol die er rond rijdt. Alleen hebben wij er nul problemen mee gehad terwijl er ook forums over volgeschreven stonden. Zelfde met de 3 liter SDV6 en TDV6, daar heb je echte rampbakken maar ook volledig probleemloze tussen.

Het is dus allemaal perceptie op basis van eigen ervaring of iets betrouwbaar is of niet. Je moet gewoon een flinke dosis geluk hebben met een auto, ongeacht het merk.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2022 om 12:11, Fr79 zei:

 Een X5 45e bijvoorbeeld is een regelrecht drama kan ik hier first hand getuigen. 

En dus is deze stelling niet correct. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 't gaat 'em totaal niet over geluk, maar pech. Het moment dat je bij aankoop van een kist van 100k 'geluk' moet hebben, kan je beter stoppen als merk. Maar je kan wel pech hebben, da's een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die problemen met X5 hybrid waren vooral in het begin zeker, toen ie net uitgekomen was? Of kort daarna?

Mijn ouders hebben eentje, nog nooit 1 probleem mee geweest... heel degelijke auto tot op vandaag

(hebben hem nu +/- 2 jaar, maar wel nog maar 40.000 kms denk ik) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Tommie said:

Het moment dat je bij aankoop van een kist van 100k 'geluk' moet hebben, kan je beter stoppen als merk.

Al ooit gehoord van Morgan?

:D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tommie zei:

En 't gaat 'em totaal niet over geluk, maar pech. Het moment dat je bij aankoop van een kist van 100k 'geluk' moet hebben, kan je beter stoppen als merk. Maar je kan wel pech hebben, da's een ander verhaal.

Ik hoop dat ik geluk ga hebben/geen pech zal hebben met de X5.

Ik zou graag eens meer dan 1 maand met een auto rijden zonder garagebezoek, zoals nu met de volvo 😅.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, kefkie zei:

Ik hoop dat ik geluk ga hebben/geen pech zal hebben met de X5.

Ik zou graag eens meer dan 1 maand met een auto rijden zonder garagebezoek, zoals nu met de volvo 😅.

Eender wat je koopt, er is altijd een dosis geluk bij om een goede auto te hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

En 't gaat 'em totaal niet over geluk, maar pech. Het moment dat je bij aankoop van een kist van 100k 'geluk' moet hebben, kan je beter stoppen als merk. Maar je kan wel pech hebben, da's een ander verhaal.

Dat is het inderdaad nog beter verwoord. Hopen dat je geen pech hebt, want de kans daarvoor moet vele keren groter zijn dan dat je wel pech hebt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, kefkie zei:

Ik hoop dat ik geluk ga hebben/geen pech zal hebben met de X5.

Tegen 2024 zullen de kinderziektes er wel uit zijn 😛  #levering

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, dragonfly zei:

Tegen 2024 zullen de kinderziektes er wel uit zijn 😛  #levering

Neenee, volgende week donderdag :party:. Ik heb achteraf nog 22" velgen besteld en het is blijkbaar moeilijk in deze tijden om een stel banden te vinden daarvoor.

Vicky heeft begin dit jaar een mini besteld met levering normaal eind november, dat zal wel niet meer haalbaar zijn vrees ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, kefkie zei:

Neenee, volgende week donderdag :party:. Ik heb achteraf nog 22" velgen besteld en het is blijkbaar moeilijk in deze tijden om een stel banden te vinden daarvoor.

Vicky heeft begin dit jaar een mini besteld met levering normaal eind november, dat zal wel niet meer haalbaar zijn vrees ik.

MINI krijgt 'den overschot' momenteel inderdaad. BMW productie krijgt voorrang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

die problemen met X5 hybrid waren vooral in het begin zeker, toen ie net uitgekomen was? Of kort daarna?

 

Die van mijn pa is in juli 2020 geleverd, productie was denk ik in mei

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

En 't gaat 'em totaal niet over geluk, maar pech. Het moment dat je bij aankoop van een kist van 100k 'geluk' moet hebben, kan je beter stoppen als merk. Maar je kan wel pech hebben, da's een ander verhaal.

Het is ook kwestie hoe je er als merk mee omgaat. Vooral in het begin was de communicatie van BMW op zijn zachtst gezegd ondermaats, intussen wel verbeterd. Ik vermoed dat er intern wel zo'n database van problemen is en dat ze alles intussen wel al een keertje hebben gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik me zeker in vinden. We zaten in volle corona en we wisten helft van de tijd niet hoe/wie/wat... Was geen cadeau, en dus ook niet voor de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

En 't gaat 'em totaal niet over geluk, maar pech. Het moment dat je bij aankoop van een kist van 100k 'geluk' moet hebben, kan je beter stoppen als merk. Maar je kan wel pech hebben, da's een ander verhaal.

Dat is... na bijna 9j. MB heb ik dezelfde ervaringen, al heb ik wel een perceptie dat de kwaliteit de laatste 2-3j wat achteruit gegaan is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid