Ga naar inhoud

2013 Porsche Cayman 2.7


Krikkie

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Krikkie zei:

We zien wel, er is nog steeds wij kopen auto's, die geven 42k, beetje weinig, zou graag het onderhoud en de taksen er toch uit hebben 😅

 

Dat valt reuze mee, ik dacht dat die mannen enkel biedingen van 'opkoper-niveau' deden

 

2.7 is idd. plat, heb die gehad in een 986 Boxster met Carnewal-uitlaat, was in de tijd nog 228pk

De 3.4 ook gehad in 987 Cayman S, heeft al een pak meer koppel maar het blijft een toerenmotor. Je kan maar beter niet in een te hoge versnelling zitten als je snel wil hernemen, of die 2 liter turbo'tjes rijden je er zonder pardon uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is daar niet meer uit te persen? Het kan toch niet zo moeilijk zijn om daar wat meer pony's uit te halen zonder dat het je een arm en een been kost? Zal iig goedkoper zijn dan een waardig alternatief op een cayman met meer pk's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, -Fred- zei:

Is daar niet meer uit te persen? Het kan toch niet zo moeilijk zijn om daar wat meer pony's uit te halen zonder dat het je een arm en een been kost? Zal iig goedkoper zijn dan een waardig alternatief op een cayman met meer pk's.

Die generatie nog niet, pas vanaf 2016 met chipbare turbomotoren dacht ik (718)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2 litertjes laat ik graag passeren 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fr79 zei:

Die generatie nog niet, pas vanaf 2016 met chipbare turbomotoren dacht ik (718)

Toch wel, kan naar 285pk, lees de advertentie eens 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet verkeerd toch? Als ik in de markt was voor een 981 dan zou ik eerder voor een 2.7 gaan dan de 3.4. Fiscaal wordt je niet afgestraft en met de juiste mods maak je er zo een GTS-versie van

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Krikkie zei:

Toch wel, kan naar 285pk, lees de advertentie eens 😉

Mijn excuses, k had dit inderdaad niet gezien 😬, t was ene uit de Walen dan waarschijnlijk dat die op 211pk staat?

In dat geval kan de lokale chipboer u idd. voor een klein prijzeke ineens een derde meer peeka's geven😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Fr79 zei:

Mijn excuses, k had dit inderdaad niet gezien 😬, t was ene uit de Walen dan waarschijnlijk dat die op 211pk staat?

In dat geval kan de lokale chipboer u idd. voor een klein prijzeke ineens een derde meer peeka's geven😃

Vorige eigenaar was een "Brusselaar", maar 211pk was ook bij ons veel voordeliger in 2013 en nu nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/30/2022 at 6:40 PM, Krikkie said:

Vorige eigenaar was een "Brusselaar", maar 211pk was ook bij ons veel voordeliger in 2013 en nu nog...

Hoezo in 2013 en nu nog? Qua verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

100255813_Screenshot_20220601-225138_SimulatieBIVVKB.thumb.jpg.755dcf8064cb093cdea95a73609f4a3d.jpg

1 uur terug, Phil zei:

Hoezo in 2013 en nu nog? Qua verzekering?

Taksen...  Of niet?

Is wel al gestegen tav vorig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/6/2022 om 18:50, Krikkie zei:

100255813_Screenshot_20220601-225138_SimulatieBIVVKB.thumb.jpg.755dcf8064cb093cdea95a73609f4a3d.jpg

Taksen...  Of niet?

Is wel al gestegen tav vorig jaar.

Heeft niets met PK te maken, enkel CO2. In Vlaanderen tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tommie zei:

Heeft niets met PK te maken, enkel CO2. In Vlaanderen tenminste.

Ik volg dat niet echt 😅, sinds wanneer is dat niet meer pk gebonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Krikkie zei:

Ik volg dat niet echt 😅, sinds wanneer is dat niet meer pk gebonden?

Maart 2012.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met de verkoop! Ik persoonlijk vind de 2.7 motor allesbehalve plattekes - maar dat is dan vanaf 4500 toeren pas 🙂   Vandaar dat als je echt snel wil zijn met deze wagen in hernemingen dan is PDK een must (met handbak 3 vitessen terugschakelen dat kost effe tijd)   Een 3.4 zou ik wel met handbak hebben durven nemen want die heeft wat meer jus in de benen onderin.  Maar bon; dat is allemaal kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weinig reacties eigenlijk, veel zin om hem naar wijkopenauto's te brengen 😅, die geven nog het meeste.

Één Nederlander, die uiteindelijk niet mocht van zijn vrouw en nog iemand anders die geen geld had maar hem wel wil kopen 😅

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel nog even opletten als je naar wijkopenauto's trekt. Collega van me ging ook in op een mooi aanbod totdat men er ging mee rijden (testritje, weet niet of dat standaard is), en ze allerhande opmerkingen gaven om de prijs (stevig) te drukken. Zouden ze potentiële klanten lokken met hoge overnames en dan proberen zo laag mogelijk te eindigen eens je daar bent? Want dan heb je al wel de moeite gedaan om tot daar te rijden, tijd ingestoken, en dan kan ik me inbeelden dat er toch een deel zijn die eieren kiezen voor hun geld. Allicht gaat het dan om auto's onder de 10K zodat je genoegen neemt met minder, maar in uw geval denk ik dat die 42K toch wel de minimum is.

Benieuwd hoe dit afloopt. In ieder geval, bonne chance!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In steeds meer gezinnen moet de 'nice to have' noodgedwongen wijken voor de 'need to have'. En degenen die niet naar de centen moeten kijken voor wat speelgoed die shoppen in een andere categorie. Dusja je zal wat geluk moeten hebben of een impulskoper tegenkomen wiens vrouw net op weekend is met de vriendinnen ofzo.😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taksen niet meer pk gebonden dat klopt toch niet helemaal, cilinderinhoud weegt toch nog steeds zwaar door in de formule (naast brandstof, euronorm etc.). Je moet maar eens een 4.2 V8 van 10j. oud simuleren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Fr79 said:

Taksen niet meer pk gebonden dat klopt toch niet helemaal, cilinderinhoud weegt toch nog steeds zwaar door in de formule (naast brandstof, euronorm etc.). Je moet maar eens een 4.2 V8 van 10j. oud simuleren...

Cilinderinhoud =/= pk

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Fr79 said:

Taksen niet meer pk gebonden dat klopt toch niet helemaal, cilinderinhoud weegt toch nog steeds zwaar door in de formule

Hoe jezelf in 1 en dezelfde zin tegen te spreken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid