ir_fuel 51.680 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 2 minutes ago, Naish said: Kan ik me voorstellen... De 992 GT3 voelde voor mij niet speciaal sneller aan dan mijn 992S En helemaal niet als je die 992S dan nog eens gaat sjiepen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.941 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Allebei stock vergeleken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.410 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 4 uren geleden, ir_fuel zei: De "duw in de rug" (c) @BMWMB Het is wel zo... een turbo voelt sneller aan dan een GT3, wat voor bepaalde mensen belangrijker is dan scherper sturen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 476 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 Voor de liefhebbers: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 Op 26/10/2022 om 18:16, BMWMB zei: Het is wel zo... een turbo voelt sneller aan dan een GT3, wat voor bepaalde mensen belangrijker is dan scherper sturen. Ja, maar niet voor iemand die echt auto minded is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.100 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 5 minuten geleden, The Swede zei: Ja, maar niet voor iemand die echt auto minded is. Niet akkoord, het is veel genuanceerder dan dat. Laat de mensen die "echt auto minded" zijn kiezen tussen een Porsche Cayenne of Mercedes-Benz G-Klasse. Ik durf er voor wedden dat er veel voor die laatste kiezen ondanks dat die trager of slechter stuurt dan zijn tegenhanger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 5 minuten geleden, Polygoon zei: Niet akkoord, het is veel genuanceerder dan dat. Laat de mensen die "echt auto minded" zijn kiezen tussen een Porsche Cayenne of Mercedes-Benz G-Klasse. Ik durf er voor wedden dat er veel voor die laatste kiezen ondanks dat die trager of slechter stuurt dan zijn tegenhanger. Inderdaad. En dat zeg ik ook. Iemand die auto minded is trekt zich niks aan van het feit dat die turbo sneller is of dat je er meer op koppel kan mee rijden. Waar spreek ik je tegen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.100 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 4 minuten geleden, The Swede zei: Inderdaad. En dat zeg ik ook. Iemand die auto minded is trekt zich niks aan van het feit dat die turbo sneller is of dat je er meer op koppel kan mee rijden. Waar spreek ik je tegen? Ik interpreteerde jouw comment als “scherper sturen” über alles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.040 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 2 uren geleden, Daggie zei: Voor de liefhebbers: Blijf op m'n honger zitten. Track conditions speelden natuurlijk zwaar in 't nadeel, maar ik had veel meer feedback willen zien over welke setting die welk gedrag veroorzaakt. Nu is 't een beetje "ik ken er eigenlijk zelf niet veel van, maar kijk in dit boek ... en voilà even gereden en ja er is wel wat verschil". Too bad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.680 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 16 hours ago, gTa said: Blijf op m'n honger zitten. Track conditions speelden natuurlijk zwaar in 't nadeel, maar ik had veel meer feedback willen zien over welke setting die welk gedrag veroorzaakt. Nu is 't een beetje "ik ken er eigenlijk zelf niet veel van, maar kijk in dit boek ... en voilà even gereden en ja er is wel wat verschil". Too bad. Feit is: - je moet al een goed piloot zijn om het verschil te kunnen maken/voelen in al die settings - het is allemaal af te stellen binnen bepaalde veilige marges. Je zit niet met een pure racewagen die je zo slecht kan afstellen dat je bij wijze van spreken geen bocht meer ingestuurd krijgt, dus zeker voor een amateur gaat het voelen van die verschillende instellingen redelijk moeilijk zijn. - Zo een omgebouwde startbaan kan je niet gaan vergelijken met een circuit zoals Spa. En dan hebben we ook nog het volgende: zelfs bij goeie coureurs speelt "tussen de oren" mee. Het zal niet de eerste zijn waar men de vering 4 klikken harder en 4 klikken zachter zet, hem dan terug buiten stuurt en "het is veel beter" terwijl er op de keper niks is aangepast. Je hebt echt toppers nodig om sommige dingen te kunnen voelen. Als je als piloot geen 10 ronden na mekaar kan draaien binnen de 0.5 seconden is er aan het manneke nog meer werk dan aan de vering Vergeet niet dat het hier gaat over demper instellingen, diff instellingen en wat aero. Die aero daar moet je al serieus hard voor gaan, en demper en diff is veel subtieler om te voelen dan bv een uitlijning of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.214 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 7 minuten geleden, ir_fuel zei: of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto. @brjefs had dan toch gelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.446 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 2 uren geleden, ICM zei: @brjefs had dan toch gelijk Plat tegen de grond, vriend. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 23 uren geleden, Polygoon zei: Ik interpreteerde jouw comment als “scherper sturen” über alles. Je probeert wat te vaak mijn woorden op je eigen manier te interpreteren. Mijn mening is hier en elders nochtans duidelijk dat ik gevoel boven prestaties en cijfers zet. Ik ben de eerste om de gevoelloze prestaties van een EV, het artificiële van turbomotoren (zoals de Porsche flat 6 3.0 turbo) of het gebrek aan rijplezier van de PDK aan te kaarten… ook al is het allemaal “beter” op papier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 6 uren geleden, ir_fuel zei: Feit is: - je moet al een goed piloot zijn om het verschil te kunnen maken/voelen in al die settings - het is allemaal af te stellen binnen bepaalde veilige marges. Je zit niet met een pure racewagen die je zo slecht kan afstellen dat je bij wijze van spreken geen bocht meer ingestuurd krijgt, dus zeker voor een amateur gaat het voelen van die verschillende instellingen redelijk moeilijk zijn. - Zo een omgebouwde startbaan kan je niet gaan vergelijken met een circuit zoals Spa. En dan hebben we ook nog het volgende: zelfs bij goeie coureurs speelt "tussen de oren" mee. Het zal niet de eerste zijn waar men de vering 4 klikken harder en 4 klikken zachter zet, hem dan terug buiten stuurt en "het is veel beter" terwijl er op de keper niks is aangepast. Je hebt echt toppers nodig om sommige dingen te kunnen voelen. Als je als piloot geen 10 ronden na mekaar kan draaien binnen de 0.5 seconden is er aan het manneke nog meer werk dan aan de vering Vergeet niet dat het hier gaat over demper instellingen, diff instellingen en wat aero. Die aero daar moet je al serieus hard voor gaan, en demper en diff is veel subtieler om te voelen dan bv een uitlijning of rijhoogte. Dat laatste gaat een amateur wel voelen want dat verandert veel harder het karakter van een auto. Op de openbare weg, ben je al helemaal niks met die afstelbaarheid. Hoeveel van deze GT3 RS’en gaan echt op circuit gebruikt worden door eigenaars die echt van die extra mogelijkheden gebruik kunnen maken? (rhetorische vraag). Ik blijf het geheel een leuke ingenieurs oefening vinden, en een typische staaltje marketing. Maar er is een markt voor en mensen die er willen voor betalen. So why not? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.680 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 4 minutes ago, The Swede said: Ik blijf het geheel een leuke ingenieurs oefening vinden, en een typische staaltje marketing. Ze moeten gewoon een auto bouwen die sneller is dan de vorige, en dat hebben ze gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 Klopt. En het blijft echt wel een lelijke auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 9 november 2022 Delen Geplaatst: 9 november 2022 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daggie 476 Geplaatst: 13 november 2022 Delen Geplaatst: 13 november 2022 Op 9/11/2022 om 19:06, 3000 zei: "Journalist" roept niet genoeg ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 9.967 Geplaatst: 26 februari 2023 Delen Geplaatst: 26 februari 2023 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.598 Geplaatst: 27 februari 2023 Delen Geplaatst: 27 februari 2023 Ik ben altijd fan geweest van de 997 GT3 RS zwart/oranje kleurstelling en het staat de 992 eigenlijk ook goed. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.040 Geplaatst: 28 februari 2023 Delen Geplaatst: 28 februari 2023 Idem. Ik vind het machtig! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.872 Geplaatst: 28 februari 2023 Delen Geplaatst: 28 februari 2023 Ik heb toch al veel schoner configs gezien. En de xpel voor de deuren moeten ze nog uitvinden denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SG_F21 13 Geplaatst: 1 maart 2023 Delen Geplaatst: 1 maart 2023 Vond dit nog een interessante video van TheSmokingTire. Mooie productie ook. De finetuning die hier al vermeld werd, wordt ook besproken. Lijkt in mijn ogen meer alsof het instellingen zijn naar "smaak" van de bestuurder dan dat ze rechtstreeks invloed hebben op rondetijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 31 maart 2023 Delen Geplaatst: 31 maart 2023 (aangepast) 31 maart 2023 aangepast door 3000 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 976 Geplaatst: 31 maart 2023 Delen Geplaatst: 31 maart 2023 (aangepast) Shitty screengrab 31 maart 2023 aangepast door 3000 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.