Ga naar inhoud

Nieuwe lease voor de misses...


Subaru555

Aanbevolen berichten

Contract loopt af in september en gezien de wachttijden, zullen we in de loop van januari moeten beginnen uitkijken naar een lease voor de misses. 

Na 5j met een Subaru Outback en opstart van haar nieuwe zaak, hebben we voldoende VAA afgedragen :lol: en ligt focus op design en fiscaal toch iets minder afstraffend. 

- Fiscaliteit 90 tot 100% aftrekbaar

- Lease formule : 5 jaar + 20k km max per jaar 

- SUV's uitgesloten: om de een of andere manier zit ze liever niet 'hoog' 

- Full electric: wil/durft nog niet de overstap volledig maken (met haar verstrooide kop, misschien wel een goed idee)

- Design: belangrijke voorkeur in design doch geheel persoonlijk uiteraard

- Budget : te bekijken op niveau van TCO en mogelijks is er wat manmaths nodig (zie lager :lol:

 

Autominded: laat u gaan in het afbreken van al deze voertuigen en het voorstellen van helemaal non-relevante alternatieven :lol:

 

 

 

Na wat rondkijken, zit ik met een shortlist die nogal - euhm... - héél divers is. 

- VW Arteon Shooting Brake 

R line 1.4 TSI Hybrid 160Kw (218pk 6 versnellingen DSG

Voordelen : best wat value for money qua uitrusting (67k iBTW in huidige configuratie)

Nadeel: ik vrees dat het model minder tijdloos is en je er nogal snel op uitgekeken zal zijn. 

image.png.e15bfc5e36328da3814e6d6272d80a0f.png

 

- Audi A5 Sportback 

Voordeel: Voorkeur voor de S- line 40 TFSI, model vinden we mooier en uitrusting is gelijkwaardig. Idem voor de prijs uiteindelijk

Nadeel : geen hybride en fiscaal dus niet interessant. G-Tron hebben we liever niet. 

image.png.3fa520cda5cec6f416a500e02b047fd6.png

- Audi A6 Avant TFSI e

Voordeel: fiscaal interessanter in hybride versie en TCO-gewijs allicht ook interessanter, heel goed uitgerust (Competition formule + Platinum Pack + wat extra's)

Nadeel : dynamiek voertuig, andere prijscategorie (+25% :lol:)

image.png.7ca4b8be57e560ec8659d3af9512e118.png

 

- Audi A7 TFSI e 

Voordeel: fiscaal interessanter in hybride versie en TCO-gewijs allicht ook interessanter, minder goed uitgerust in vergelijking met de A6 Avant (geen Platinum pack bv) 

Nadeel : dynamiek voertuig, styling niet 100% overtuigd op niveau van C-stijl, andere prijscategorie (+30% :lol:)

image.png.60da162f173f0c0e8e38149cb7fafb01.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahja: Volvo V60 T8 Polestar valt af. :(

BMW en Mercedes vallen uit haar selectie.

Dan blijft er nog maar weinig over qua hybrid oplossingen. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe flexibel is de looptijd? Ik kan me voorstellen dat binnen 60 maanden de restwaarde van een PHEV niet veel meer gaat voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ritsuke zei:

Hoe flexibel is de looptijd? Ik kan me voorstellen dat binnen 60 maanden de restwaarde van een PHEV niet veel meer gaat voorstellen.

Speelt dat zo een grote rol? 

Op zich wel flexibel want ze kiest die zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Joske zei:

Peugeot 508sw pse?

Of de gewone hybrid.

Ook al gedacht maar wordt saaien oprit dan. Ik heb die al (in 2.0tdi) versie weliswaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Jeroen_M5 zei:

Uit dat lijstje de A6. Knappe auto.

Ik vind deze ook wel geslaagd.

Maarmet 2.1T toch wel nen dikzak :lol:

31 minuten geleden, Roger zei:

Kan je al niet wat besparen ook door renting te nemen ipv lease? Dan komt die A6 mss wat dichterbij 😎

Dat moet ik nog allemaal eens uitzoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Subaru555 zei:

Ahja: Volvo V60 T8 Polestar valt af. :(

BMW en Mercedes vallen uit haar selectie.

Dan blijft er nog maar weinig over qua hybrid oplossingen. Toch?

Lexus niks in huis? Jaguar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Subaru555 said:

Ik vind deze ook wel geslaagd.

Maarmet 2.1T toch wel nen dikzak :lol:

Dat moet ik nog allemaal eens uitzoeken. 

Als het voor haar eigen zaak is zou ik toch niet naar zo een lease kijken. Financiële renting met restwaarde van 16% is dan veel interessanter. Niet naar de kilometers kijken, eerste verhoogde huur mogelijk, en looptijd vrij te kiezen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus qua keuze is het of een VW Arteon, of een Audi A5, A6, A7?

Daar ga je toch zelf uit moeten kiezen? Die 3 Audi's dat is toch 1 pot nat bij wijze van spreken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, The Swede zei:

Lexus niks in huis? Jaguar? 

De ES eventueel maar na 5j een CVT, heb ik die transmissie wel gehad.

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Alles van Toyota is hybrid BTW

:D 

Camry vind ik minder geslaagd IRL. Ik heb die nog overwogen indertijd voor de mijne. Corolla vind ik knap maar wat klein.

En de BZ is full elektrisch en als dat een optie zou zijn, dan pakken we wel de Solterra bij Subaru 😉

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als het voor haar eigen zaak is zou ik toch niet naar zo een lease kijken. Financiële renting met restwaarde van 16% is dan veel interessanter. Niet naar de kilometers kijken, eerste verhoogde huur mogelijk, en looptijd vrij te kiezen.

Toptips hier. Die piste kende ik dus niet. 

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dus qua keuze is het of een VW Arteon, of een Audi A5, A6, A7?

Daar ga je toch zelf uit moeten kiezen? Die 3 Audi's dat is toch 1 pot nat bij wijze van spreken?

Ge weet hoe dat gaat.. althans bij die van ons 

"Schat, jij kent wat van autos. Je hebt carte blanche voor de nieuwe lease. Kijk jij eens rond?"

"Ahja, ie moet wel fiscaal interessant zijn en liefst niet full elektrisch."

"Ahja, eigenlijk liever ook geen BMW of MB."

"Ahja, ik reed vroeger graag met mijnen A3."

"Ahja, zie es naar zo nen A7 dan."

 

En tot zover die carte blanche... 😉

  • Grappig 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Subaru555 said:

Toptips hier. Die piste kende ik dus niet. 

Ik heb al mijn auto's de laatste 10 jaar zo gedaan. Dat gaat allemaal via KBC bij mij. In de garage gaan ze je waarschijnlijk wel iets van hun proberen aan te smeren want de Alexanderrs van deze wereld verdienen namelijk ook commissie op de verkoop van kredieten 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik heb al mijn auto's de laatste 10 jaar zo gedaan. Dat gaat allemaal via KBC bij mij. In de garage gaan ze je waarschijnlijk wel iets van hun proberen aan te smeren want de Alexanderrs van deze wereld verdienen namelijk ook commissie op de verkoop van kredieten 😛 

Bij ING vertelden ze mij dat ze tot 18% restwaarde gingen. Hogere restwaardes doen alleen de merken zelf,  omdat ze de markt beter kennen. Dus ik ga er vanuit dat daar de verschillen vooral gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, josenjef said:

Bij ING vertelden ze mij dat ze tot 18% restwaarde gingen. Hogere restwaardes doen alleen de merken zelf,  omdat ze de markt beter kennen. Dus ik ga er vanuit dat daar de verschillen vooral gaan zitten.

Nee dat is niet waar.

Ik heb mijn 997 GT3 en mijn Spyder gerent met 30% restwaarde. Het verschil is dat je dan een papier moet tekenen waarin je verklaart dat je de verhoogde restwaarde zal dokken einde contract. Mijn M140i was op 4 jaar met 21% restwaarde geloof ik (zonder speciaal contract).

En die hogere restwaardes van het merk zelf hangen dan vast aan een kilometerbeperking.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb al mijn auto's de laatste 10 jaar zo gedaan. Dat gaat allemaal via KBC bij mij. In de garage gaan ze je waarschijnlijk wel iets van hun proberen aan te smeren want de Alexanderrs van deze wereld verdienen namelijk ook commissie op de verkoop van kredieten 😛 

De Volvo ook bij KBC, dat gaf een verschil van maandelijks 80 euro excl. BTW (750 ipv 830). De Mercedes was via Mercedes zelf geregeld, maar die deden toen acties voor financiële renting (0,99%).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Nee dat is niet waar.

Ik heb mijn 997 GT3 en mijn Spyder gerent met 30% restwaarde. Het verschil is dat je dan een papier moet tekenen waarin je verklaart dat je de verhoogde restwaarde zal dokken einde contract. Mijn M140i was op 4 jaar met 21% restwaarde geloof ik (zonder speciaal contract).

En die hogere restwaardes van het merk zelf hangen dan vast aan een kilometerbeperking.

Renting bij de bank dan ook mogelijk vor veelrijders?

Is dat dan interressanter dan kopen bij bvb 50k kms/jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid