Ga naar inhoud

BMW U11 X1


Phil

Aanbevolen berichten

München. Met zijn robuuste verschijning en functionele veelzijdigheid belichaamt de nieuwe BMW X1 een authentieke ervaring van vrijheid en onafhankelijkheid, zowel in het dagelijkse verkeer als op langere reizen. Het vooruitstrevende design van het interieur en geraffineerde ambiance, evenals de veel bredere keuze aan standaarduitrustingen in vergelijking met het vorige model, onderstrepen zijn diep verankerde premium karakter.

Bij de lancering in oktober 2022 zal er aanvankelijk keuze zijn uit twee benzine- en twee dieselmotoren. Deze zullen standaard gekoppeld zijn aan een zeventraps Steptronic transmissie met dubbele koppeling, en hun aandrijfkracht zal wordt naar de weg geleid via de voorwielen of het BMW xDrive intelligente vierwielaandrijving, afhankelijk van het model. Dit startende kwartet wordt onmiddellijk gevolgd door de volledig elektrische BMW iX1 xDrive30 (elektrisch vermogen, gecombineerd in de WLTP cyclus: 18,4 - 17,3 kWh/100 km; CO2-uitstoot: 0 g/km; cijfers in NEDC cyclus: -; schattingen gebaseerd op het huidige ontwikkelingsstadium van de auto), alsook door een paar plug-in hybride modellen en nog twee conventioneel aangedreven varianten met 48V mild hybrid technologie. De nieuwe BMW X1 zal worden gebouwd in BMW Group fabriek Regensburg, waar modellen met verbrandingsmotoren, plug-in hybride systemen en volledig elektrische aandrijving voor het eerst van één enkele assemblagelijn rollen.

De BMW iX1 brengt de ervaring van lokaal emissievrij rijplezier naar een autosegment dat wereldwijd groeit, waardoor het toegankelijk wordt voor een zeer breed doelpubliek. De compacte SAV aangedreven door de nieuwste BMW eDrive technologie zal daarom een belangrijke impuls geven aan de versnelde opmars van elektrische mobiliteit. De verbeteringen op het gebied van duurzaamheid in vergelijking met het vorige model zijn niet alleen toe te schrijven aan de omvangrijke elektrificatiemaatregelen, maar ook aan het toegenomen gebruik van groene energie, zowel bij de productie als in de toeleveringsketen, en aan de grotere hoeveelheden gebruikte secundaire grondstoffen en natuurlijke materialen.

 

Design: moderne oppervlaktebehandeling, verhoogde visuele aanwezigheid en robuuste looks in onmiskenbare BMW X modelstijl.

De oppervlaktebehandeling, de belijning en de stijlvolle details van het buitendesign van de BMW X1 tonen in zijn derde modelgeneratie duidelijker dan ooit zijn Sports Activity Vehicle identiteit. Opvallende designkenmerken zijn de krachtige proporties, de bijna vierkante wielkastcontouren en de kenmerkende BMW X model styling van de voor- en achterkant. De rechtopstaande voorkant van de nieuwe BMW X1 geeft hem een veel groter gevoel van aanwezigheid, met slanke LED-koplampen, een grote, bijna vierkante BMW nierengrille, X-vormige lijnen die uitstralen naar de zijkanten en opvallende chromen strips in de onderste luchtinlaat dienen als zijn definiërende elementen. Adaptieve LED-koplampen met matrix grootlicht, pulserende richtingaanwijzers en variabele lichtverdeling zijn als optie leverbaar.

Expressief gevormde oppervlakken en een lange daklijn zijn de onderscheidende kenmerken van het dynamisch gestrekte silhouet van het nieuwe model. Van achteren gezien zorgen de slanke achterklepruit, de horizontale lijnen, de markante LED-lampen en de uitlopende wielkasten voor de typische SAV-look.

De robuuste uitstraling van de nieuwe BMW X1 kan nog worden versterkt door de specifieke designelementen van het xLine model, waaronder de stilistische bescherming tegen klemrijden. Het M Sport model, dat ook als alternatief voor de basisuitrusting wordt aangeboden, legt de nadruk op dynamisch rijplezier met kenmerken zoals de grote koelluchtinlaten.

Alle modelvarianten zijn standaard uitgerust met 17-inch lichtmetalen velgen. Op de xLine en M Sport modellen zijn 18" lichtmetalen velgen gemonteerd, hoewel deze modellen ook leverbaar zijn met 19" en - als primeur voor de BMW X1 - 20" velgen. Klanten kunnen kiezen uit twee effen en tien metallic kleuren voor de afwerking van de lak - inclusief een Frozen lakoptie van BMW Individual voor de eerste keer.

 

Interieur: vooruitstrevende ambiance, veelzijdige ruimte.

Een verhoogde zitpositie en een progressieve premium ambiance in de stijl van de BMW iX dragen bij aan een onderscheidende rijbeleving in de compacte SAV. De belangrijkste elementen van het nieuwe interieur zijn het slanke instrumentenpaneel, het BMW Curved Display, de "zwevende" armsteun met geïntegreerd bedieningspaneel en het smartphonebakje met indirecte verlichting aan de voorzijde van de middenconsole.

De nieuw ontwikkelde zetels zijn beschikbaar met de optie van zowel Sensatec geperforeerde en Vernasca lederen bekleding. Ook staan op de optielijst staan sportstoelen, elektrische stoelverstelling met geheugen functie en lendensteun inclusief massagefunctie. Verbeteringen zijn aangebracht aan zowel het akoestisch comfort als de bescherming van de inzittenden. Het geïntegreerde passieve veiligheidsconcept geïntegreerde passieve veiligheidsconcept omvat nu ook een nieuwe interactie airbag tussen de voorstoelen.

Het achtercompartiment van de nieuwe BMW X1 omvat drie volwaardige zetels die een opmerkelijke verbetering van het zitcomfort bieden. De rugleuningen van de achterbank, in de verhouding 40:20:40, kunnen worden neergeklapt of in een andere hoek worden gezet om de bagageruimte te vergroten. De voor- en achterwaartse verstelling van de achterbank, die als optie verkrijgbaar is voor de modellen met zuiver verbrandingsmotor, zorgt voor nog meer veelzijdigheid. De bagageruimte kan worden vergroot van 540 tot maximaal 1.600 liter. De trekhaak die als optie voor de nieuwe BMW X1 kan worden besteld, wordt nu met een druk op de knop elektrisch bediend.

 

Automatische klimaatregeling met twee zones, lederen Sportstuur en BMW Maps standaard.

Het BMW Maps navigatiesysteem, een lederen sportstuur, intelligente automatische klimaatregeling met twee zones en een regensensor met automatische koplampactivering zijn allemaal standaard in de nieuwe generatie van de BMW X1, net als vier USB-C-poorten, twee 12V-stopcontacten en een veel groter aantal rijhulpsystemen in vergelijking in vergelijking met het vorige model.

Dankzij geherstructureerde uitrustingspakketten kan de auto gericht worden geïndividualiseerd. Het premium karakter kan nog worden versterkt door optionele voorzieningen zoals het spiegelpakket, sfeerverlichting, een panoramisch glazen schuifdak en het Harman Kardon Sound System.

BMW iX1: een nieuw tijdperk van rijplezier in de compacte SAV breekt aan.

De BMW iX1 xDrive30 is de eerste elektrische auto met vierwielaandrijving die het merk introduceert in het compacte premiumsegment. Twee sterk geïntegreerde aandrijfeenheden op de voor- en achteras leveren een gecombineerd vermogen van 230 kW/313 pk (rekening houdend met het tijdelijke boost-effect), en een totaal koppel van 494 Nm (364 lb-ft). De elektrische vierwielaandrijving zorgt in alle situaties voor een sublieme tractie en baanvastheid. De BMW iX1 xDrive30 legt de sprint van 0 naar 100 km/u (62 mph) af in 5,7 seconden.

De vijfde generatie BMW eDrive technologie omvat bovendien de zeer efficiënte oplaadtechnologie van de auto, inclusief de verbeterde oplaadsoftware die ook in de BMW i7 te vinden is, en een hoogvoltage accu die vlak onder de auto is geplaatst en die door zijn hoge energiedichtheid een actieradius heeft van 413 – 438 kilometer. (De cijfers met betrekking tot vermogen, prestaties, energieverbruik en actieradius voor de BMW iX1 xDrive30 zijn voorspelde waarden op basis van het huidige ontwikkelingsstadium van de auto.)

 

Plug-in hybride modellen met grotere elektrische actieradius, benzine- en dieselmotoren met 48V mild hybridetechnologie.

De vijfde generatie BMW eDrive technologie wordt ook toegepast in de plug-in hybride varianten van de nieuwe BMW X1. Dat betekent aanzienlijke vooruitgang ten opzichte van de vorige generatie op het gebied van sportiviteit, efficiëntie en oplaadcapaciteit. Ook de elektrische actieradius is aanzienlijk toegenomen.

De nieuwe BMW X1 wordt gelanceerd met een keuze uit conventionele verbrandingsmotoren met twee benzine- en twee dieseleenheden uit de nieuwe modulaire generatie Efficient Dynamics motoren van de BMW Group. De tweede generatie 48V mild hybridetechnologie met een in de zeventraps Steptronic transmissie geïntegreerde elektromotor helpt zowel de efficiëntie als de vermogensafgifte van de twee krachtigste motoren te verbeteren. motoren.

Hierdoor kan de viercilinder BMW X1 xDrive23i (brandstofverbruik gecombineerd: 7,2 - 6,5 l/100 km [39,2 - 43,5 mpg imp]; CO2-uitstoot gecombineerd: 162 - 146 g/km in WLTP-cyclus; cijfers in NEDC-cyclus: - ) voor een maximaal vermogen van 160 kW/218 pk (ontwikkeld door de combinatie van de verbrandingsmotor met maximaal 150 kW/204 pk en de geïntegreerde elektromotor met maximaal 14 kW/19 pk). Ook in de launch line-up is de nieuwe BMW X1 sDrive18i (brandstofverbruik gecombineerd: 7,0 - 6,3 l/100 km [40,4 - 44,8 mpg imp]; CO2-uitstoot gecombineerd: 158 - 143 g/km in WLTP-cyclus; NEDC-cyclus: - ) aangedreven door een driecilindermotor met een vermogen van 115 kW/156 pk.

Een viercilinder dieselmotor in combinatie met mild hybrid technologie in de nieuwe BMW X1 xDrive23d (brandstofverbruik gecombineerd: 5,4 - 4,8 l/100 km [52,3 - 58,9 mpg imp]; gecombineerde CO2-emissies: 142 - 125 g/km in WLTP-cyclus; NEDC-cyclus: - ) voor een maximaal vermogen van 155 kW/211 pk (ontwikkeld door de combinatie van de verbrandingsmotor met maximaal 145 kW/197 pk en de geïntegreerde elektromotor met maximaal 14 kW/19 pk). De viercilinder dieselmotor in de nieuwe BMW X1 sDrive18d (brandstofverbruik gecombineerd: 5,5 - 4,9 l/100 km [51,4 - 57,6 mpg imp]; CO2-uitstoot gecombineerd: 145 - 129 g/km in WLTP-cyclus; NEDC-cyclus: - ) genereert 110 kW/150 pk.

 

Allrounder met een optimale mix van wendbaarheid en rijcomfort.

Onafhankelijk van het aandrijfsysteem bieden alle nieuwe BMW X1 modellen in elke situatie goed rijgedrag en de rijbeleving rijbeleving waar het merk bekend om staat. De uitgekiende ondersteltechniek van de compacte allrounder zorgt voor een perfect evenwicht tussen sportief, wendbaar rijgedrag enerzijds en comfort op lange afstanden anderzijds. Een carrosserieconstructie die het gewicht vermindert en tegelijk de stijfheid verhoogt, een lange wielbasis, bredere spoorbreedtes dan bij het vorige model en doelgerichte verbeteringen aan de veerpootas met enkelgewrichtsverbinding vooraan en de driescharnieras achteraan, bieden alle nodige hulpmiddelen.

De nieuwe BMW X1 is standaard uitgerust met een wielslipbegrenzing die zowel de tractie als de baanvastheid ten goede komt. Andere nieuwe kenmerken zijn het geïntegreerde remsysteem en de extra, liftgerelateerde demping op de vooras. Het optionele adaptieve M-onderstel is voorzien van frequentieselectieve demping, sportsturing en een 15 millimeter lagere rijhoogte.

 

Grote verscheidenheid aan systemen voor automatisch rijden en parkeren.

De technologische vooruitgang in de nieuwe BMW X1 ten opzichte van het vorige model, komt ook tot uiting in de veel grotere verscheidenheid aan automatische rij- en parkeersystemen die kunnen worden gebruikt. Tot de standaarduitrusting behoren Cruise Control met remfunctie en het waarschuwingssysteem voor frontale botsingen, dat nu ook tegenliggers bij het links afslaan (in landen waar voertuigen rechts rijden) en voetgangers en fietsers bij het rechts afslaan kan detecteren. Ook de parkeerassistent, inclusief achteruitrijcamera en achteruitrijassistent, behoort tot de standaarduitrusting.

De lijst met optionele functies omvat intussen de stuurhulp en de rijbaanassistent, Active Cruise Control met Stop&Go-functie, Active Navigation, de functie exit warning en BMW Head-Up Display, alsook de functies Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder en Remote Theft Recorder. Bestaande functies kunnen worden opgewaardeerd door middel van de Remote Software Upgrades faciliteit, die het ook mogelijk maakt nieuwe functies toe te voegen (beschikbaarheid afhankelijk van de hardware in het voertuig en de marktvoorwaarden).

 

Standaard BMW Operating System 8 en de nieuwe BMW iDrive.

De nieuwe BMW X1 trakteert zijn inzittenden bovendien op de nieuwste generatie BMW iDrive multisensoriële auto-ervaring in de vorm van de standaard gemonteerde BMW Live Cockpit Plus. Deze is gebaseerd op BMW Operating System 8 en bestaat uit het BMW Curved Display met zijn hypermoderne grafische vormgeving en menustructuur en de BMW Intelligent Personal Assistant, die nu nog meer vaardigheden heeft gekregen. De volledig digitale schermgroep wordt gevormd door het 10,25 inch informatiedisplay en het bedieningsdisplay met een beeldschermdiagonaal van 10,7 inch. De nieuwe BMW iDrive is doelgericht afgestemd op intuïtieve touch- en spraakbediening. De verregaande digitalisering van het interieur maakt het mogelijk om het aantal fysieke knoppen, bedieningselementen en schakelaars dat voor de bediening nodig is, aanzienlijk verminderd.

De nieuwe My Modes combineren individueel selecteerbare auto-instellingen met bijpassende belevingswerelden voor het interieur. De Augmented View-functie is beschikbaar als optionele add-on voor het cloudgebaseerde BMW Maps navigatiesysteem. Een interieurcamera maakt het mogelijk om snapshots van de inzittenden te maken of beelden van het interieur naar de smartphone van de klant te laten sturen. Daarnaast zijn ook een Personal eSIM, ontworpen voor 5G mobiele technologie, de BMW Digital Key Plus, de BMW ID functionaliteit en smartphone-integratie met zowel Apple CarPlay® als Android Auto™ allemaal beschikbaar in de nieuwe BMW X1.

 

Alle cijfers met betrekking tot prestaties, brandstof/elektrisch verbruik en emissies zijn voorlopig.

 

Alle vermelde modelvarianten, uitrustingskenmerken, technische gegevens en cijfers over brandstof/elektrisch opgenomen vermogen en emissies hebben betrekking op het aanbod op de Duitse markt. Afmetingen en afmetingen hebben betrekking op voertuigen met basisconfiguratie in Duitsland. Deze kunnen variëren afhankelijk van de gekozen wiel-/bandmaat en optionele uitrusting.

 

CO2 EMISSIES EN VERBRUIK.

BMW iX1 xDrive30: gecombineerd vermogen in kWh/100 km: - (NEFZ), 18,4 - 17,3 (WLTP)*; CO2-emissies: 0 g/km (NEFZ), 0 g/km (WLTP)*, Elektrische actieradius (WLTP)* in km: 413 - 438.

 

* Alle cijfers zijn voorlopige waarden.

 

BMW X1 xDrive30e: Gecombineerd brandstofverbruik volgens WLTP: 1,1 - 0,8 l/100 km,

Gecombineerd brandstofverbruik volgens NEDC: - ,

Gecombineerd elektriciteitsverbruik volgens WLTP: 18,2 - 16,4 kWh/100 km,

Gecombineerd elektriciteitsverbruik volgens NEDC: - ,

CO2-emissies van brandstof gecombineerd volgens WLTP: 24 - 17g/km,

CO2-emissies uit brandstof gecombineerd volgens NEDC: - ,

 

BMW X1 xDrive23i: Gecombineerd verbruik volgens WLTP: 5,3 - 4,8 l/100 km,

Gecombineerd verbruik volgens NEDC: - ,

CO2-emissies volgens WLTP: 140 - 125g/km,

CO2-uitstoot gecombineerd volgens de NEDC: - ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij inbeelden dat het doelpubliek van deze wagen hier gematigd enthousiast van wordt. Het zal dus wel weer een enorm succes worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm prachtig, zowel exterieur als interieur. En alweer slim om ICE, PHEV en EV aan te bieden in dit model, zodat iedereen kan kiezen wat hij wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige wagen. De eerste X1 waarvan ik zeg boenk erop.

Deze in PHEV of een 330e, moeilijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen het zowaar nog, een nieuw model niet lelijker maken dan het oude :D 

Niks voor mij, de vorige ook niet, maar zie er weinig verkeerd aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vorige model lag me wel qua looks, deze is weer iets blokkiger en volgt de nieuwe BMW trend. Qua rijden was de vorige OK maar alleszins niks voor mij. Voornamelijk de zithouding in die kleine "sports active vehicles" (what's in a name?) zint me niet. Bij mijn huidige XC40 evenmin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Super95 zei:

Ik kan mij inbeelden dat het doelpubliek van deze wagen hier gematigd enthousiast van wordt. Het zal dus wel weer een enorm succes worden.

Verkoopt loopt idd als een trein...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spot on, denk ik! Looks, techniek, inspelend op de vraag, ...
Niet meteen iets voor mij maar als city runabout om kinderen en whatnot mee te sleuren helemaal niet verkeerd!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Verkoopt loopt idd als een trein...

Is die verkoop dan al gestart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tommie zei:

Al weken geleden.

Waarom blijft die configurator dan dicht? Enfin, ik ga deze toch eens nader bekijken. Ik vind 't geen lelijk model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Maaher zei:

Waarom blijft die configurator dan dicht? Enfin, ik ga deze toch eens nader bekijken. Ik vind 't geen lelijk model.

Omdat 'ie pas vandaag officieel gelanceerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Je kon hem dus niet via de site bekijken (nog niet officieel!) want daar moest je voor op de schoot van Tommie gaan zitten (al wéken bestelbaar, officieel of niet). Jij snoeper. :D

Ach ja, die site is voor de rest ook niet de meest samenhangende van de wereld dus ik ga me er niet te druk in maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had precies een peugeot suv  vibe bij de eerste foto's ( scheef vooraan) .

Wat niet slecht is, want die 2008 of wat is het, is ook sportief gelijnd. Maar moest er gewoon aan denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap! De verhoudingen zitten goed en oogt fris.. Ik ben fan! 

Onlangs als vervangwagen een X1 s18d mee gekregen, maar daar is het freude am fahren en de kwaliteitsbeleving erg ver zoek.

In dezelfde periode ook met een i3 en X2 gereden, daar zat het dan wel weer goed.  Hopelijk is dat geen issue bij een kale instapversie van deze nieuwe generatie. 

aangepast door Roox
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Roox said:

Onlangs als vervangwagen een X1 s18d mee gekregen, maar daar is het freude am fahren en de kwaliteitsbeleving erg ver zoek.

In dezelfde periode ook met een i3 en X2 gereden, daar zat het dan wel weer goed.

X1 en X2 zijn nochtans identiek wat betreft kwaliteit, de X2 is technisch gewoon een iets kortere X1 met een lager dak. Rijdt idd wel iets leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt wel een kanshebber om op termijn de X1 van mijn vrouw te vervangen. Rijgedrag is uiteraard niet fantastisch, stuurgevoel van huisige is wel relatief direct, vind ik. Hopelijk valt het extra gewicht ietwat mee, maar dat zal wel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30e PHEV heeft 326 pk, wat een vooruitgang ten opzichte van de 25e 220 pk van de vorige. Zal wel geen 3 cylinder bezinemotor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid