Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

De mijne liggen d'r op, althans op de Evo IX. (de Benz krijgt er geen. In Nice zijn die ook niet zo bepaald nodig :lol: )

Nokian Hakkapeliitta 7's in maatje 225/17/45.

Was hoog tijd wel want heb me al een pasr keer goed de daver op het lijf gejaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag op m'n vriendin haar auto al winterbandjes gelegd, Nokian WR D3.

Beetje vroeg, maar 1 voorband had op te lage druk gereden en had bijgevolg over meer dan de helft van het loopvlak aan de flanken 0mm profiel. Leek me veiliger nu al op winterrubber te gaan bollen, dan met een bijna-slick door de regen te moeten ploeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ze deze week bestellen... Ik hoop Michelin's Pilot Alpin te vinden in de maat 225/45R17...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet deze week een set en (stalen) velgen zoeken.

225/45 R17 is de maat van de zomerbanden, dacht misschien iets smaller te nemen om meer grip te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zomerbanden zijn tot op de draad versleten en moeten toch vervangen worden dus het ziet er naar uit dat ik voor de eerste keer ook winterbanden ga leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wintervelgen liggen thuis klaar, wachtend tot het slecht weer is

Idem

'k Zou ze wel eens moeten herdoen eerst, ik wil dat zelf eens proberen (eerst op mijn kapotte velg)

Jochen had daar een mooie DIY van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne liggen er al van vorige week donderdag op, veel te vroeg, maar de bestelling ging vlotter dan voorzien (leasing). Deze keer zijn het Continental's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 nieuwe winterbanden besteld en inmiddels opgehaald.

4 in 17" Conti TS830P op een extra set LM velgen

4 in 16" Mich Alpin A4 op een extra set stalen velgen (waar je niets van gaat zien want de C4 heeft sowieso stalen velgen met wieldoppen)

Ik ben alvast erg benieuwd naar de Conti's!

Met monteren ga ik nog een tijdje wachten tot het overdag stelselmatig onder de 10 graden komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel nog, zomerband linksvoor heeft nogal een flinke schade (stootrand er gedeeltelijk af) dus zou het goed zijn te veranderen, maar langs de andere kant is het nog te warm.

Hoogstwaarschijnlijk draai ik de skoda ook een paar cm hoger, vorig jaar heeft de bodemplaat al genoeg sneeuw te eten gekregen.

Idem

'k Zou ze wel eens moeten herdoen eerst, ik wil dat zelf eens proberen (eerst op mijn kapotte velg)

Jochen had daar een mooie DIY van.

Toptip: niet te grof schuren als het niet nodig is, anders blijf je schuren. Ik spreek uit ervaring :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne liggen al lang klaar in de garage bij ons ma... van zodra ik zie dat het nodig is: kar op de krik en verwisselen die handel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft me ooit bijna mijn achterbumper gekost!

En dat is het enigste wat ik ooit ben tegengekomen... En dat lag vooral aan mezelf, ik gaf gas bij terwijl jij al stilstond :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

F*ck...

Net gebeld voor 4 wagens wintersloefen...

Allemaal verschillende merken, quasi niks meer op voorraad :(

Voor mijn auto zijn ze nog aan het zoeken omdat ik persé Michelin wil, op de rest heb ik Bridgestone, Continental en Kleber genomen...

Aargh... Ik had het verwacht hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

F*ck...

Net gebeld voor 4 wagens wintersloefen...

Allemaal verschillende merken, quasi niks meer op voorraad :(

Voor mijn auto zijn ze nog aan het zoeken omdat ik persé Michelin wil, op de rest heb ik Bridgestone, Continental en Kleber genomen...

Aargh... Ik had het verwacht hé...

Daarom bol ik nu dus al op winterbanden ... wou het risico niet nemen van te wachten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom bol ik nu dus al op winterbanden ... wou het risico niet nemen van te wachten ...

Normaal hier ook... Enfin, volgend jaar eens deftig werk van maken dat winterbanden verplicht worden. Gedaan met de zever van "jamaar, 'k zal doorgeven wie welke banden nodig heeft" en dan kan je natuurlijk blijven wachten... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid