Ga naar inhoud

Land Rover Range Rover Sport


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Hij wordt nu voorgesteld.

Jaguar Land Rover has taken the wraps of its all-new Range Rover Sport. It is the third generation version of the model which marked the beginning of the expansion of the Range Rover family, which now also includes the Evoque and the Velar.

Jaguar Land Rover has described it as “the most desirable, advanced and dynamically capable” Range Rover Sport yet. And, as the Coventry car maker continues its switch towards electrification the line-up will feature a range of powertrains, including six-cylinder extended range plug-in hybrids, which provide a pure-electric driving range of up to 70 miles, with an all-electric model due to arrive in 2024. 

 
 

Other engine options include a new V8 and mild hybrid six-cylinder petrol and diesel Ingenium engines. The new 530PS V8 twin turbo offers genuinely sporting performance, completing the 0-60mph sprint in just 4.3 seconds.

 

READ MORE:New Range Rover Sport prototype spotted in Warwickshire

The new Range Rover Sport will be available in SE and Autobiography specifications, with a special First Edition model available throughout the first year of production.

Thierry Bolloré, Jaguar Land Rover’s CEO, said: “The exceptional new Range Rover Sport sets new standards as the ultimate sporting luxury SUV, building on 17 years of unique customer appeal. It is the latest embodiment of our vision to create the world’s most desirable modern luxury vehicles, effortlessly blending new levels of sustainability with the signature qualities that have made Range Rover Sport so popular.” 

 

The new model is instantly recognisable as a Range Rover Sport reflecting its design heritage but there is also plenty that is different. Jaguar Land Rover highlights its “stealth-like detailing and muscular proportions” and it is characterised by the model’s trademark short overhangs and steeply raked glazing at the front and back.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto’s is blijkbaar moeilijk met de iPhone

 

Model Powertrain Horsepower Torque Price (After $1,350 Destination Charge)
P360 SE Mild-Hybrid Turbo 3.0L I6  355 HP (264 KW) 369 LB-FT (500 NM) $84,350
P400 SE Dynamic Mild-Hybrid Turbo 3.0L I6 395 HP (294 KW) 406 LB-FT (550 NM) $91,350
P440e Autobiography Plug-In Hybrid Turbo 3.0L I6 434 HP (323 KW) 619 LB-FT (839 NM) $105,550
P530 First Edition Twin-Turbo 4.4L V8 523 HP (390 KW) 553 LB-FT (750 NM) $122,850
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft idd knap. Heb eens eentje geconfigureerd, Dynamic HSE met 23". Helaas is black pack haast verplicht want anders zit je met een soort bronskleurige accenten...

Zescilinder PHEV met 440 of 510 pk en sub 20 gram CO2, impressive. Ook wel rond de 130k voor onderstaande config met 440 pk.

992318972_Schermafbeelding2022-05-11om02_15_44.png.cb501f712c8ea60d7eaa0e805505f73d.png1489378807_Schermafbeelding2022-05-11om02_36_49.png.e5f414a3cf4e8ca885226e691e08c5c9.png394318884_Schermafbeelding2022-05-11om02_36_16.png.d86319f1a0f4e21fe15a1973ecd6e7d5.png1666837734_Schermafbeelding2022-05-11om02_17_44.png.9b3c29d09c818aa379e8e62674a34a12.png540465459_Schermafbeelding2022-05-11om02_17_57.png.810619c63029915d80a7c2bb30237a88.png

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Sport is, net als zijn grote broer, heel herkenbaar gebleven, subtiel veranderd, maar de kenner/liefhebber ziet dat het een compleet nieuwe wagen is. Heerlijk! En dus alweer bloedmooi! 

Onze Velar is ondertussen 3 jaar oud en wordt dus in principe volgend jaar vervangen. Met de huidige leveringstermijnen zou ik dus best nu al eentje bestellen, maar toch gaan we dat niet doen. Ten eerste heeft onze Velar nog maar 55k km, en ten tweede ben ik bang om zo'n hybride te bestellen omwille van de kinderziektes, en ten derde vrees ik dat de restwaarde snel zal kelderen als zo'n hybride fiscaal niet meer interessant is. Misschien toch beter wachten tot 2024 als de EV er komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, D Squaloid zei:

 Ik zou heel erg twijfelen … Hieronder ‘mijn’ configuraties.

 

 

5D4E6D68-08F3-4470-8649-C8501793598B.jpeg

BA154210-8C90-4A16-BD4E-73C33FDBB011.jpeg

Am, waar we twijfelen tussen 2 wagens, met een prijsverschil van een 3de. 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik de Sport voor 't eerst knapper vind dan de echte. :oops: 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verhouden deze twee auto's zich tegenover elkaar? Ik kan mij moeilijk inbeelden dat het echt de 'sport' is dat je moet doen kiezen voor de RR Sport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gTa zei:

Denk dat ik de Sport voor 't eerst knapper vind dan de echte. :oops: 

Voor mij is het anders, Bij de Range is de vernieuwing duidelijker te zien vind ik, iets meer details die hem voor mij mooier en speciaal maken. 
Qua prijs zitten ze eigenlijk niet ver uit elkaar als je dezelfde opties neemt kom ik voor de sport 5k onder mijn spec van mijn bestelde p440 h range.

Met dezelfde opties moet je voor de sport hse nemen komt overeen met se bij de Range. 

Nog een argument voor mij om niet de sport te kiezen is dat je die zowat iedere dag meermaals ziet.

Hebben nu een Discovery 5 en ok is de minst mooie van de reeks maar in een mooie spec best wel ferm en veel unieker in het straatbeeld.  Is voor mij een kwestie van het model niet snel beu gezien te zijn.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor we de X3M besteld hebben nog effe gedacht of we niet zouden wachten tot deze gelanceerd werd....Nu ik de foto's zie vind ik hem vanachter eigenlijk niet mooi (maar dat geldt eerlijk ook voor de X3), en toch ook hoge basisprijs wat mij in eerste instantie doet denken - te kort bij de Range.  Maar uiteindelijk blijkt de totaalprijs nog mee te vallen doordat alles er standaard op zit wat ik zou nemen (effe samengesteld, 3.0D 300pk SE dynamic standaard 102200, met opties 105336)

Maar een beetje zoals @delouzegt hierboven, met die PHVs erbij wordt dit een populaire auto onder de kleine zelfstandigen, en dan gaat het cadeaugevoel er wel wat vanaf denk ik (idem X5 45e, België is het op 1 na best verkopende land ter wereld blijkbaar voor deze versie) 

Maar wat ons echt tegen houdt om naar LandRover te stappen is het imago van veel problemen te hebben.  De testrit met de defender (die stond gans bovenaan ons lijstje) 2 maand geleden bevestigde dit met een passagierszetel die niet wilde moven voor de start, een bestuurderszetel die dan halfweg ineens de geest gaf, en bij het terugrijden en achteruitrijden de camera error gaf....Toen was het over en out 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

@berengun Een X3M is toch een compleet andere auto dan de Range Sport. De X3M is kleiner en lichter, en het is een M, dus hij gaat ook veel sportiever rijden, met veel meer emotie. De Range heet wel ‘Sport’, maar buiten de wat meer dynamische look tov de grote Range, is er weinig sportief aan. Het is een grote en comfortabele kilometervreter, zoals een Range Rover moet zijn.

En qua betrouwbaarheid mogen we niet klagen van onze Range Rovers die we al gehad hebben. Ook de huidige Velar heeft nu na 3 jaar nog geen problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ja ik zeg niet dat ze vergelijkbaar zijn, enkel dat het allebei kanshebbers waren 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/5/2022 om 13:45, tuscani zei:

Als tegenwoordig de maatstaf op 130k ligt voor een wagen van een kleine zelfstandige. Dan doe ik iets verkeerd. :D

 

Als hij fiscaal interssant is wel ja! 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, vince522 zei:

Als hij fiscaal interssant is wel ja! 😆

T moet zijn he als de x5 de nieuwe volvo v50 drivE is 😀

Tegen dat uw RRS wordt geleverd is kan het zijn dat de gunstmaatregel weg is. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid