Ga naar inhoud

2022 Renault Megane E-Tech


-Fred-

Aanbevolen berichten

Renault Megane E-Tech

Nieuwe richting voor Renault Megane

Als we het op de redactie van Autoblog hebben over de Megane, dan gaat het vrijwel altijd over een RS-variant. Toch wel een van de beste hot hatches die je kunt kopen. Maar wie in de toekomst praat over een Megane, die heeft het waarschijnlijk over een elektrische variant. Want met de nieuwe Megane E-Tech slaat Renault een nieuwe weg in.

Hoe zit het nu met de Megane line-up? Simpel: de vijfdeurs hatchback met conventionele verbrandingsmotoren is verdwenen uit het gamma. De Megane Estate wordt nog wel geleverd, maar ook de dagen van die estate zijn al geteld. Renault stapt over op elektrische aandrijving. De Megane E-Tech geeft een voorproefje van een compleet nieuwe line-up EV-modellen.

27-Nouvelle-Renault-MEGANE-E-TECH-Electr

De Megane E-Tech is een tegenhanger van de Volkswagen ID.3 en Cupra Born. Dat blijkt uit alles. Uit de prijsstelling, maar ook uit de accupakketten. Laten we direct maar even beginnen met prijzen, dan hebben we die gehad. Om het inzichtelijk te maken, zetten we de prijzen hieronder in een handig overzicht, inclusief wat handige technische informatie.

 

Prijsvergelijking Renault Megane E-Tech – Cupra Born – Volkswagen ID.3

MODEL ACTIERADIUS (WLTP) SNELLADEN VANAFPRIJS NL
Megane E-Tech EV40 130 pk 300 km 85 kW 35.390 euro
Megane E-Tech EV60 130 pk 470 km 130 kW 40.990 euro
Megane E-Tech EV60 220 pk 450 km 130 kW 39.990 euro
ID.3 45 kWh 150 pk 349 km 50 kW 33.990 euro
ID.3 58 kWh 145 pk 426 km 120 kW 36.890 euro
ID.3 58 kWh 204 pk 426 km 120 kW 38.390 euro
ID.3 77 kWh 204 pk 553 km 125 kW 42.690 euro
Born 58 kWh 204 pk 424 km 120 kW 36.990 euro

Technische details Renault Megane E-Tech

UITVOERING BATTERIJ KOPPEL 0-100 KM/U TOP ACTIERADIUS (WLTP) VANAFPRIJS NL
EV40 130 pk Boost Charge 40 kWh 250 Nm 10 s 150 km/u 300 km 35.390 euro
EV60 130 pk Boost Charge 60 kWh 250 Nm 10,5 s 150 km/u 470 km 40.990 euro
EV60 220 pk Optimum Charge 60 kWh 300 Nm 7,5 s 160 km/u 450 km 39.990 euro

Maar dat klopt toch niet?

Nu denk je natuurlijk: bovenstaand overzicht kan niet kloppen, want de 130-pk EV60-versie is duurder dan de variant met EV60 met 220 pk. Daarom ook een kleine kanttekening. Renault levert vijf varianten. Allemaal hebben ze namen die je never nooit niet gaat onthouden, het gaat achtereenvolgens om de Equilibre, Techno, Iconic, Evolution en Evolution ER. Wie die ooit verzonnen heeft?

Geen fan van de benamingen van alle uitvoeringen? Dan heb je pech. Deze nomenclatuur wordt later ook doorgevoerd bij andere Renault-modellen. Wen er maar aan dus. De uitvoeringen voor de zakelijk rijder worden aangeduid als Evolution, waarbij de ‘er’ in Evolution ER staat voor ‘extended range’.

Je voelt hem inmiddels al aankomen: de EV60 130 pk wordt standaard als Evolution ER geleverd. De EV60 220 pk start als Equilibre-basisversie en kost als Evolution 41.790 euro. De topper is de EV60 220 pk als Iconic. Die variant met nagenoeg alle opties kost 45.990 euro. Een warmtepomp kost overigens op alle versies 1.000 euro meer.

 

Bron: Autoblog.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid