Ga naar inhoud

2018 Tesla Model S


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik heb nu gratis superchargen, maar dat kan niet overgedragen worden. Enkel sommige oudere Tesla’s kunnen dat overdragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb nu gratis superchargen, maar dat kan niet overgedragen worden. Enkel sommige oudere Tesla’s kunnen dat overdragen. 

Hoe werkt dat, moet je in de app aangeven dat je de wagen verkoopt? De nieuwe eigenaar koppelt de wagen aan zijn account en poef... gratis superchargen weg? Moest je de wagen overdragen van vennootschap op privé ben je 't ook kwijt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Logic zei:

Hoe werkt dat, moet je in de app aangeven dat je de wagen verkoopt? De nieuwe eigenaar koppelt de wagen aan zijn account en poef... gratis superchargen weg? Moest je de wagen overdragen van vennootschap op privé ben je 't ook kwijt? 

Blijft dacht ik bij de auto. Dus wanneer je het bewuste chassis aan de Supercharger hangt weet Tesla dat het een model met gratis laden is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die zijn zaken idd gekoppeld aan chassisnummer. Idem met bv met het winterpakket dat je op een Model 3 kan kopen waarbij je het verwarmd stuurwiel en achterbank hebt. Eenmaal aangekocht is dat eigen aan de wagen en schuift dat mee met de nieuwe koper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PieterA zei:

Blijft dacht ik bij de auto. Dus wanneer je het bewuste chassis aan de Supercharger hangt weet Tesla dat het een model met gratis laden is. 

15 minuten geleden, STA911 zei:

Al die zijn zaken idd gekoppeld aan chassisnummer. Idem met bv met het winterpakket dat je op een Model 3 kan kopen waarbij je het verwarmd stuurwiel en achterbank hebt. Eenmaal aangekocht is dat eigen aan de wagen en schuift dat mee met de nieuwe koper.

Ik zou BMWMB zijn bericht nog eens opnieuw lezen als ik jullie was.

8 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb nu gratis superchargen, maar dat kan niet overgedragen worden. Enkel sommige oudere Tesla’s kunnen dat overdragen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, knight-rider zei:

Ik zou BMWMB zijn bericht nog eens opnieuw lezen als ik jullie was.

 

Ik heb het over ALS dat het geval is, niet zozeer dat dat het geval is bij David.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, knight-rider zei:

Ik zou BMWMB zijn bericht nog eens opnieuw lezen als ik jullie was.

 

Verschoning idd. Er zijn blijkbaar 4 verschillende scenario's:

Supercharging configuration codes

All Tesla's have a sueprcharging configuration code which dictates what the supercharging state is. It will be one of:

  • SC01: The car has unlimited free supercharging enabled and this is transferable to the next owner via a private sale. This can only occur on cars registered before April 2017 but not all cars will have it.
  • SC04: The car has supercharging enabled but you pay for each charge. Any referral miles will give you a credit towards the supercharging cost.
  • SC05: The car has unlimited free supercharging currently enabled but this is not transferable to the next owner and the car will revert to SC04 following a sale. This can be on any car but is most common on cars from April 2017 and still registered to the first owner.
  • SC06: The car has time bound unlimited free supercharging. It's unknown whether this transfers to the next owner in the event of a sale.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat valt onder volgende eigenaar? Je zou dus kunnen je Tesla account doorgeven om dat te behouden?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je accountgegevens zijn je naam, adres telefoon en dergelijke. Iets wat je toch niet direct laat verder gebruiken door de nieuwe eigenaar.  :D

dus van zodra de nieuwe eigenaar een account aanmaakt en daar het vin nummer ingeeft, zullen de aanpassingen gebeuren.  Aangekochte zaken gaan mee, maar superchargers privileges zijn afhankelijk van hetgeen de vorige eigenaar had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook… ik dacht mijne privé over te nemen.. schat dat er nog een 35k openstaat bij de bank

in dat geval vermoed ik wel free supercharging te kunnen behouden… zal eens moeten informeren bij tesla.. want voor hetzelfde geld als hij een keer binnenmoet en ze zien dat die opnieuw is ingeschreven 🤦‍♂️
 

PS als je die prijs er nog voor krijgt.. zou niet slecht zijn 😃 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid