Ga naar inhoud

BMW G70 7 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

9 minutes ago, gTa said:

alvast geweten

  • 740d = 300pk mild-hybrid 3-liter R6 diesel
  • 750e = 489pk hybrid 3-liter R6 benzine
  • M760e = 571pk hybrid 3-liter R6 benzine
  • 760i = 544pk mild-hybrid 4,4-liter V8 benzine
  • 735i = 286pk mild-hybrid 3-liter R6 benzine (vermoedelijk niet in EU)
  • 740i = 380pk mild-hybrid 3-liter R6 benzine

Die laatste 3 (dus louter benzine/MHEV) lijken gewoon niet naar Europa te komen hoor.

Ik vind trouwens 299 pk zeer weinig voor een 40d.

En 5,39 m, waar krijg je dat geparkeerd…

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Phil said:

En 5,39 m, waar krijg je dat geparkeerd…

Precies of iemand die met zoiets rijdt gaat zich in een gewone parking zetten tussen het plebs 😛 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Phil zei:

 

En 5,39 m, waar krijg je dat geparkeerd…

Dat is 10cm groter dan een verlengde S... Jezus, dat is echt gigantisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Phil zei:

Die laatste 3 (dus louter benzine/MHEV) lijken gewoon niet naar Europa te komen hoor.

Ik vind trouwens 299 pk zeer weinig voor een 40d.

En 5,39 m, waar krijg je dat geparkeerd…

Zal wellicht met emissies te maken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie koopt dit nu nog met een dieselmotor?! Dan ben je echt niet mee met de tijd, ofwel ben je iemand die 60k km per jaar doet...

Zo'n 7 koop je toch voor het comfort en de stilte, dus is er niks beter dan de i7, die je nu kan kopen als xDrive 60 met 544pk en een batterij van 101.7kWh, waarmee je irl vlot 500km zal halen. En snel zal er een nog krachtigere M70 komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BMWMB zei:

Wie koopt dit nu nog met een dieselmotor?! Dan ben je echt niet mee met de tijd, ofwel ben je iemand die 60k km per jaar doet...

Zo'n 7 koop je toch voor het comfort en de stilte, dus is er niks beter dan de i7, die je nu kan kopen als xDrive 60 met 544pk en een batterij van 101.7kWh, waarmee je irl vlot 500km zal halen. En snel zal er een nog krachtigere M70 komen.

Want iedere potentiële klant kan zich de i7 veroorloven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, ir_fuel said:

Precies of iemand die met zoiets rijdt gaat zich in een gewone parking zetten tussen het plebs 😛 

Maakt wel heel duidelijk dat dit geen rijdersauto meer is.

Freude am Mitfahren.

27 minutes ago, William Blake said:

Zal wellicht met emissies te maken hebben.

EU7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

alvast geweten

  • 740d = 300pk mild-hybrid 3-liter R6 diesel
  • 750e = 489pk hybrid 3-liter R6 benzine
  • M760e = 571pk hybrid 3-liter R6 benzine
  • 760i = 544pk mild-hybrid 4,4-liter V8 benzine
  • 735i = 286pk mild-hybrid 3-liter R6 benzine (vermoedelijk niet in EU)
  • 740i = 380pk mild-hybrid 3-liter R6 benzine

Met dank, @gTa !

Op zich een mooi motorenpallet met toch nog een reeds zes-in-lijn motoren. 

De benaming is wel wat raar met een 740d die nu minder pk heeft dan de oude 740d en slechts een beteje meer dan de oude 730d. Ze hadden die gewoon 735d kunnen noemen (en dan kwam een historisch cijfer ook nog eens aan bod).

Idem voor de 760i. De oude had een stuk meer power. Deze heeft het vermogen van de oude 750i. Waarom hem niet weer 750i noemen?

Jawel, men kan argumenteren dat er verwarring zou zijn met de 750e die nog minder vermogen heeft. En die moesten ze natuurlijk hernoemen om aan te geven dat hij meer vermogen heeft dan de oude 745e. Maar daarom heet die ook "e" en niet "i". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, BMWMB said:

Wie koopt dit nu nog met een dieselmotor?! Dan ben je echt niet mee met de tijd, ofwel ben je iemand die 60k km per jaar doet...

Zo'n 7 koop je toch voor het comfort en de stilte, dus is er niks beter dan de i7, die je nu kan kopen als xDrive 60 met 544pk en een batterij van 101.7kWh, waarmee je irl vlot 500km zal halen. En snel zal er een nog krachtigere M70 komen.

Er bestaan ook nog échte liefhebbers he David. Degenen die niet gebrainwasht zijn tot zo’n kortzichtige gedachtegang. 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Audi S8 zei:

Want iedere potentiële klant kan zich de i7 veroorloven?

Ik denk dat de meeste 7-reeksen wel firmawagens worden voor bedrijfsleiders, dus dan speelt het fiscale voordeel ook een belangrijke rol. Als je dan als firma ook nog eens zonnepanelen hebt, dan laad je ook nog eens goedkoop, en ben je ecologisch bezig. Ik heb geen idee wat het juiste prijsverschil is, maar wil de oefening wel eens doen wat de TCO is over pakweg 4 jaren, tussen 740d met 299pk een i7 60 met 544pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Phil zei:

Er bestaan ook nog échte liefhebbers he David. Degenen die niet gebrainwasht zijn tot zo’n kortzichtige gedachtegang. 😉

Is een BMW 740d voor echte liefhebbers? 

Ik denk dat de meeste liefhebbers die het budget hebben voor een BMW 7 ook nog wel een ander speeltje hebben staan dat veel meer plezier brengt dat zo'n comfortabel schip.

Ook zijn de tijden aan het veranderen, en het is maar de vraag of je mee wil of niet. Niet iedereen kan inderdaad goed om met verandering. 😄

Iedereen doet wat 'm wil natuurlijk, maar als ik een koper zou zijn voor deze BMW 7, dan werd het heel zeker de i7.

Ik vind het trouwens heel goed gedaan van BMW dat ze de klant de keuze laten. Bij Mercedes ben je verplicht een lelijke EQS te kopen als je een elektrische S-klasse wil.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Audi S8 zei:

Want iedere potentiële klant kan zich de i7 veroorloven?

Da's hier AM, he man ! 😉

Het voordeel met een auto van 5m39, is dat de man en de nek er wel samen inkunnen.

11 minuten geleden, Phil zei:

Er bestaan ook nog échte liefhebbers he David. Degenen die niet gebrainwasht zijn tot zo’n kortzichtige gedachtegang. 😉

Of er zijn mensen voor wie een electrische auto gewoon nog niet practisch is. 

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat de meeste 7-reeksen wel firmawagens worden voor bedrijfsleiders, dus dan telt het fiscale voordeel ook een belangrijke rol. Als je dan als firma ook nog eens zonnepanelen hebt, dan laad je ook nog eens goedkoop, en ben je ecologisch bezig. Ik heb geen idee wat het juiste prijsverschil is, maar wel de oefening wel eens doen wat de TCO is over pakweg 4 jaren.

q.e.d. :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

 

Of er zijn mensen voor wie een electrische auto gewoon nog niet practisch is. 

 

Ik denk dat voor de meeste BMW 7-rijders dat niet zo'n probleem zal zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, PieterA zei:

Is het al niet meer sinds de E38.

De E65 en F01 waren inderdaad nogal log geworden, maar het uitgaand model vond ik, voor zo een grote wagen, toch nog wel dynamisch rijden. Ik heb rijindrukken van verschillende 7's en S-klasses hier gezet in de voorbije jaren steeds gezegd dat de 7 eigenlijk meer reeds als een grote 3 (of 5) terwijl de Mercedes totaal anders rijdt dan een C of E. 

Dit nieuwe bakbeest riskeert inderdaad minder dynamisch te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, PieterA said:

Is het al niet meer sinds de E38.

Bwa ik denk toch zeker t/m F01 dat de 7 Reeks toch dynamischer was dan de directe concurrenten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat voor de meeste BMW 7-rijders dat niet zo'n probleem zal zijn.  

Neem even je Vlaamse oogkleppen af. 

Er zijn nog veel zakenmensen die heel wat moeten rijden en dergelijke luxewagens kopen om juist kilometers te malen. 

Om mezelf niet als voorbeeld te nemen: dit weekend hadden we een bevriend koppel over de vloer. Kerel heeft een bedrijf dat kuikens kweekt. Die gast bevoorraadt nogal wat grote kippenkwekerijen in Europa en legt jaarlijks 150000km af met de wagen.
Begin maar eens met uwen electriek. Wat ga je doen? Bij elke klant waar je aankomt vragen of je mag laden? 

Laten we het even in dit topic houden over wat we van de nieuwe BMW 7 vinden en het niet laten verwateren in de zoveelste polariserende discussie over electrisch rijden of niet. We hebben nu op elke pagine van dit topic en het prototype topic wel gelezen dat je enkel electrisch wil rijden. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Phil zei:

Bwa ik denk toch zeker t/m F01 dat de 7 Reeks toch dynamischer was dan de directe concurrenten.

Ik vond de F01 minder dynamisch dan zijn opvolger. De W222 S-klasse was dynamischer naar mijn gevoel. De huidige / uitgaande 7 reed weer een stuk gezwinder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Wie koopt dit nu nog met een dieselmotor?! Dan ben je echt niet mee met de tijd, ofwel ben je iemand die 60k km per jaar doet...

Zo'n 7 koop je toch voor het comfort en de stilte, dus is er niks beter dan de i7, die je nu kan kopen als xDrive 60 met 544pk en een batterij van 101.7kWh, waarmee je irl vlot 500km zal halen. En snel zal er een nog krachtigere M70 komen.

stop nu toch eens met iedereen van elektrische auto's te willen overtuigen. We kennen jouw standpunt ondertussen, het staat hier bijna in elk topic ergens wel te lezen!

In mijn concreet geval:
De XD3 is één van de fijnste auto's die we ooit gehad hebben. Voor geen geld van de wereld zou ik liever een hybrid, benzine of full electric alternatief hebben.

Djeezes

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

(…)

Djeezes

‘t Is David, niet Djeezes. 

Ze zijn wel met mekaar gerelateerd (tenminste als je de bijbel erop naleest). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/4/2022 om 14:49, Audi S8 zei:

Je zit toch veel te dicht bij dat grote scherm om daar comfortabel iets op te bekijken?
Volgens mij moet het ook vermoeiend zijn om naar boven te moeten kijken.

2022-bmw-i7.jpg

Zat ik ook net te denken. Plus:

1. De meeste mensen die zich een dergelijke auto kunnen veroorloven, zijn wat ouder en dan is uw zicht voor deze afstand meestal wat “minder”

2. Dat zit toch helemaal in de weg van de bestuurder zijn zicht achteruit? 

3. In geval van een ongeval, lijkt dit redelijk gevaarlijk.

4. Ik wil echt niet de bestuurder als de achter passagier daar zo met zijn zweetvoeten net naast mij zit 🤢

Op 20/4/2022 om 14:50, Audi S8 zei:

Ambient light in die transparante interieurlijst zorgt wel voor een leuk effect.

2022-bmw-i7.jpg

Ziet er op foto leuk uit, maar hoe aangenaam is dat nog in werkelijkheid?

Bij de huidige BMW’s merkte ik al dat ik voor de lol de binnenverlichting wel eens op blauw zette, maar uiteindelijk zette ik dat steeds terug naar een rustgevend zacht oranje.

Idem met dat groot scherm.

Het ziet er allemaal nogal druk en bling out als je een langere rit in het donker wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Super95 zei:

als je echt mee bent koop je je i7 online met bitcoins

Ne fax sturen om te bestellen en dan cash betalen bij afhalen, zal wel weer nie marcheren, zeker? 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid