Jump to content
Spillies

Audi S/RS/R Lovers

Recommended Posts

Joske    229
Joske

Is zo'n A6 nog niet lang genoeg dat ze bij de rs nog een halve meter bumper achter moesten knutselen?

Langs voor vind ik hem wel beestig, maar die achterkant... :facepalm: (beetje te omgekeerde van bmw)

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,465
William Blake
Op 22 februari 2020 om 20:52, JanC zei:

Niet langer baas in z'n eigen specialiteit...

 

Veel scheelt dat allemaal niet..  Er zal ook nog wel een RS6+ komen oid.

Curieus naar de facelift E63. Maar algemeen gezien: geschift welke performance je nu gewoon kan halen met een break.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,011
JanC

Die zal wel 639 pk en 900 Nm krijgen zeker?
En bij de Audi eventueel de cijfers van de Urus? Gat bij de vorige was 45 pk, dus 50 zou kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    16,414
gTa

Sowieso komt dat nog, idd.

Vandaag de dag moéten ze ook, véél meer dan ze vroeger moesten.
Ge hebt nu immers die electrokarren die zo'n sprintnummers op hun sokken afhaspelen.
Voor een groot deel van de klanten is dat nummer het énige wat somewhat telt inzake prestaties.
De snelste op dat nummer = de "sportiefste".

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,465
William Blake
11 uren geleden, JanC zei:

Die zal wel 639 pk en 900 Nm krijgen zeker?
En bij de Audi eventueel de cijfers van de Urus? Gat bij de vorige was 45 pk, dus 50 zou kunnen.

Nope, die motor blijft voorbehouden voor GT63S.

Facelift E63S zal EQboost worden zoals GLE63S.

Dus 22 pk / 250 Nm via ISG on top, maar tijdelijk beschikbaar (kleine batterij)

Zal vooral uit stilstand verschil maken.

RS6 heeft dat ook denk ik, maar niet via ISG en minder krachtig.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,491
Soul

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,491
Soul

126138529_o.jpg

126138530_o.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,084
Speedhunter

Zet maar af.

X79EIIO.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,084
Speedhunter

Of deze.

Q8faFIL.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,143
Jenkins

Ik merkte hiernet dat je tegenwoordig de R8 ook als RWD kan krijgen, zowel in Coupé als Roadster. Wel -30pk tegenover de quattro versies.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,084
Speedhunter

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Fred
      By Fred
      "Na een carrière van acht jaar stuurt Audi zijn A3 Sportback op welverdiend pensioen. Zijn opvolger maakt uiteraard gretig gebruik van de technologie en motoren die de Volkswagen Golf, Seat Leon en Skoda Octavia introduceerden.
      Want uiteraard is deze Audi opnieuw technisch verwant met zijn Duitse, Spaanse en Tsjechische stalgenoten. Het MQB-platform is dus identiek. De nieuwe A3 Sportback is met 4,34 meter nipt groter dan zijn voorganger. Dat verschil zit vooral in het koetswerk, want de wielbasis blijft met 2,64 meter ongewijzigd. Ook de kofferruimte verandert met 380 liter niet.
      Visueel krijgt de nieuwe Audi A3 Sportback wel het drukkere en scherpere lijnenspel mee van de rest van het gamma uit Ingolstadt, met agressief getekende bumpers, led-koplampen, enzovoort. Binnenin zet het drukke lijnenspel zich voort, en herkennen we onder meer het lichtjes naar de bestuurder gekantelde dashboard uit de Q3 en Q3 Sportback.
      Onder de motorkap begint de nieuwe A3 Sportback al met al bescheiden aan zijn carrière: debuteren doet deze Audi met een 1.5 TFSI van 150 pk aan benzinekant (35 TFSI), en een 2.0 TDI met 116 en 150 pk (30 TDI en 35 TDI) aan dieselzijde. Schakelen doe je met een manuele zesbak of met een S Tronic met dubbele koppeling en zeven verzetten, die net als in bijvoorbeeld de Golf een veel kleinere keuzehendel krijgt. Later volgt er nog een 1.0 TFSI-driecilinder met 110 pk (30 TFSI) en onder meer een milde hybride 1.5 TFSI. Een plug-inhybride met twee vermogensversies en een versie op CNG staan eveneens op het programma."
      Bron: Autofans.be
       






    • Guest wooter
      By Guest wooter
      https://electrek.co/2018/11/26/audi-e-tron-gt-images-porsche-taycan-launch/
      Wereldpremière op woensdag op de LA Auto Show.

      0



       
    • vince522
      By vince522
      Een lager verbruik en betere prestaties lopen langs een betere windgeleiding en een lager gewicht. Daarom pronkt de nieuwe Audi A4 met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23 (Avant: 0,26) en met een gewicht dat tot 120 kilogram lager ligt dan zijn voorganger, terwijl hij toch groeide (4,73 meter lang, 1,84 meter breed en 1,43 meter hoog).
       
      De A4 leunt op het zogeheten MLBevo-platform, een evolutie van de basis waarop de vorige generatie leunde. De ophanging en de stuurinrichting werden flink onder handen genomen, met naast die eerder vermelde gewichtsbesparing ook een beter compromis tussen sport en comfort als resultaat.
      Het koetswerk oogt opnieuw strak, maar blijft voorspelbaar. Enkel de vorm van de koplampen suggereert wat esthetische progressie. Bovenop de gekende S-Line introduceert Audi ook een zogeheten Design-uitrustingslijn die visueel zal verschillen van de andere modelversies.
       
      De nieuwe Audi A4 komt meteen als duo, want Ingolstadt presenteert de sedan samen met de Avant. Die breakversie heeft een bagagevolume dat schommelt van minimum 505 tot maximum 1.510 liter. Een elektrische hoedenplank en een automatisch openende/sluitende kofferklep komen als standaard.
       
      Net zoals bij de vorige generatie zal de Audi A4 als basis dienen voor sportievere koetswerkvariaties die de A5-badge zullen dragen.
       
      Bij de lancering deze herfst zal de Audi A4 verkrijgbaar zijn met drie TFSI-benzinemotoren: de 1.4 TFSI (140 pk, 114 g/km), de 2.0 TFSI Ultra (190 pk, 109 g/km) en de 2.0 TFSI (252 pk, 129 g/km), en met vier TDI-dieselmotoren: 2.0 TDI 150 (150 pk, Ultra: 95 g/km), 2.0 TDI 190 (190 pk, 107 g/km), 3.0 TDI 218 (218 pk, 110 g/km) en 3.0 TDI 272 (272 pk, 129 g/km).
      Later volgt er nog een 2.0 TDI-instapdiesel met 122 pk.
       
      Uiteraard hangt het normverbruik en de daaraan gekoppelde C02-uitstoot sterk af van het koetswerktype, de aandrijving (de krachtigere motorisaties komen desgewenst met de Quattro-vierwielaandrijving) en de versnellingsbak (afhankelijk van de motorisatie voorziet Audi een manuele zesbak, een gerobotiseerde zevenbak en een automatische achtbak).
       
      Om het brandstofverbruik ook in de praktijk zo laag mogelijk te houden, voorziet Audi de zogenaamde Predictive Efficiency-assistent die de bestuurder met raad en daad bijstaat om de dorst naar diesel of de honger naar benzine te stillen. De automatische transmissies krijgen nu ook een coasting-zeilfunctie.
       
      Bron: Autowereld
       
      Meer foto's: Autoblog
    • binnenmuisarchitekt
      By binnenmuisarchitekt
      http://prez.ly/YGjb

    • The Swede
      By The Swede
      Er spraken er hier over de nieuwe M3 en over het feit dat de huidige eigenaars misschien wat langer hun huidig model zouden houden.
      Daarop ging ik uit curieusiteit efkes kijken naar de waarde van de M3's tegenwoordig, en dan vooral de twee laatste modellen.
      Dit bracht me op het idee van deze poll:
      - Stel, je bent familievader en je droomt van een sportieve wagen waar ook het gezin (plus rommel) mee kan. Je voorkeur gaat naar een M3 of RS4. Je budget zit rond de 20-25k. 
      Ik keek zelf naar wagens vanaf 2008-2009. Een mooie RS4 komt rond de 20k. Een M3 berline is makkelijk een 5000 duurder.
      Ik geef bij deze de twee onderstaande voorbeelden.
      http://www.virtando.de/ad3708683-Audi-RS4-Avant-42FSI-Quattro1HandBOSENaviXenon-2008
      https://www.bytbil.com/skane-lan/personbil-m3-sedan-420hk-7783-13733872
      Wat kies je wanneer je ook het budget in aanmerking neemt ? (ik zoek dus geen louter theoretisch antwoord over de persoonlijke voorkeur, maar voeg er de afweging van budget bij)
      De RS4 aan 20k of de M3 aan 25k ? 
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions