Ga naar inhoud

Het ruime, opgeruimde, ingerichte liefhebbers-GARAGE-topic


gTa

Aanbevolen berichten

Misschien een thread om alles wat garage-inrichting e.d. in te verzamelen.

Doel = voornamelijk stellen/beantwoorden van vragen over werkbanken, tools, gereedschapswagens, heftafels, bruggen, kriks, rekken, wielbomen, compresseurs, persluchtgerief, enz.
Dit topic heeft dus niet echt de bedoeling om een show-topic te zijn van eigen of andermans "droomgarages"; daarvoor hebben we o.a. dit (zeer verdienstelijk!) topic. Al mag het uiteraard wel als het helpt vragen te beantwoorden.

 

schrauberwerkstatt.jpg

werkstatteinrichtung-ads.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het @Wouter of @walter die hier ooit eens een link plaatste naar een website van tools en materiaalwagens? 'k Ben 't kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag ook suggesties en idealiter ervaringen met opbergsystemen voor wielen.
Zo van die "velgdoornen" (4 wielen boven elkaar op een paaltje, met spacers zodat de wielen 'hangen') vind ik maar niks.
Ik overweeg een bandenrek, maar je vindt alles tussen 39 euro (brol dus) en vele honderden euro's ... bos & bomen & zo.
Idealiter is het iets dat zich aan de muur laat bevestigen. Al mag een gewoon rekje ook.

Momenteel zit ik op o.a. zoiets te broeden:

Bild 1 - Reifenregal | Für bis zu 18 Reifen | Mit Fachboden | Certeo

Te krijgen op 1m (binnen)breedte, 1m30, 1m60, enz.

Dan liefst ook nog wel met de wielen in propere, sterke (draagbare) hoezen, genre:

Bild 1 - Reifentaschen Reifenhüllen Set Heyner Premium XL 16-22" bis 285mm Nylon SUV

Lijkt me nog wel proper, dan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezen voor de wielen vind ik overbodig. Ik heb zo een rek maar dat is ooit meegekomen met een van de auto's die ik kocht, dus ik kan er niet meer over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datona ken ik. Snuister er geregeld op, maar heb er nog niks gekocht tot nu toe. 'k Overweeg wel om een motorheftafel te kopen daar. Eventueel ook een materiaalwagen, misschien zelfs geïntegreerd in een wandinrichting. Ben nog aan 't puzzelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gewoon ik zei:

Ik las al mijn rekken zelf. Kwestie van maatwerk te hebben

Waarom ben je gestopt met ze te lezen?

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Datona ken ik. Snuister er geregeld op, maar heb er nog niks gekocht tot nu toe. 'k Overweeg wel om een motorheftafel te kopen daar. Eventueel ook een materiaalwagen, misschien zelfs geïntegreerd in een wandinrichting. Ben nog aan 't puzzelen.

Materiaalwagen heb ik gekocht van KS-Tools.

En dan in een paar schuiven zelf wat mousse gelegd om extra gerief in vast te leggen, genre momentsleutel, slagmoersleutel, voltmeter, hamer etc etc

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Datona ken ik. Snuister er geregeld op, maar heb er nog niks gekocht tot nu toe. 'k Overweeg wel om een motorheftafel te kopen daar. Eventueel ook een materiaalwagen, misschien zelfs geïntegreerd in een wandinrichting. Ben nog aan 't puzzelen.

Ik heb een gevulde kist van Datona. Erg tevreden van. Zijn geen tools voor elke dag maar voor in het weekend te klussen niet slecht. 

Heb wel een setje facom voor het zwaardere werk. 

Ik had het idee dat wat kapot ging ik ging vervangen door een beter merk, maar voorlopig is er nog niets stuk gegaan. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

Materiaalwagen heb ik gekocht van KS-Tools.

En dan in een paar schuiven zelf wat mousse gelegd om extra gerief in vast te leggen, genre momentsleutel, slagmoersleutel, voltmeter, hamer etc etc

Denk dat dat het merk is dat hier ook door Wouter of Walter is aangeraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens beste aanschaf ooit, zo een materiaalwagen. Je moet niks meer zoeken en je weet ook direct of alles opgeruimd is als alles gevuld is.

Wil niet meer terug naar de tijd van de 2-3 brico bakken waar alles door mekaar in ligt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Denk dat dat het merk is dat hier ook door Wouter of Walter is aangeraden.

Een vriend van me verdeelt die dingen, en qua prijs is dat dik in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nog eens ga klussen zal ik wat foto's pakken van wat er in zit en wat ik er zelf heb bij gestoken. Zoals het nu is is het voor mij compleet en ik ontbreek niks als ik aan een auto moet prutsen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er sowieso ook, hier. Verbouwingen naderen hun einde, er ligt terug vloer in de garage, momenteel is die wel nog stockageruimte voor allerhande bouwmaterialen en meubelen maar als alles in z'n plooi valt, heb ik mijn koninkrijkje van 28 m² terug. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Was het @Wouter of @walter die hier ooit eens een link plaatste naar een website van tools en materiaalwagens? 'k Ben 't kwijt...

Zal KS tools geweest zijn.

Zelf dit gekocht voor €350 enkele weken geleden. Kar + koffer + 3 modules

 

IMG_20220404_151515.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Graag ook suggesties en idealiter ervaringen met opbergsystemen voor wielen.
Zo van die "velgdoornen" (4 wielen boven elkaar op een paaltje, met spacers zodat de wielen 'hangen') vind ik maar niks.
Ik overweeg een bandenrek, maar je vindt alles tussen 39 euro (brol dus) en vele honderden euro's ... bos & bomen & zo.
Idealiter is het iets dat zich aan de muur laat bevestigen. Al mag een gewoon rekje ook.

Momenteel zit ik op o.a. zoiets te broeden:

Bild 1 - Reifenregal | Für bis zu 18 Reifen | Mit Fachboden | Certeo

 

 

Als je dan toch bezig bent... Eerste laag banden, geen probleem. Maar van zodra je gaat stapelen en een laag hoger gaat, is een soort hefboomsysteem dan niet handig ? Kwestie van de rug wat te sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Graag ook suggesties en idealiter ervaringen met opbergsystemen voor wielen.
Zo van die "velgdoornen" (4 wielen boven elkaar op een paaltje, met spacers zodat de wielen 'hangen') vind ik maar niks.
Ik overweeg een bandenrek, maar je vindt alles tussen 39 euro (brol dus) en vele honderden euro's ... bos & bomen & zo.
Idealiter is het iets dat zich aan de muur laat bevestigen. Al mag een gewoon rekje ook.

Momenteel zit ik op o.a. zoiets te broeden:

 

Te krijgen op 1m (binnen)breedte, 1m30, 1m60, enz.

Dan liefst ook nog wel met de wielen in propere, sterke (draagbare) hoezen, genre:

 

Lijkt me nog wel proper, dan.

Ik heb een rek van Adirack welke ik tweedehands heb gekocht.  Kunnen 12-15 banden op afhankelijk van hoe breed je wielen zijn natuurlijk. Heeft iets van 40 euro gekost.

Zoiets maar mijne is wat minder breed en heeft geen legbanken aangezien het louter als bandenrek moet dienen hier.  Als het eens opgekuist is hier neem ik wel een foto.

Adirack SA

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Soul zei:

Als je dan toch bezig bent... Eerste laag banden, geen probleem. Maar van zodra je gaat stapelen en een laag hoger gaat, is een soort hefboomsysteem dan niet handig ? Kwestie van de rug wat te sparen.

'k Snap je bedenking ... sommige wielen wegen als lood.
Maar 't is voor 2 keer per jaar te swappen, dan valt dat nog wel te doen.
Als je 2 sets op elkaar stapelt moet je ook omhoog heffen, hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Komt er sowieso ook, hier. Verbouwingen naderen hun einde, er ligt terug vloer in de garage, momenteel is die wel nog stockageruimte voor allerhande bouwmaterialen en meubelen maar als alles in z'n plooi valt, heb ik mijn koninkrijkje van 28 m² terug. :D 

Zelfde parcours hier…hopelijk eind deze maand  einde verbouwing met een hoekske voor mij en de auto’s…interessant topic dus. 
 

ik heb zelf al meeste zaken van sonic equipment gekocht (gereedschapswagen, krik,…) en voor de detailspulletjes een hele hoop zaken van poka premium….

Geen bandenrek voorlopig, wel telkens OEM bandenhoezen, behalve voor de Saabjes.

een quickjack zou ik nog willen toevoegen, maar is wat prijzig voor het sporadisch gebruik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid