Ga naar inhoud

Porsche 968CS of 996 MK2 C2?


mrbbs

968 CS of 996 C2?  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Porsche 968CS of 996 MK2 C2?



Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Krikkie zei:

Ook wel veel knapper dan een gele met gele velgen, of een rode met rode velgen 🙂 

Goh, ik zou een cs enkel willen in de combinatie met de velgen en zetels in koetswerkkleur. Dat maakt hem net een cs voor mij. ( samen met de andere details natuurlijk. Maar voor mij hoort dat zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

996 cabrio met GT3 look staat al jaren hoog op mijn wishlist. Vond er vroeger niets aan, maar door de jaren ben ik em meer gaan appreciëren tot een punt dat ik er hebberig van geworden ben. Als ik op een dag genoeg opzij heb staan om er eentje te kopen, op smaak te brengen en te onderhouden zal het er hopelijk ooit nog van komen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, -Fred- zei:

996 cabrio met GT3 look staat al jaren hoog op mijn wishlist. Vond er vroeger niets aan, maar door de jaren ben ik em meer gaan appreciëren tot een punt dat ik er hebberig van geworden ben. Als ik op een dag genoeg opzij heb staan om er eentje te kopen, op smaak te brengen en te onderhouden zal het er hopelijk ooit nog van komen ook.

Sorry, echte GT3 of niets imho, kan je ook een Pontiac Fiero kopen met een Ferrari kit :D 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

GT3 cabbie bestaat niet. En als die nog zou bestaan, dan was het voor mij toch buiten categorie. Het oog wil ook wat en de standaard bumpers kunnen wel wat meer "umpf" hebben, al zou ik eig al content zijn met een LCI met enkel de zijskirts en wielen. Het is nu ook niet dat de 996 gt3 erg uitgesproken is qua look. Ik zie het meer als een sportpakket dan wat anders. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 968 eigenlijk altijd wel leuk gevonden. Blijft een eigenwijze kist van Porsche. Dus ik zou het zeker geen straf vinden om er één te hebben. Maar diene 4-cylinder eh...Aaargh. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Krikkie zei:

Sorry, echte GT3 of niets imho, kan je ook een Pontiac Fiero kopen met een Ferrari kit :D 

Dat is zever he, de 996.1 GT3 is eigenlijk een Carrera met aeropack en wat aanpassingen onderhuids. Het aeropack was er al voor de GT3 er was maw. Het is pas vanaf de 996.2 GT3 dat ze bij Porsche de ontwikkeling van dat model echt au serieux zijn gaan nemen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jules_W zei:

Dit zijn de mk2 GT3 wielen, die van de advertentie mk1

Idd. Liefst een MK2 uiteraard, die ziet er gewoon een stuk frisser uit. Maar vond niet direct zo'n foto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jules_W zei:

Dat is zever he, de 996.1 GT3 is eigenlijk een Carrera met aeropack en wat aanpassingen onderhuids. Het aeropack was er al voor de GT3 er was maw. Het is pas vanaf de 996.2 GT3 dat ze bij Porsche de ontwikkeling van dat model echt au serieux zijn gaan nemen. 

Je mist de juiste motor 😙

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Krikkie zei:

Je mist de juiste motor 😙

No shit sherlock 🤣 een 996 met aeropack kopen is toch geen wannabe GT3 kopen? Die kit kan je zo fabriek af kopen. Beetje zoals M-pack bij BMW. Omvat als ik me niet vergis zelfs alleen maar wielen, bumpers en spoiler. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Jules_W zei:

No shit sherlock 🤣 een 996 met aeropack kopen is toch geen wannabe GT3 kopen? Die kit kan je zo fabriek af kopen. Beetje zoals M-pack bij BMW. Omvat als ik me niet vergis zelfs alleen maar wielen, bumpers en spoiler. 

Bedoel dat het "slechte" motoren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMS probleem is idd erg aanwezig, maar ondertussen is dat ook een gekend probleem. Alleen wel een erg dure fix. Dat gezegd zijnde rijden er ook veel 996's probleemloos rond, maar het is goe dan ook iets die moet aangepakt worden. De kunst is eentje vinden die al aangepakt is denk ik dan?

Zo kunnen we wel meerdere auto's op de zwarte lijst zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, -Fred- zei:

IMS probleem is idd erg aanwezig, maar ondertussen is dat ook een gekend probleem. Alleen wel een erg dure fix. Dat gezegd zijnde rijden er ook veel 996's probleemloos rond, maar het is goe dan ook iets die moet aangepakt worden. De kunst is eentje vinden die al aangepakt is denk ik dan?

Zo kunnen we wel meerdere auto's op de zwarte lijst zetten. 

Komt terug, zelfs met de betere lagers en dat is niet het enige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een dingetje ja. Maar welke sportwagen ga je dan wel kopen die betrouwbaar en betaalbaar is, met dergelijk vermogen? Voor de prijs van een GT3 mag je wel al een paar keer in panne vallen.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

968CS is de max, maar goede spec 996 C2 ook...Kiezen is verliezen zeker. Voorkeur wel meer de 968CS. In hoeilaart is er eentje met dacht ik bijna 300k kms, gele met de gele velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Niko80 zei:

968CS is de max, maar goede spec 996 C2 ook...Kiezen is verliezen zeker. Voorkeur wel meer de 968CS. In hoeilaart is er eentje met dacht ik bijna 300k kms, gele met de gele velgen.

Die weet ik staan! Moest daar soms leveren in de buurt, had altijd veel zin om zijn prijs te vragen, maar nooit gedaan.

Edit: was Huldenberg, misschien dezelfde??? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jules_W zei:

Dat is zever he, de 996.1 GT3 is eigenlijk een Carrera met aeropack en wat aanpassingen onderhuids. Het aeropack was er al voor de GT3 er was maw. Het is pas vanaf de 996.2 GT3 dat ze bij Porsche de ontwikkeling van dat model echt au serieux zijn gaan nemen. 

Wat ne zever. De aanpassingen van c2  naar mk1 zijn vele malen indrukwekkender dan de evolutie van mk1 naar mk2. 
Vergeten dat de mk1 echt beenhard is, met de hand opgelaste kas heeft en geen TC had? Om maar paar voorbeelden te noemen. In de mk2 hebben ze wel TC gestoken en was ook comfortabeler. 
Voor de liefhebbers tellen vooral de mk1 en de RS. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid