Ga naar inhoud

USA Car Lovers


JanC

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ook vet zo'n 289 Cobra.

Ik was naar Victory by Design aan het kijken (schitterend programma trouwens), en ik dacht nog bij mezelf: "Verdorie, wat een droom..."

Tot hij stopte naast de 427, man oh man...

shelby-cobra-427-1966–67.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ziek. En verschrikkelijk onstabiel in de regen wrs :inlove:

Leuk dat ze de 4-traps eruit hebben gezwierd en een Tremec 6-bak in de plaats hebben gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De specs van dit ding blijven mij verbazen. Ongelofelijk gewoon! http://www.caranddriver.com/reviews/2013-ford-mustang-shelby-gt500-test-review

The production car bests the engine targets, but the added grunt required a host of driveline upgrades, and the 200-mph figure necessitated a heap of added cooling capacity. Twin fuel pumps (a Mustang GT’s single supply pump, twice over), larger fuel injectors, a grippier and larger-diameter clutch, a larger fan, a three-row intercooler (the previous car used a double-row unit), a beefed-up Tremec 6060 six-speed with an internal oil pump, and a single-piece carbon-fiber driveshaft come along for the ride. The carbon shaft is lighter and stronger than its two-piece steel forebear, but chiefly, it doesn’t use a center support bearing, cutting frictional losses. It also doesn’t go into resonance between 150 and 200 mph like the old unit. Larger Brembo front disc brakes with six-piston calipers, reinforced axle tubes, and countless tiny aero tweaks round things out for the base GT500.

2 benzinepompen uit de 5.0 LOL :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, dat of een GT500, niet gemakkelijk...

Die gast heeft het wel slim bekeken met z'n filmpjes, dat zal ondertussen wel e.e.a. opbrengen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, dat of een GT500, niet gemakkelijk...

Die gast heeft het wel slim bekeken met z'n filmpjes, dat zal ondertussen wel e.e.a. opbrengen. :D

Ik zou voor de ZL1 gaan.

Vind de Mustang gewoon geen mooie wagen.

En inderdaad, kerel verdient daar mooi centjes aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid