Ga naar inhoud

What3words - leg elke plaats op aarde nauwkeurig vast met 3 woorden


Bompa

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van volgend artikel:

https://www.zdnet.com/article/subaru-is-latest-car-maker-to-use-what3words-for-in-car-navigation/?ftag=TRE6a12a91&bhid={%24external_id}&mid={%24MESSAGE_ID}&cid={%24contact_id}&eh={%24CF_emailHash}

ontdekte ik what3words. Lijkt me een op het eerste zicht vreemde oplossing, maar eigenlijk nog niet eens zo gek bij nader inzien. Op een meter of 2 nauwkeurig kan je elke plaats op de wereld uniek aanduiden.

Zijn er al mensen met ervaring hiermee, hier? MB zou het al volledig geïntegreerd hebben volgens het artikel, en enkele anderen volgden ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klant van mij gebruikt dat onder meer om straatmeubilair te 'markeren'. Werkt wel makkelijker dan GPS of xy coördinaten. Beetje zoals postcodes in oa. het VK. Veel handiger dan adressen en straatnamen te moeten dicteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het artikel zorgt voor verwarring. Met drie woorden zijn er genoeg combinatorische mogelijkheden om miljoenen plaatsen vast te leggen. Ge beeldt u gewoon in dat ge de wereld verdeelt in miljoenen plaatsen, en maakt dan een heel lange tabel in die elke plaats koppelt aan een set van drie woorden. Eens de computer u voor een gegeven plaats de drie woorden geeft kunt ge ze ook vrij gemakkelijk onthouden. Net zoals dit: https://m.xkcd.com/936/  . Waar ge absoluut niet op moet rekenen is dat ge zelf die woorden gaat verzinnen en dat een ander dan daarmee de plaats raadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet zo duidelijk.

Je deelt de aarde op in vakjes van 10 feet op 10 feet, dus 3m op 3m. Dat is redelijk precies. Elk vakje geef je een naam, dat bestaat uit 3 woorden. Er zijn genoeg combinaties van gekende woorden om alle vakjes in het Engels te benoemen met 3 woorden. Wie kiest die? De uitvinder, éénmalig legde die dat vast, met random combinaties, maar elk vakje behoudt zijn combinatie voor eeuwig.

Wat is het nut? Een gps-coördinaat kan je niet mqkkelijk doorgeven. Een url ook niet. En niet alle plaatsen in de wereld hebben een adres. Bovendien, een adres is maar een adres. Als je meer specifiek een plaats wil vastleggen, dan gaat dat moeilijk. Met drie woorden kan je precies en makkelijk iets doorgeven.

Bovendien is niet alle software slim genoeg om bv "onder de carport" te verstaan.

Voorbeeldje: op shins.couplets.dissonance heb ik ooit eens een ongeval gehad. Niet op poach.stats.reverted daar juist naast.

OF

De wandeling start op quench.hills.prefixes. Dat is de kruising van drie baantjes in het bos, leg dat maar eens uit, of geef dat eens vlot door.

OF

De krans is te water gelaten op bedsheets.sheltered.collapse.

Enz...

Ik heb de app geïnstalleerd, in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks eens kijken of "mijn Mercedes" daar op reageert.

Zou DE oplossing zijn voor onze dagelijkse uitdagingen op kantoor als de koeriersdiensten hier mee gaan werken. We zitten elke dag wel te puzzelen om onderdelen op de juiste plek te krijgen op plaatsen waar geen postcodes zijn (of de klant gewoon niet weet dat deze er zijn), geen normale straatnamen bestaan of onduidelijke plaatsnamen etc. zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bompa zei:

Het is inderdaad niet zo duidelijk.

Je deelt de aarde op in vakjes van 10 feet op 10 feet, dus 3m op 3m. Dat is redelijk precies. Elk vakje geef je een naam, dat bestaat uit 3 woorden. Er zijn genoeg combinaties van gekende woorden om alle vakjes in het Engels te benoemen met 3 woorden. Wie kiest die? De uitvinder, éénmalig legde die dat vast, met random combinaties, maar elk vakje behoudt zijn combinatie voor eeuwig.

Wat is het nut? Een gps-coördinaat kan je niet mqkkelijk doorgeven. Een url ook niet. En niet alle plaatsen in de wereld hebben een adres. Bovendien, een adres is maar een adres. Als je meer specifiek een plaats wil vastleggen, dan gaat dat moeilijk. Met drie woorden kan je precies en makkelijk iets doorgeven.

Bovendien is niet alle software slim genoeg om bv "onder de carport" te verstaan.

Voorbeeldje: op shins.couplets.dissonance heb ik ooit eens een ongeval gehad. Niet op poach.stats.reverted daar juist naast.

OF

De wandeling start op quench.hills.prefixes. Dat is de kruising van drie baantjes in het bos, leg dat maar eens uit, of geef dat eens vlot door.

OF

De krans is te water gelaten op bedsheets.sheltered.collapse.

Enz...

Ik heb de app geïnstalleerd, in elk geval.

Ik heb die ook eens geinstalleerd om wat te experimenteren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Bompa zei:

Naar aanleiding van volgend artikel:

https://www.zdnet.com/article/subaru-is-latest-car-maker-to-use-what3words-for-in-car-navigation/?ftag=TRE6a12a91&bhid={%24external_id}&mid={%24MESSAGE_ID}&cid={%24contact_id}&eh={%24CF_emailHash}

ontdekte ik what3words. Lijkt me een op het eerste zicht vreemde oplossing, maar eigenlijk nog niet eens zo gek bij nader inzien. Op een meter of 2 nauwkeurig kan je elke plaats op de wereld uniek aanduiden.

Zijn er al mensen met ervaring hiermee, hier? MB zou het al volledig geïntegreerd hebben volgens het artikel, en enkele anderen volgden ook.

Ja, MB heeft dat al sinds de nieuwe A-klasse, dus een kleine 4 jaar

werkt wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal moet ge die driewoordentabel in alle talen kunnen maken, zodat ge een locatie in uw eigen taal kunt onthouden.

het nieuw systeem geeft ook aanleiding tot nieuwe geocaching locaties: my.secret.place , this.fantastic.spot. 

En klachten, vanwege some.nasty.fucker en fat.exhibitionist.wanker.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid