Ga naar inhoud

BMW 330e VS BMW 330d?


-Fred-

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, -Fred- zei:

Als het aan mij alleen zou liggen dan was dit topic overbodig geweest :D

dus dan weet je het he. Ga die diesel dus maar bestellen 👍😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, -Fred- zei:

vennootschap

Is het dan niet interessanter, als je voor de diesel zou gaan, om deze privé aan te kopen en de kosten door te rekenen aan de vennootschap op basis van uw aantal te rijden km die je doet (in de veronderstelling dat deze hoofdzakelijk werk-gerelateerde km zijn). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in 2016 (als particulier) de dag nadat je kon, een full full 330 e besteld, zoals altijd met de bedoeling ermee te blijven rijden (wat dus zoals ook altijd niet gelukt was), ik reed er al mee voor de verkopers op cursus konden (altijd leuk 🤓)

Kort door de bocht, het is een zalige auto, mooie combinatie van weinig taksen, sterke performance en laag verbruik (afhankelijk of je kan laden natuurlijk), 

Dingen die mij toen stoorden, van wat ik me nog kan herinneren :

- bij sportief rijden vond ik m wat minder, bvb op rond punt zou hij elektrisch gaan, zodra je dan terug gas gaf om terug te lanceren dan was het niet echt naadloos dat de motor bijsprong

- ik had zowat alle opties aangekruist, ook uiteraard de gps professional en dan die bijkomende optie toen voor live hulp voor de kaarten (weet de naam niet meer), en theoretisch zou dat systeem slim genoeg zijn (als je je GPS opzetten) om je electric mode te bewaren voor waar het nodig was (bvb file op de E40, of bij aankomst in Brussel) maar in realiteit begon die gewoon altijd elektrisch, en dan reed ik hier de ganse baan waar je 70 mag elektrisch (wat dan eigenlijk dom is want dan verbruikt de benzine ook erg weinig) en tegen dat ik aan de file kwam stond ik op naft te draaien.

- en dan mijn punt dat geldt voor elke EV of plug in  : ik vind het niet echt "premium" dat je als je ergens aan het bijladen bent aan een winkel of in t stad, en het begint te regenen, dat je nog moet beginnen klooien om die natte draden af te koppelen en in de koffer te smijten vooraleer je kan instappen...

voor de rest moet ik zeggen dat ik er wel erg graag  mee reed, maar ik weet ook dat ik toen achteraf toch spijt had dat ik gekozen had voor de "geen taksen optie" en niet gewoon mijn goesting (wat een 340i zou geweest zijn) (ter verdediging van deze keuze, we hadden toen ook de M2 in bestelling).  Maar naderhand heb ik voor mezelf gezegd dat ik me (zolang het kan en lukt) me niet meer zou laten lijden door taksen (uiteraard is er een grens) en voor autos gewoon mijn liefhebbershart zou volgen.

Maar daar is iedereen uiteraard vrij en anders in

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, d_s zei:

Is het dan niet interessanter, als je voor de diesel zou gaan, om deze privé aan te kopen en de kosten door te rekenen aan de vennootschap op basis van uw aantal te rijden km die je doet (in de veronderstelling dat deze hoofdzakelijk werk-gerelateerde km zijn). 

Heb ik vroeger nog gedaan, maar ik kon/ mocht dan enkel mijn km's doorrekenen die klant gerelateerd waren. Kwam voor mij toch een stuk duurder uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jouw profiel kijk je best eens voor ee hybride diesel. Opladen kan idd via stopcontact. Al de rest gaat je veel geld kosten voor saaie kilometers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, dragonfly said:

Voor jouw profiel kijk je best eens voor ee hybride diesel. Opladen kan idd via stopcontact. Al de rest gaat je veel geld kosten voor saaie kilometers.

Die zijn niet dik gezaaid dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die zijn niet dik gezaaid dacht ik.

idd enkel Mercedes en, vroeger althans, Volvo die diesel hybrides hadden. Lijkt mij ook best of both world, zeker omdat een diesel minder co2 uitstoot heeft

maar op de configurator is de 330d bv een mild-hybrid. kijk bij het *

image.png.bf15f0e76d55bd5ec91d2afa40616e34.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/8/2022 om 07:54, Simoni zei:

Ik rij zelf met een Tanzanite 330D x drive (die overigens te koop staat) en kan me qua allround pakket niet geloven dat er een betere 3-reeks is. de combinatie van comfort, souplesse; zuinigheid; motor karakter;…

Dagelijks zit ik op een 7l maar doe ik maar weinig autostrade. Langere ritten of een reis raak ik makkelijk onder de 6; laatst nog 5,4 over 3000km. 

Wauw, mooi exemplaar!

Had je minder kilometers gehad dan zou ik nog twijfelen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Maat van mij rijdt met een C300de en is daar toch ferm content van. 

ik zie deze niet op de configurator van mercedes staan, is deze nog te koop?

https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/motorization/CCci/BE/nl/C-KLASSE/T-MODELL
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Liquid Li0n said:

idd enkel Mercedes en, vroeger althans, Volvo die diesel hybrides hadden. Lijkt mij ook best of both world, zeker omdat een diesel minder co2 uitstoot heeft

maar op de configurator is de 330d bv een mild-hybrid. kijk bij het *

image.png.bf15f0e76d55bd5ec91d2afa40616e34.png

Mijn M340i is ook een mild hybrid :lolz:

Dat scheelt een paar gram CO2 en voor de rest merk je daar niks van.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2022 om 14:55, ir_fuel zei:

Mijn M340i is ook een mild hybrid :lolz:

Dat scheelt een paar gram CO2 en voor de rest merk je daar niks van.

Uw start/stop werkt ook minder knullig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2022 om 14:10, Liquid Li0n zei:

idd enkel Mercedes en, vroeger althans, Volvo die diesel hybrides hadden. Lijkt mij ook best of both world, zeker omdat een diesel minder co2 uitstoot heeft

maar op de configurator is de 330d bv een mild-hybrid. kijk bij het *

image.png.bf15f0e76d55bd5ec91d2afa40616e34.png

Dat betekenkt enkel je een 48v-systeem hebt he, heeft niets met (P)HEV te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2022 om 08:54, josenjef zei:

VAA voor de diesel is 385 per maand ongeveer, dat van de 330e iets van een 160. Daarnaast nog eens een paar duizend die je fiscaal laat liggen.

Los daarvan vraag ik mij af of die wagens wel te vergelijken zijn in de de praktijk, ik zou daar absoluut eens willen mee gereden hebben. De 330e gaat altijd de verstandige keuze zijn, maar vult die jouw wens wel in om terug naar een fijn sturende auto te gaan?

 

385 euro voor een 330d? Tel daar maar 30% bij… Voor een 320d betaal je 385 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tommie zei:

385 euro voor een 330d? Tel daar maar 30% bij… Voor een 320d betaal je 385 euro.

Ik zit op +600 voor mijn C 300d, dus 30% is misschien nog conservatief 😬

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij zeggen wanneer je rekening moet houden met Nedc of WLTP norm? Heeft met de leeftijd te maken? Of moet je nu zoiezo rekening houden met WLTP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/18/2022 at 8:53 AM, Challazer said:

Amai, met 320d xDrive geraak ik daar niet ze. Hoe rap rij je dan? Hier was de reis met cc op 160 en ben op 6,5 ofzo uitgekomen op een 3k km. 

Zal wel aan uw voet liggen ...

Dit is mijn 320d, screenshotje van vorig jaar. Ondertussen, met een paar lange reizen via Duitsland ertussen, ligt het gemiddelde ietske hoger maar nog altijd onder de 5l/100km.

verbruik.jpg.656d2dc70911b0b2236813edcc4617d5.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

My 2c, ... als je de wagen op een vennootschap gaat kopen en hij gewoon als daily moet dienen dan zou je gek zijn om de diesel te nemen.

Het verschil in aftrekbaarheid (52% tov 100%) en het hogere VAA ... om dan uiteindelijk met een 3-reeks 6-cylinder diesel te rijden ipv een 3-reeks 4-cylinder benzine ... lijkt me nogal duur 'rijplezier'

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, janvkn zei:

Zal wel aan uw voet liggen ...

Dit is mijn 320d, screenshotje van vorig jaar. Ondertussen, met een paar lange reizen via Duitsland ertussen, ligt het gemiddelde ietske hoger maar nog altijd onder de 5l/100km.

verbruik.jpg.656d2dc70911b0b2236813edcc4617d5.jpg

 

19 minuten geleden, -Fred- zei:

Bizar weinig! Lijkt wel of die geen diesel nodig heeft…

Amai niet veel!

Mijn CLA 180d heeft voor 60km/h gemiddeld zo'n 5,4L nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, janvkn zei:

Zal wel aan uw voet liggen ...

Dit is mijn 320d, screenshotje van vorig jaar. Ondertussen, met een paar lange reizen via Duitsland ertussen, ligt het gemiddelde ietske hoger maar nog altijd onder de 5l/100km.

verbruik.jpg.656d2dc70911b0b2236813edcc4617d5.jpg

Berline tov touring en rwd vs xDrive? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid