Ga naar inhoud

Petitie voor het behoud van autospeedwaycircuit Warneton


Vanni

Aanbevolen berichten

Nu de 20 jarige vergunning van het Speedwaycircuit in Warneton verlopen is, ziet het er niet goed uit voor het voortbestaan ervan. 
Vele instanties werken tegen (of wat had je gedacht in dit land) en verzinnen vanalles om de sluiting definitief te maken.

Daarom is er nu een petitie gestart in hoop de hogere instanties toch nog op andere gedachten te brengen.

Misschien ijdele hoop, maar als je niks probeert…..

De petitie vind je hier: https://www.petitionenligne.be/camsospeedway?s=95578509&fbclid=IwAR0BmkeNmaYg7a3YwtT8YyASAsn1PA9uoXkX8PZx-MXiq1PdVrzUycpDcbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af hoe dat iemand stoort? Wat gaan ze doen? Dat circuit afbreken en er een landbouwzone van maken om dan te gaan klagen dat de bemesting vervuilt??

Alles wat in dat apenland naar automobiel ruikt, wordt verketterd en verbannen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Ik vraag mij af hoe dat iemand stoort? Wat gaan ze doen? Dat circuit afbreken en er een landbouwzone van maken om dan te gaan klagen dat de bemesting vervuilt??

Alles wat in dat apenland naar automobiel ruikt, wordt verketterd en verbannen. 

ja klopt, zoals met de betonstop dat ze de bouwgrond naar landbouwgrond gaan omzetten terwijl tegen 2040 alle landbouw hier weg is vanwege de stikstof decreten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/5/2022 om 09:46, The Swede zei:

Ik vraag mij af hoe dat iemand stoort? Wat gaan ze doen? Dat circuit afbreken en er een landbouwzone van maken om dan te gaan klagen dat de bemesting vervuilt??

Alles wat in dat apenland naar automobiel ruikt, wordt verketterd en verbannen. 

Ik gok, zoals bij ieder circuit: geluidshinder. 

Ondertussen is enerzijds de drukte in veel mensen hun leven toegenomen, waardoor ze minder tolerant zijn voor anderen hun overlast. 

Je kan je ook nog afvragen wat de maatschappelijke return is van zo een circuit. Vroeger lokte de motorsport veel meer toeschouwers, waardoor overlast/return meer in evenwicht waren. Nu is dat minder. 
Veelal zijn er ook woonwijken bijgekomen in de buurt. Dus als je er nog eens in zou slagen veel vlok te trekken, dan zal de (verkeers)druk op die nieuwe woonwijken wegen en krijg je opnieuw klachten. 

Het is deels een onverdraagzaamheid (die je overal hebt, is geen Belgisch probleem), maar grotendeels een kwestie van te weinig ruimte om aan overlast te doen. En dat laatste versterkt het eerste erg sterk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

+30 jaar geleden gingen we daar elke zondagnamiddag naartoe om te rijden😄

Mega veel fun gehad daar. Leukste was de caravan race's.

oja en de achteruit rijden race's waren ook wel hilarisch🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/18/2022 at 2:20 PM, Tjeu said:

+1. wist zelf niet dat we zoiets in België hadden. 

Die website 😮 

http://www.camso.com/nl/nl_index.htm 

 

Allez jong.  Dat is de max ginder.

Ben daar ooit eens naar een event geweest. 1 van de onderdelen was dat je een kant van je auto over een schans moest lanceren en dan om ter meest overkop rollen :D 

Het zat daar toen afgeladen vol, dus dat daar geen kat op af komt durf ik in twijfel trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid