Ga naar inhoud

Lancia lovers


Glenn-N

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Lancia New Stratos definitief de nek omgedraaid

Lancia_New_Stratos_cancel_01.jpg

Het zat er al wel een beetje aan te komen. Wanneer je zelf een auto maakt met (veel) Ferrari-onderdelen, dan begeef je je op glad ijs. Ferrari hecht namelijk erg veel waarde aan het behouden van zijn exclusiviteit, dus wanneer een andere partij met een stukje Ferrari aan de haal gaat, kan je er donder op zeggen dat Maranello dwars gaat liggen. En dus is de New Stratos in de knop geknakt.

Het was ook al eventjes stil rond het projectje van Michael Stoschek, dat we nog wel even in Frankfurt hebben kunnen bewonderen. Maar ook al leg je vier euroton neer, je krijgt er nooit één.

Gelukkig hebben we de video’s nog. Het nieuws komt van de heren van Jalopnik, die zeggen te beschikken over een mail van de mannen achter de New Stratos, waarin het afbreken van het project wordt bevestigd.

Maar niet getreurd: ook al krijg je de 540 pk en 500 Nm sterke Stratos niet, ze schijnen wel voorbereidingen te treffen voor een projectje op basis van de Renault Alpine A110, waar ze kennelijk wél toestemming voor gekregen hebben. De tijd zal uitwijzen wat hier waar van is.

Spijtig... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Dit moet één van de leukste filmpjes zijn die ik het laatste halve jaar zag.

Ik kies voor de Stratos en de Delta, met lichte voorkeur voor de laatste. Fantastische machine!

Vorige maand stond er ook nog een uitgebreid artikel over de Delta Integrale in Octane, en sindsdien al wat zitten googlen maar ik vrees voor betrouwbaarheid.

Zonde dat een merk als Lancia, dat vroeger zoveel pedigree had, nu zo weinig betekent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde dat een merk als Lancia, dat vroeger zoveel pedigree had, nu zo weinig betekent...

Exact mijn gedachten toen ik dat filmpje bekeek. Wat is er toch gebeurd met Lancia.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid