Ga naar inhoud

2022 Morgan Super 3


#166

Aanbevolen berichten

aanvullend op Joris zijn bevindingen, ik vond het echt geslaagd, heel anders dan de vorige en gelukkig maar, beide hebben nu hun 'publiek'

om er op uit te trekken: absoluut de nieuwe, om in 't stad/dorp rond te tuffen: de ouwe

 

effe opgezocht: 36cm langer, 20 cm langere wielbasis en 12 cm breder

het toont echt wel 'groter', dat 'ik smijt een wieltje op het trottoir en loop even binnen bji de bakker'-gevoel is weg

 

verder: de 'cowl' moet absoluut in koetswerkkleur, die sluit teveel aan op de motorkap en is ook erg breed, op de neus onderaan is een stuk in koetswerkkleur: dat zou ik zwart wrappen (moet toch steenslagfolie op),

door het gebruik van het cx-onderstel (van de vierwielers) gaat die ook stijver en veiliger zijn

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Just now, Timo said:

2de foto

BMW automaatje, wist ik niet (of ik moet misschien eens alles goed lezen :D)

 

 

Het zijn dan ook BMW motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Klopt.

Is een optie :lolz:

Wel praktisch, want je zal niets anders hebben om je papieren, handschoenen en dergelijke in kwijt te kunnen? of is er nog ergens een kofferruimte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

Wel praktisch, want je zal niets anders hebben om je papieren, handschoenen en dergelijke in kwijt te kunnen? of is er nog ergens een kofferruimte?

Ja, je hebt een "koffer" achteraan, boven het achterwiel. Die achterkant klapt open. Veel ruimte is daar natuurlijk ook niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ja, je hebt een "koffer" achteraan, boven het achterwiel. Die achterkant klapt open. Veel ruimte is daar natuurlijk ook niet in.

Twijfelde wat, omdat ik ook foto's zag van het blote achterwiel. maar dat is dus 2delig.

Veel boodschappen zal je er wel niet mee gaan doen, maar iets kwijt kunnen is toch wel gemakkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

Twijfelde wat, omdat ik ook foto's zag van het blote achterwiel. maar dat is dus 2delig.

Veel boodschappen zal je er wel niet mee gaan doen, maar iets kwijt kunnen is toch wel gemakkelijk

Normaal zie je dat achterwiel niet. Er zit een plastic cover over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Krikkie zei:

Dacht een Ford ecoboost motor?

Het gaat over de Plus Six, op die afbeeldingen zie je een deur en dat heeft een Super 3 niet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
4 hours ago, SpeedExceed said:

Afspraak gemaakt met Morgan Brussel (nieuwe locatie vanaf 09/05) om de Super 3 te gaan speccen. 

 

Wanneer zou je hem hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, SpeedExceed said:

Medio 11/22.

Dan hebben ze er nog geen massa extra verkocht. Het was al november toen ik ze sprak begin deze maand op Retromobile. De teller stond toen op 3, en toen bestellen was ook al levering november.

Nu, we zullen zien, volgens mij gaat alles nog opschuiven want ik denk dat ze in de fabriek nog niet 100% op schema zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 5/1/2022 at 10:24 PM, SpeedExceed said:

Medio 11/22.

Geloof er maar niet te hard in. Ben er gisteren geweest en ze zitten achter op schema. Demo's zouden gebouwd/geleverd worden in mei voor de dealers. Dat is nu juni/juli. Ze zijn nog altijd prototypes aan het bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook een heleboel nog niet op punt. De "technical fabric" is uit unobtainium gemaakt :D Niemand heeft daar een sample van liggen. Het enige dat daarvan bestaat is 1 Super 3 prototype dat momenteel in Londen staat. In de fabriek hebben ze geen vierkante centimeter stof ervan liggen.

Er zijn ook nog aanpassingen gebeurd. Tot voor kort stond op de optielijst dat de cover bij de dealer moest geïnstalleerd worden. Dat is sinds een week veranderd. Je moet die af-fabriek bestellen want ze hebben nu een homologatie gekregen. De gaten voor de "plugs" van die cover worden nu in de fabriek gemaakt in het plaatwerk ipv dat dat achteraf moet gebeuren, en de plugs worden dus ook daar geplaatst. Zie foto hieronder:

IMG_1846.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de rest worden er nog talloze details veranderd. Er steekt in bovenstaande een compleet andere pedal box dan in de exemplaren die te zien waren op verschillende plaatsen, bepaalde montagesystemen zijn nu anders etc etc.

 

 

IMG_1845.JPG

IMG_1847.JPG

IMG_1848.JPG

IMG_1849.JPG

IMG_1846 2.JPG

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferm om zo eens "een fabricagelijn" van morgan tegenover al die automatische van audi of bmw bv te zien, bedankt van de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid