Ga naar inhoud

Publieke laadpalen


Goesting

Aanbevolen berichten

Er bestaat blijkbaar nog geen onderwerp waar dagdagelijkse problemen met laadpalen gebundeld worden.

Vandaag is het weer zover met Allego: laadproces kan niet gestart worden. I.t.t. tot vorige ervaringen, gebruiken we ondertussen de Smoov app niet meer, maar wel een druppel van Shell Recharge.

Geen probleem; ik rij een kilometer verder naar een andere paal van Allego. Daar stel ik echter hetzelfde vast. Met dat verschil dat deze snoodaard van een laadpaal het wel nodig vond om mijn kabel vast te zetten. Op dat moment ben je dus in de tang genomen. Je kabel wordt gegijzeld, want er is geen noodknop op de paal om deze alsnog los te maken.

Even bellen naar het storingsnummer dus. Een kwartier wachtmuziek later, waarbij er trouwens nooit wordt meegedeeld hoeveel personen er nog voor jou in de wachtrij zitten, krijg ik een medewerker aan de lijn:

Quote

Medewerker Allego: "Ja meneer, u hoeft geen uitleg te doen, we hebben een algemene storing. Ik raad u aan om te gaan laden bij de concurrentie."

Ik: "Kan u mijn kabel dan eerst even losmaken? Deze zit namelijk vast."

Medewerker Allego: "Oei, in dat geval heb ik slecht nieuws. De storing zorgt er ook voor dat wij niet kunnen inloggen op het controlepaneel van de laadpalen. Ik kan u dus voorlopig niet helpen. U kan wel de kabel uit de auto losmaken en deze bij de paal achterlaten. Bel over een uurtje eens terug; misschien is de storing dan verholpen."

Daar sta je dan met je mond vol tanden. Drie kwartier kwijt en de verdere planning van de dag is onzeker. Er bestaan dus nog slechtere situaties dan een lege batterij. Namelijk: lege batterij + kabel gegijzeld. Wat ook echt frustrerend is, is dat ze de status van hun netwerk niet accuraat bijhouden op hun website. Daar was er geen vuiltje aan de lucht.

De tip om te gaan laden bij de concurrentie is ook nogal waardeloos, aangezien Allego - in deze streek althans - een monopolie heeft.

De vorige storing was nog geen maand geleden: https://tweakers.net/nieuws/189762/honderden-ev-laadkabels-konden-vrijdag-2-komma-5-uur-niet-loskomen-van-palen-allego.html

  • Whut?! 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij te horen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met het laden bij Allego. Slaag er al twee weken niet in om te laden aan de lokale laadpaal hier. elders lukte het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, saabi zei:

Blij te horen dat ik niet de enige ben die problemen heeft met het laden bij Allego. Slaag er al twee weken niet in om te laden aan de lokale laadpaal hier. elders lukte het wel.

Precies wel tof dat electrisch rijden...😀

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

"uw kabel laten hangen" :lol:

 

Nog niet zo veel gebruik gemaakt van publiek laden. Wel 1 keer dat ik na 3dagen per toeval mijn app eens opendeed. om te zien wat mijn laadhistorie was. en tot mijn verbazing zag ik dat de teller nog verder liep. ik was dus al 3 dagen aan het laden in gent, terwijl de wagen in mijn garage stond. :lolz:

meteen gebeld en daar hebben ze de laadcyclus stop gezet, en er niets van gemerkt bij mijn afrekening. 't zou een mooie rekening geworden zijn anders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Elwood zei:

Precies wel tof dat electrisch rijden...😀

In mij gaan ze geen goeie ambassadeur van het elektrisch rijden vinden. Gelukkig hybride hier en om echt te rijden wat co2 klootzakskes😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Goesting zei:

Er bestaat blijkbaar nog geen onderwerp waar dagdagelijkse problemen met laadpalen gebundeld worden.

Vandaag is het weer zover met Allego: laadproces kan niet gestart worden. I.t.t. tot vorige ervaringen, gebruiken we ondertussen de Smoov app niet meer, maar wel een druppel van Shell Recharge.

Geen probleem; ik rij een kilometer verder naar een andere paal van Allego. Daar stel ik echter hetzelfde vast. Met dat verschil dat deze snoodaard van een laadpaal het wel nodig vond om mijn kabel vast te zetten. Op dat moment ben je dus in de tang genomen. Je kabel wordt gegijzeld, want er is geen noodknop op de paal om deze alsnog los te maken.

Even bellen naar het storingsnummer dus. Een kwartier wachtmuziek later, waarbij er trouwens nooit wordt meegedeeld hoeveel personen er nog voor jou in de wachtrij zitten, krijg ik een medewerker aan de lijn:

Daar sta je dan met je mond vol tanden. Drie kwartier kwijt en de verdere planning van de dag is onzeker. Er bestaan dus nog slechtere situaties dan een lege batterij. Namelijk: lege batterij + kabel gegijzeld. Wat ook echt frustrerend is, is dat ze de status van hun netwerk niet accuraat bijhouden op hun website. Daar was er geen vuiltje aan de lucht.

De tip om te gaan laden bij de concurrentie is ook nogal waardeloos, aangezien Allego - in deze streek althans - een monopolie heeft.

De vorige storing was nog geen maand geleden: https://tweakers.net/nieuws/189762/honderden-ev-laadkabels-konden-vrijdag-2-komma-5-uur-niet-loskomen-van-palen-allego.html

Allez maximum 7 minuutjes van uw tijd verliezen ! 😅

@Tjeu @Polygoon

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier vlakbij ook een Blue Corner, maar die staat wel op een dure betaalparking. Dat is er dan al helemaal over. Je betaalt al voor een bewonerskaart, en als 1 provider plat ligt, moet ik bij de concurrentie nog eens aftikken voor de parkeerplaats ook. 😂

Bestaat er eigenlijk een kaart met laadpalen waarbij je kan filteren per merk laadpaal? Nu vind ik niet meteen hoe ik alle laadpalen van Allego kan verbergen op die kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Goesting zei:

Er is hier vlakbij ook een Blue Corner, maar die staat wel op een dure betaalparking. Dat is er dan al helemaal over. Je betaalt al voor een bewonerskaart, en als 1 provider plat ligt, moet ik bij de concurrentie nog eens aftikken voor de parkeerplaats ook. 😂

Bestaat er eigenlijk een kaart met laadpalen waarbij je kan filteren per merk laadpaal? Nu vind ik niet meteen hoe ik alle laadpalen van Allego kan verbergen op die kaarten.

Lukt dat niet met Chargemap?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde verhaal al gehoord van een collega. Geen medelijden met groene rakkers. Twee keer nadenken voor ge uwe kabel in een ander zijn gat steekt! 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

de toekomst ziet er wel prima uit...nee dank u, ik blijf wel nog even stressvrij doorchasen met mijn brandstofdrinker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje hetzelfde als nog met 3km autonomie bij een tankstation aankomen om te merken dat hun bancontact niet werkt. Niet leuk :D.

Klopt wel dat, voor grote adoptie, zo'n kinderziektes eruit moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Polygoon said:

Het is een beetje hetzelfde als nog met 3km autonomie bij een tankstation aankomen om te merken dat hun bancontact niet werkt. Niet leuk :D.

Klopt wel dat, voor grote adoptie, zo'n kinderziektes eruit moeten.

Daar zijn toch een aantal oplossingen voor, al dan niet telefonerend naar een vriend.

Als een laadstation je kabel gijzelt echter ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar zijn toch een aantal oplossingen voor, al dan niet telefonerend naar een vriend.

Als een laadstation je kabel gijzelt echter ...

Jij hebt een vriend die de bancontact van pompstations vermaakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Lukt dat niet met Chargemap?

Met de app op de smartphone wel, maar in de browser niet.

Jammer genoeg oogt de kaart van Chargemap bijzonder rommelig en onoverzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Waky zei:

 

2 uren geleden, Naish zei:

Is dit niet de moderne versie:

spacer.png

 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Je kon ook zeggen "juist, daar heb ik niet aan gedacht" 

😛 

Was er niet een filmpje van een tesla die aan het opladen was door gewoon  getrokken/gesleept te worden. Lijkt me toch een gemakkelijke oplossing?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

Was er niet een filmpje van een tesla die aan het opladen was door gewoon  getrokken/gesleept te worden. Lijkt me toch een gemakkelijke oplossing?

https://futurism.com/the-byte/towing-tesla-recharges-quickly

 

Ja maar ge gaat diene mens toch iets moeten geven voor zijne naft vrees ik :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

https://futurism.com/the-byte/towing-tesla-recharges-quickly

 

Ja maar ge gaat diene mens toch iets moeten geven voor zijne naft vrees ik :lolz: 

Ja maar lijkt me bv voor touring een mooie bijverdienste.  Vroeger vielen mensen zonder benzine en kwamen ze met een jerrycan. Nu slepen ze je 10km en je wagen kan weer verder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid