Ga naar inhoud

VW Caddy Maxi


Kaneda

Aanbevolen berichten

Na een lange zoektocht naar een auto met 6 plaatsen en deftige bagageruimte ben ik bij de VW Caddy Maxi beland.

Heb er eentje geconfigureerd, Style uitvoering, met TDI 122pk DSG automaat, quasi full option, kom ik rond de 45k, BTW inclusief.

Al veel Youtube videos bekeken en reviews gelezen, heel positief. Ga eens proberen een proefrit te verzilveren bij een VW dealer.

 

Zou mijn eerste VW zijn, hebben een reputatie van goede kwaliteit te zijn, en ergens een beetje de 'net geen premium' te zijn van de 'niet-premium' merken.

Iemand ervaring met specifiek de nieuwe Caddy, en VW in het algemeen ?  Zijn ze hun reputatie waardig ?

aangepast door Kaneda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, de Caddy Maxi is eigenlijk ook een 7-zitter zoals zovelen, net in detail de maxi versie gezien op Youtube. De 2 achterste passagiers zitten dan met hun knieën omhoog, vloer die hoger ligt dan de eerste en tweede zitrij, niet zo ideaal tijdens lange ritten dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met een Caddy specifiek maar wel met VW/skoda. Interieur vind ik persoonlijk sober (positief), mooi en degelijk in elkaar steken. Betrouwbaarheid is niet slecht maar ook niet het beste dat ik al gehad heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Kaneda zei:

Na een lange zoektocht naar een auto met 6 plaatsen en deftige bagageruimte ben ik bij de VW Caddy Maxi beland.

Heb er eentje geconfigureerd, Style uitvoering, met TDI 122pk DSG automaat, quasi full option, kom ik rond de 45k, BTW inclusief.

Al veel Youtube videos bekeken en reviews gelezen, heel positief. Ga eens proberen een proefrit te verzilveren bij een VW dealer.

 

Zou mijn eerste VW zijn, hebben een reputatie van goede kwaliteit te zijn, en ergens een beetje de 'net geen premium' te zijn van de 'niet-premium' merken.

Iemand ervaring met specifiek de nieuwe Caddy, en VW in het algemeen ?  Zijn ze hun reputatie waardig ?

Is toch een hele hoop geld voor een busje vind ik. Je kan ook eens bij Ford gaan kijken, dat is een Caddy met andere badges maar vermoedelijk iets goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ST TDCi zei:

Is toch een hele hoop geld voor een busje vind ik. Je kan ook eens bij Ford gaan kijken, dat is een Caddy met andere badges maar vermoedelijk iets goedkoper.

Je hoeft natuurlijk niet de duurste te nemen, maar ik heb de slechte gewoonte van altijd (quasi) full option te nemen. En dan schiet de prijs snel de hoogte in natuurlijk.

De nieuwe Tourneo Connect is nog niet uit maar is vrijwel identiek dezelfde auto, behalve de neus. De meeste sites verwachten dat de prijs niet veel zal schelen met die van VW. Denk als je de Style uitvoering van de Caddy zal vergelijken met de Titanium van de Tourneo Connect, dat die heel dicht bij elkaar gaan liggen.

Heb al foto's gezien van de nieuwe Tourneo Connect, maar ik vind de VW toch de mooiste...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er gisteren één gezien vlakbij m'n huis, wel de korte versie. Veel kleiner dan ik verwacht had, en de Maxi versie is slechts 35 cm langer.
'k Vind 'm mooi maar ik is toch wel heel krap met 6...

 

Edit : ook nog eens dat dashboard in detail bekeken, overal touchbediening (why?), in veel gevallen wel niet echt handig tijdens het rijden bvb. zelfde bediening voor volume en verwarming, je moet gewoon switchen tussen clima en audio, ook nog maar eens met touch bediening, plus je moet effectief  naar het scherm kijken, toch niet echt veilig tijdens het rijden...

aangepast door Kaneda
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Kaneda zei:

Mja, de Caddy Maxi is eigenlijk ook een 7-zitter zoals zovelen, net in detail de maxi versie gezien op Youtube. De 2 achterste passagiers zitten dan met hun knieën omhoog, vloer die hoger ligt dan de eerste en tweede zitrij, niet zo ideaal tijdens lange ritten dan...

je spreekt in je andere topic zelf dat je nog kofferruimte wilt hebben, dan is de caddy toch een serieuze meet kleiner dan een V of je andere voorstellen?

 

2020-VW-Caddy-Life-MPV-22.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

je spreekt in je andere topic zelf dat je nog kofferruimte wilt hebben, dan is de caddy toch een serieuze meet kleiner dan een V of je andere voorstellen?

 

2020-VW-Caddy-Life-MPV-22.jpg

 

 

I know...

Ik overweeg alle mogelijkheden, he. Een V-klasse of een Vito zijn mooi en hebben m'n voorkeur maar ik vind ze peperduur (54k euro excl. BTW en dan is het nog maar een Vito (een middenmoot V-klasse 250D Avantgarde met een emmer opties kost 63k euro excl. BTW).

Ik wil ruimte, ja, maar heb me wat blindgestaard op die Transit van mijn vriendin (L2, 5,3m lang). Uiteindelijk heb ik niet ZOVEEL ruimte nodig, maar door al het vergelijken ga je door de bomen het bos niet meer zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caddy is te duur voor wat het is. 

Je bent ondertussen, ondanks al direct op gewezen, tot de vaststelling gekomen dat je voor zes + bagage de transit hebt. Maar als je met zes bent, kan je toch ook altijd met de transit? Je moet dus eigenlijk toch maar 5 personen kunnen vervoeren? De zesde is toch de vriendin?

En voor die paar keer dat er meer volk in moet, is dat zitcomfort voor de laatste twee plaatsen dan zo van belang? 

Waarom eigenlijk geen s-max of Galaxy of Alhambra of Sharan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid