Ga naar inhoud

2017 Mercedes-Benz E 220d 4-Matic All-Terrain


gTa

Aanbevolen berichten

De auto die ik zelf graag als gezinsauto zou houden (ook al moet ik ferm inboeten qua motor) maar die o.w.v. emotionele redenen niet in de buurt wordt verdragen door m'n vriendin en m'n oudste zoon, omdat het de auto is van m'n onverwachts overleden schoonpapa.
In de komende periode ga ik naar andere potentiële gezins- en reisauto's kijken en dan wordt de E220dAT mee aangeboden voor overname. Misschien is iemand hier ook geïnteresseerd, of kent hier iemand die dat is of zou kunnen zijn.

Mercedes-Benz E 220d 4-Matic All-Terrain

  • datum eerste inschrijving: 03/10/2017
  • huidige kilometerstand: ca. 94.000, oplopend met ca. 1.500 km / maand
  • 1.950 cm³ 4-cilinder dieselmotor met 194 pk en 450 Nm
  • 4-Matic 4-wielaandrijving
  • automatische 9-versnellingsbak
  • uitstootklasse: Euro 6
  • CO²-uitstoot: 139 gram / 100 km (NEDC)

uitrusting:

  • selenietgrijs metallic
  • interieurpack Exclusive met zwart nappaleder (zetelbekleding) en deurbovenkant/dashboard in Artico kunstleder met sierstikking
  • mat antraciet houten interieurlijsten
  • interior light pack met 'ambiance verlichting'
  • antraciet interieurhemel
  • ILS (intelligent light system) met dynamisch-adaptieve LED-koplampen en adaptieve grootlichtassistent
  • wide screen display met COMAND APS
  • head-up display
  • Burmester surround HiFi-systeem
  • smartphone integratie - Apple CarPlay / Android Auto
  • ingebouwde GSM-telefoon
  • volelektrische memory-seats met lendensteunregeling
  • verwarmde zetels vooraan
  • 2-zone automatische klimaatregeling Thermatic
  • panoramisch dak
  • elektrische trekhaak met ESP-aanhangerstabilisatie
  • elektrisch openende/sluitende kofferklep (ook via afstandsbediening)
  • 20" MB All-Terrain velgen met staggered setup 245/275 zomerbanden Pirelli P-Zero
  • bijkomend: 19" MB All-Terrain velgen met square setup 245 winterbanden Pirelli Sottozero
  • bandendruksensoren
  • Airmatic luchtvering op voor- en achteras
  • Driver Assist pack Plus (afstandsradar, rijstrookassistent, dodehoekassistent, verkeersbordassistent, ...)
  • Park Pack met 360° camera's en parkeerassistent
  • spiegepakket met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
  • diefstal pack (alarm)
  • Pre-Safe pack (vooraan & zijdelings)
  • brandstoftank 66 liter

specsheet wordt bijgevoegd (PDF)

staat/toestand:

  • 100% Mercedes-Benz dealeronderhouden
  • ongevalvrij
  • alle recalls en updates ontvangen
  • 20" velgen hadden borduurschade, maar in 2021 zijn de velgen ontlakt, opnieuw gepoedercoat, frontjes geslepen en daarna geclearcoat ... as new
  • bijzonder verzorgde staat, enige gebruikssporen zijn lichte aftekening op linker zetelwang van de bestuurderszetel (door in- en uitstappen)

vraagprijs: marchands en/of dealers blijken voor E220dAT met vergelijkbare km-stand (maar doorgaans lesser spec) grofweg tussen de 33k en de 36k te vragen (meer indien met garantie)
--> elk bod vanaf 31.000 EUR (en dat dus inclusief 2e set 19" wintervelgen en dakdragers) leg ik met plezier aan mijn madam voor (she decides)

 

Enkele foto's, gisteren genomen in een miezerbui nadat de kar een 10-tal h&w forensritjes Bxl achter de kiezen had sinds laatste poetsbeurt ... dus helaas in relatief vuile staat (inclusief wat instapvuil achteraan door de jongens):

ext01.thumb.jpg.63d5949ab45da7cbccae8b64d3e9302c.jpg

ext02.thumb.jpg.4c0b5313a4042303cbe6c793a7bd73ee.jpg

ext03.thumb.jpg.2940bbc8c3b459db3f80b55c432092c6.jpg

ext04.thumb.jpg.ee34bcd9ab943b7176568e0e66ebc31d.jpg

ext05.thumb.jpg.fa83dea7df36a6ab785f7decde164d87.jpg

ext06.thumb.jpg.08da486910128f83a0645cb3cb46a033.jpg

ext07.thumb.jpg.df42f40f4c3caf2374008e872e33b411.jpg

ext08.thumb.jpg.5d22b168e1d8e5acdffa23e1e97d9068.jpg

(RIP Atenza)

WDD2132171A220911 (2) (1).pdf

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een Vlaming die dat nog in juni 2022 inschrijft:

image.png.c5d5585ec3ae534dda60245971a18792.png

Daarmee haal je een kot in huis dat best zuinig kan zijn.

  • Forensritten Gent-Bxl (inclusief de eeeeuwige files in Bxl) haspel ik af met minder dan 6 liter / 100 km gemiddeld, helemaal op Distronic rijdend (legale snelheden).
  • Rustige werkritten of een rustige familierit naar zee kan met een gemiddelde van om en bij de 5 liter / 100 km.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze C is eigenlijk net te klein.  Dit zou perfect qua formaat zijn.  Uitrusting is ook wat ik zou aanvinken.  Het gebruik wat je daar aangeeft, is wat wij ermee doen.

Alleen, dat selenietgrijs…. Op mijn vorige was ik dar na 6 maanden zo beu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Onze C is eigenlijk net te klein.  Dit zou perfect qua formaat zijn.  Uitrusting is ook wat ik zou aanvinken.  Het gebruik wat je daar aangeeft, is wat wij ermee doen.

Alleen, dat selenietgrijs…. Op mijn vorige was ik dar na 6 maanden zo beu.

Dat zie je niet als je er in zit en geniet van de Airmatic ophanging. :D 

Vind dit een hele leuke auto, samen met een Allroad is dit iets wat ik gerust alle dagen mee zou rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Challazer zei:

Dat zie je niet als je er in zit en geniet van de Airmatic ophanging. :D 

Vind dit een hele leuke auto, samen met een Allroad is dit iets wat ik gerust alle dagen mee zou rijden. 

Maar nee, toch liever een Vito voor meneer. :D

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/6/2022 om 00:04, gTa zei:

De auto die ik zelf graag als gezinsauto zou houden (ook al moet ik ferm inboeten qua motor) maar die o.w.v. emotionele redenen niet in de buurt wordt verdragen door m'n vriendin en m'n oudste zoon, omdat het de auto is van m'n onverwachts overleden schoonpapa.
In de komende periode ga ik naar andere potentiële gezins- en reisauto's kijken en dan wordt de E220dAT mee aangeboden voor overname. Misschien is iemand hier ook geïnteresseerd, of kent hier iemand die dat is of zou kunnen zijn.

Mercedes-Benz E 220d 4-Matic All-Terrain

  • datum eerste inschrijving: 03/10/2017
  • huidige kilometerstand: ca. 94.000, oplopend met ca. 1.500 km / maand
  • 1.950 cm³ 4-cilinder dieselmotor met 194 pk en 450 Nm
  • 4-Matic 4-wielaandrijving
  • automatische 9-versnellingsbak
  • uitstootklasse: Euro 6
  • CO²-uitstoot: 139 gram / 100 km (NEDC)

uitrusting:

  • selenietgrijs metallic
  • interieurpack Exclusive met zwart nappaleder (zetelbekleding) en deurbovenkant/dashboard in Artico kunstleder met sierstikking
  • mat antraciet houten interieurlijsten
  • interior light pack met 'ambiance verlichting'
  • antraciet interieurhemel
  • ILS (intelligent light system) met dynamisch-adaptieve LED-koplampen en adaptieve grootlichtassistent
  • wide screen display met COMAND APS
  • head-up display
  • Burmester surround HiFi-systeem
  • smartphone integratie - Apple CarPlay / Android Auto
  • ingebouwde GSM-telefoon
  • volelektrische memory-seats met lendensteunregeling
  • verwarmde zetels vooraan
  • 2-zone automatische klimaatregeling Thermatic
  • panoramisch dak
  • elektrische trekhaak met ESP-aanhangerstabilisatie
  • elektrisch openende/sluitende kofferklep (ook via afstandsbediening)
  • 20" MB All-Terrain velgen met staggered setup 245/275 zomerbanden Pirelli P-Zero
  • bijkomend: 19" MB All-Terrain velgen met square setup 245 winterbanden Pirelli Sottozero
  • bandendruksensoren
  • Airmatic luchtvering op voor- en achteras
  • Driver Assist pack Plus (afstandsradar, rijstrookassistent, dodehoekassistent, verkeersbordassistent, ...)
  • Park Pack met 360° camera's en parkeerassistent
  • spiegepakket met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
  • diefstal pack (alarm)
  • Pre-Safe pack (vooraan & zijdelings)
  • brandstoftank 66 liter

specsheet wordt bijgevoegd (PDF)

staat/toestand:

  • 100% Mercedes-Benz dealeronderhouden
  • ongevalvrij
  • alle recalls en updates ontvangen
  • 20" velgen hadden borduurschade, maar in 2021 zijn de velgen ontlakt, opnieuw gepoedercoat, frontjes geslepen en daarna geclearcoat ... as new
  • bijzonder verzorgde staat, enige gebruikssporen zijn lichte aftekening op linker zetelwang van de bestuurderszetel (door in- en uitstappen)

vraagprijs: marchands en/of dealers blijken voor E220dAT met vergelijkbare km-stand (maar doorgaans lesser spec) grofweg tussen de 33k en de 36k te vragen (meer indien met garantie)
--> elk bod vanaf 31.000 EUR (en dat dus inclusief 2e set 19" wintervelgen en dakdragers) leg ik met plezier aan mijn madam voor (she decides)

 

Enkele foto's, gisteren genomen in een miezerbui nadat de kar een 10-tal h&w forensritjes Bxl achter de kiezen had sinds laatste poetsbeurt ... dus helaas in relatief vuile staat (inclusief wat instapvuil achteraan door de jongens):

ext01.thumb.jpg.63d5949ab45da7cbccae8b64d3e9302c.jpg

ext02.thumb.jpg.4c0b5313a4042303cbe6c793a7bd73ee.jpg

ext03.thumb.jpg.2940bbc8c3b459db3f80b55c432092c6.jpg

ext04.thumb.jpg.ee34bcd9ab943b7176568e0e66ebc31d.jpg

ext05.thumb.jpg.fa83dea7df36a6ab785f7decde164d87.jpg

ext06.thumb.jpg.08da486910128f83a0645cb3cb46a033.jpg

ext07.thumb.jpg.df42f40f4c3caf2374008e872e33b411.jpg

ext08.thumb.jpg.5d22b168e1d8e5acdffa23e1e97d9068.jpg

(RIP Atenza)

WDD2132171A220911 (2) (1).pdf 56 kB · 6 downloads

Dikke dieselstoof! :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkocht! Ttz overgenomen bij aankoop van een andere gezinsketel. Heb er niet bovenstaande vraagprijs voor gekregen, maar ik lever hem maar over 2 weken in, normaliter (héél misschien al zaterdag 18/6). Zij die een bodje willen doen: PM 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft dat ook op zijn glc. Had hij het niet verzwegen dat hij een nieuwe had gekocht, ik ging er alles voor gedaan hebben om hem op andere ideeën te brengen. Niet dat het lelijk is, maar 70% rijdt rond in deze kleur…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik het koos was het net nieuw.  Je zag het nog bijna niet op straat.  Gekozen omdat de koetswerklijnen er beter in uit kwamen.

Blijkt dat mijn baas een E in dat kleur had besteld, en mijn collega een SLC.  Op een bepaald moment stonden er 4 selenietgrijze c breaks in de parkeergarage onder het businesscenter in Brugge.

Het toont moeilijker vuil, maar je kreeg er ook moeilijk een mooie glans in

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Identiek hetzelfde gevoel bij die kleur. In theorie niks mis mee, maar zoooo snel zoooo beu. En het wordt idd belachelijk vaak gekozen. Zou ook nooit mijn eigen keuze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Challazer zei:

@ex-Mooseman tis de moment. 

Ben al benieuwd naar de nieuwe ketel @gTa maar heb al een vermoeden :ninja:

Het is een mottig zeedier maar 't cruiset/reist prinsheerlijk 🥰

Een topique komt te gepasten tijde!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zaterdag in Bremen achtergelaten bij inruil voor ... sth new. 🙂  Topic mag dicht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid