Ga naar inhoud

Porsche Taycan Sport Turismo


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is deze Sport Turismo voor mij de perfecte auto. Ik kan de hond meenemen in de koffer, en ook op deze Sport Turismo kan je de fietsendrager monteren.

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Eigenlijk is deze Sport Turismo voor mij de perfecte auto. Ik kan de hond meenemen in de koffer, en ook op deze Sport Turismo kan je de fietsendrager monteren.

spacer.png

Da's ne Cross Turismo 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, BMWMB zei:

Eigenlijk is deze Sport Turismo voor mij de perfecte auto. Ik kan de hond meenemen in de koffer, en ook op deze Sport Turismo kan je de fietsendrager monteren.

spacer.png

Het gaat weer alle kanten op hé :D 
Tesla S, Audi en nu Porsche 😛.

Ik snap je twijfel wel, die twee laatste zijn de mooiste EV's momenteel op de markt, imho :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest de levertijd van de Model S niet verlengd zijn met een jaar, dan was ik niet beginnen denken aan iets anders. Ik vind de Audi de knapste, en de Taycan Sport Turismo de meest praktische. Om binnen hetzelfde budget te blijven zal de Taycan ook een RWD gaan zijn zoals die van Naish. 
Wat me weerhoudt om een ander merk dan Tesla te bestellen is de lagere range, en dat je moet gaan zoeken naar laders, waarvan je nooit zeker bent dat ze werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BMWMB zei:

Wat me weerhoudt om een ander merk dan Tesla te bestellen is de lagere range, en dat je moet gaan zoeken naar laders, waarvan je nooit zeker bent dat ze werken.

Je zegt nochtans dat je bijna nooit aan de supercharger moet, waarom zou dit bij een nieuwe wagen ineens veranderen?
Er komen meer en meer snelchargers op de markt waardoor je niet afhankelijk bent van wispelturige destination chargers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar. Met Covid doe ik minder km’s, maar misschien verandert dat weer, en zal ik meer moeten laden. 
Er komen ook veel EV’s bij, dus ik hoop dat ze kunnen volgen met het aantal SuC’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, in het begin stond ik er toch om de paar weken, en soms zelfs een paar keren per week. Ik ben vorige week nog eens gaan laden, en dat was van september geleden dat ik nog eens aan een SuC had gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, BMWMB zei:

Eigenlijk is deze Sport Turismo voor mij de perfecte auto. Ik kan de hond meenemen in de koffer, en ook op deze Sport Turismo kan je de fietsendrager monteren.

spacer.png

Ik dacht, amai leuk idee!

https://www.porsche-shop.nl/auto-accessoires/transport/fietsendragers/9J0813601-fietsendrager-voor-op-trekhaak-taycan-cross-turismo

tot ik de prijs zag 🤣

Toch echt spijtig dat je nog steeds geen 'simpele' trekhaak op een EV kunt krijgen...

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, B3noît zei:

 

Toch echt spijtig dat je nog steeds geen 'simpele' trekhaak op een EV kunt krijgen...

bij tesla en skoda wel hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, B3noît zei:

Ik dacht, amai leuk idee!

https://www.porsche-shop.nl/auto-accessoires/transport/fietsendragers/9J0813601-fietsendrager-voor-op-trekhaak-taycan-cross-turismo

tot ik de prijs zag 🤣

Toch echt spijtig dat je nog steeds geen 'simpele' trekhaak op een EV kunt krijgen...

Ja, goedkoop is het niet. Maar een wegklapbare trekhaak + fietsenrek is ook al een aardig budget. Je hebt dan wel het voordeel om ook een aanhangwagen te trekken, maar bij EV's is het trekvermogen meestal beperkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, BMWMB zei:

Ja, goedkoop is het niet. Maar een wegklapbare trekhaak + fietsenrek is ook al een aardig budget. Je hebt dan wel het voordeel om ook een aanhangwagen te trekken, maar bij EV's is het trekvermogen meestal beperkt. 

Snap dat eigenlijk totaal niet waarom het trekvermogen beperkt is bij een EV.
Ik dacht (al ben ik dat totaal niet zeker) dat dit was om

1. voldoende massa van het trekkend voertuig te hebben, om het idee van een corsa die een vectra op trailer trekt bv te voorkomen;

heeft een EV gezien z'n batterijen toch wel)

2. voldoende koppel te hebben; heeft een EV toch ook in overvloed

mis ik iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Ik stel me vooral de vraag hoe je dan op een  laadplaats gaat staan als je een caravan of remorque trekt. :D

 

Mijn broer is dat ooit eens tegengekomen ... Hollanders 😆

 

IMAG2368.jpg.bd64ffd8c2d590371e354af74ff3a5fd.jpgIMAG2367.jpg.d7198df4032d854b3845449867a4d94a.jpg

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, B3noît said:

Toch echt spijtig dat je nog steeds geen 'simpele' trekhaak op een EV kunt krijgen...

Op de i4 die ik besteld heb zit nochtans een wegklapbare :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Logic zei:

Mijn broer is dat ooit eens tegengekomen ... Hollanders 😆

 

IMAG2368.jpg.bd64ffd8c2d590371e354af74ff3a5fd.jpgIMAG2367.jpg.d7198df4032d854b3845449867a4d94a.jpg

Bij de gangbare nederlandse reviewers zoals autoweek en zeker ANWB zijn er al testen voorbijgekomen met aanhangers. Is ook heel gangbaar dat ze dat vermelden. Ik dacht dat een XC40 zelfs 1500 kilo mag trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid