Ga naar inhoud

Microlino EV


tuscani

Aanbevolen berichten

De Belgische autogroep D’Ieteren gaat binnenkort een nieuw merk importeren en verdelen in België. Het gaat om de compacte Microlino van het Zwitserse merk Micro. De wagen is amper 2,5 meter lang en zal 14.900 euro kosten. De Microlino wordt gebouwd in Turijn en wil vooral een nieuw segment in de automarkt aanboren.

Micro Microlino

D’Ieteren zegt dat de eerste auto’s begin volgend jaar al geleverd worden en dus op onze wegen te zien zullen zijn. De Microlino heeft een maximaal rijbereik van 230 kilometer, afhankelijk van het batterijpakket dat je kiest. Met de kleinste batterij kan je 95 kilometer rijden volgens het bedrijf. De wagen kan maximum 90 km/u rijden en zal dus in principe op onze snelwegen kunnen rijden. De Microlino weegt leeg net geen 500 kg.

Dit autootje heeft plaats voor 2 personen en is in vier uur tijd weer helemaal opgeladen via het stopcontact. Het leuke aan deze kleine wagen is dat je er dwars mee kan parkeren en veilig kan uitstappen op de stoep. De Microlino heeft in bepaalde versies ook een zonnedak, de kofferruimte is 230 liter groot.Het bedrijf spreekt zelf van een ideale mix tussen een motorfiets en een auto.

Zelfdragend koetswerk

De autobouwer claimt dat deze mini-EV als eerste in zijn klasse beschikt over een zelfdragend koetswerk dat de veiligheid en het rijgedrag verbetert in vergelijking met het buizenframe van andere voertuigen in hetzelfde segment.

Prijs en beschikbaarheid

De Microlino kan vandaag al geconfigureerd en besteld worden. Je kan kiezen tussen vier versies met een maximumprijs van 20.990 euro.

 

https://techpulse.be/nieuws/346886/spotgoedkoper-microlino-ev-nu-ook-in-belgie-te-koop/?fbclid=IwAR1twx93h33l9f21qN3ylgnBm9D87hrF4HRXTxzQyy_EZsxHZKq5nfcKYKg

Micro-Microlino-goedkoper-EV-Belgie-696x

0016-1024x683.jpg

0021-683x1024.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit vind ik echt wel een leuk....hebbedingetje 🙂 

(Het feit dat we getrouwd zijn in een Isetta zal er misschien mee te maken hebben)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, tuscani said:

Het leuke aan deze kleine wagen is dat je er dwars mee kan parkeren en veilig kan uitstappen op de stoep.

Alleen mag dat nergens 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, The Swede zei:

Als er iemand u wil kloten, parkeert hij er net voor. 

dan hef je gewoon de achterkant op en draai je hem een kwartslag. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ir_fuel zei:

Alleen mag dat nergens 🙂 

kweet niet is dat een wet?

je kan met dit ding gemakkelijk ergens nog in een klein gaatje gaan staan. Als wij bv naar de stad moeten met een druk evenement, pak ik ook meestal de abarth, wegens gemakkelijk ergens nog tussen ze zetten. (je hebt nog veel plaatsen waar er niet echt vakken geschilderd zijn maar gewoon een parkeerstrook. denk dat niet dat je een boete gaat krijgen als je daar dwars instaan? want anders moeten motorfietsen ook anders staan ipv soms er gewoon tussen)

Met deze kan je idd in een nog kleiner gaatje gaan staan. (was indertijd bij de smart ook een reclame item)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet in België in de rijrichting parkeren. Af en toe doen ze een rondje Nederlanders opschrijven in Essen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2022 om 11:06, tuscani zei:

kweet niet is dat een wet?

je kan met dit ding gemakkelijk ergens nog in een klein gaatje gaan staan. Als wij bv naar de stad moeten met een druk evenement, pak ik ook meestal de abarth, wegens gemakkelijk ergens nog tussen ze zetten. (je hebt nog veel plaatsen waar er niet echt vakken geschilderd zijn maar gewoon een parkeerstrook. denk dat niet dat je een boete gaat krijgen als je daar dwars instaan? want anders moeten motorfietsen ook anders staan ipv soms er gewoon tussen)

Met deze kan je idd in een nog kleiner gaatje gaan staan. (was indertijd bij de smart ook een reclame item)

Was idd ook het punt van de smart, ze hebben tien hard gelobbyd om de wet aan te laten passen, maar zonder succes. Logisch ook, als de wet met opzet concurrentieel voordeel gaat beginnen creëren... 

Bij de smart was de trouwens geen werkelijk voordeel. Breedte wagen + benodigde deuropening = lengte wagen.

Hier natuurlijk anders. Wel benieuwd hoe vlot je hier in en uit kan. Dito op een helling.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PieterA said:

Afgelopen weekend met een Microlino kunnen meerijden. Twee dingen zijn me opgevallen. Een, de ophanging is iets gesofisticeerder als verwacht. Zeker gezien de korte wielbasis. Twee, de elektromotor is wel behoorlijk luidruchtig. Zowel in de afgifte van vermogen als in de recuperatie. Bouwkwaliteit en afwerking leken me op het eerste zicht ok. Maar mag natuurlijk wel gezien het prijskaartje. 

 

 

micro2.jpg

 

 

Ideaal om je date mee op te pikken :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt al bij al wel mee (afhankelijk van de grootte van de persoon in kwestie), maar echt elegant kan je dat niet noemen natuurlijk. Bij de originele hing de stuurkolom nog aan de deur wat vermoedelijk ook al hielp. 😅

Zou op zich wel eens een langere testrit willen doen. De aaibaarheidsfactor is waanzinnig. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het de max. Zou er geen kloten mee kunnen doen, maar t is wel de max :D 

Beetje zoals ik de Honda e ook heel cool vind, maar ik zou het nooit moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind het de max. Zou er geen kloten mee kunnen doen, maar t is wel de max :D 

Beetje zoals ik de Honda e ook heel cool vind, maar ik zou het nooit moeten hebben.

nog een leuke vervanger voor mijn abarth. niet te groot voor in de garage en met wat reclame op een mooie trekker.

 

 

als ik er mee naar de colruyt en aldi kan natuurlijk. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel nog een foto van de concept ofzo waarschijnlijk? want de achterkant heeft een led strip nu.

7k0yppzb04a7_800.jpg

vond de ronde lichtjes precies wel leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jupke zei:

Ik vroeg me af of je er nog wat bagage in kwijt kon ook, meer dan verwacht precies:

Microlino Vorserie - micro-mobility.com

De koffer is twee bakken bier té groot duidelijk 🤢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren éne zien staan in Zürich en ik was redelijk aangenaam verrast over de kwaliteit die het uitstraalt. Ik had een plastieken krammikig bakje verwacht, maar zit mooi in mekaar gezet. 

Ik zei het wel eerder als alternatief voor een fiets dan voor een auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid