Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, The Swede zei:

Laten we het simpel houden: in uw garage. 

E34 touring, dan.

  • 't Oudst, dus 't verst van het rijgedrag van m'n huidige verwijderd.
  • Ook nog veel meer analoog rijden dan in een E39.
  • Niet dat het allemaal goedkoop is, maar het kan bij een E34 een heeel pak goedkope zijn om die top te zetten/houden, dan bij een E39 waarbij er een hele zak meer elektronica komt kijken.

Van mij zou het zelfs dan nog liefst van al een 3.0 Allrad mogen zijn, wel sowieso manueel. (Dus geen 3.5 zoals jij voorstelde.)
Dat dat minder goed rijdt dan een RWD exemplaar zou me weinig kunnen schelen, met zoiets zie ik me toch hooguit "flaneren".
Waarom wél? Exclusiviteit, een (persoonlijk) grote fetish met de 90's Allrad-modellen van BMW (325ix 525ix).
En omdat ik het absurd leuk zou vinden om daarmee elk jaar een paar keer enkele dagen te gaan powder trippen (als 't gedumpt heeft in de Alpen).
De E34 had als eerste een (dure) oplossing met "aero dakdragers" (daarvoor moet je dan wel die optionele dakrails bestellen). Daarop dan snowboardje. ❤️
Heerlijk.

b.v. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282757831

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, gTa said:

E34 touring, dan.

  • 't Oudst, dus 't verst van het rijgedrag van m'n huidige verwijderd.
  • Ook nog veel meer analoog rijden dan in een E39.
  • Niet dat het allemaal goedkoop is, maar het kan bij een E34 een heeel pak goedkope zijn om die top te zetten/houden, dan bij een E39 waarbij er een hele zak meer elektronica komt kijken.

Van mij zou het zelfs dan nog liefst van al een 3.0 Allrad mogen zijn, wel sowieso manueel. (Dus geen 3.5 zoals jij voorstelde.)
Dat dat minder goed rijdt dan een RWD exemplaar zou me weinig kunnen schelen, met zoiets zie ik me toch hooguit "flaneren".

b.v. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282757831

Zeer interessante logica. 

En ik zou je hierin redelijk volgen. De E34 lijkt me exclusiever (in zijn tijd was hij NOG specialer en zeldzamer dan de E39 Alpina was vgl met de E39 BMWs) en meer "puur". 

Manueel zowieso voor die generatie van wagens, vooral omdat de automaten in die tijd de motoren teveel muilkorfden. 

Dat het zowieso eerder "flaneren" is dat je met dergelijk autos doet ipv pure prestaties eruit halen, ben ik ook 100% mee eens. Autos uit die tijd bieden rijplezier zonder dat je alle flitsbakken moet laten afgaan. 

De Allrad zou ik persoonlijk practisch vinden waar wij wonen, alleen blijf ik meer een boon hebben voor die dikke 3.5 zes-in-lijn van BMW. Voelt gewoon NOG meer BMW aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evident: de "dikke" M30 is eigenlijk veel smeuïger, zoeter, à l'aise dan de "kleine" M50 opvolger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

E34 touring, dan.

  • 't Oudst, dus 't verst van het rijgedrag van m'n huidige verwijderd.
  • Ook nog veel meer analoog rijden dan in een E39.
  • Niet dat het allemaal goedkoop is, maar het kan bij een E34 een heeel pak goedkope zijn om die top te zetten/houden, dan bij een E39 waarbij er een hele zak meer elektronica komt kijken.

Van mij zou het zelfs dan nog liefst van al een 3.0 Allrad mogen zijn, wel sowieso manueel. (Dus geen 3.5 zoals jij voorstelde.)
Dat dat minder goed rijdt dan een RWD exemplaar zou me weinig kunnen schelen, met zoiets zie ik me toch hooguit "flaneren".
Waarom wél? Exclusiviteit, een (persoonlijk) grote fetish met de 90's Allrad-modellen van BMW (325ix 525ix).
En omdat ik het absurd leuk zou vinden om daarmee elk jaar een paar keer enkele dagen te gaan powder trippen (als 't gedumpt heeft in de Alpen).
De E34 had als eerste een (dure) oplossing met "aero dakdragers" (daarvoor moet je dan wel die optionele dakrails bestellen). Daarop dan snowboardje. ❤️
Heerlijk.

b.v. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282757831

Toch echt iets voor u gTa, wat houdt u tegen u zoiets bij te kopen ?


Waardeverlies lijkt mij zeer miniem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Toch echt iets voor u gTa, wat houdt u tegen u zoiets bij te kopen ?

Plaats, budget, tijd om daar mee bezig te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, SpeedExceed said:

Toch echt iets voor u gTa, wat houdt u tegen u zoiets bij te kopen ?


Waardeverlies lijkt mij zeer miniem...

Hij gaat eerst die M760Li kopen die hij elders naar voor bracht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gTa zei:

Plaats, budget, tijd om daar mee bezig te zijn.

Gewoon een glazen stolp in je hof met die kar eronder. Verkopen na 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren een herfstshoot gedaan van deze B3. RWD, met nageplaatst LSD. Machtig apparaat.

Imperialblau buiten en sattelbraun interieur. Zal binnenkort wat foto's delen ook. :) 

@gTa is dat een kleur van de '5? 

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee waarop dat allemaal beschikbaar is geweest, de mijne is ook imperialblau.
Ik denk dat dat ook wel een tijdje op de '3 leverbaar zal geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup, was naast Mediterraanblauw ook een standaardkleur op de F30/31 LCI.

Welk sper zit daaronder, het M Performance LSD of iets van Alpina zelf? 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Jup, was naast Mediterraanblauw ook een standaardkleur op de F30/31 LCI.

Welk sper zit daaronder, het M Performance LSD of iets van Alpina zelf? 

Alpina sper, maar komt van Drexler. Gok dat dat identiek is aan een M-Performance sper, want dat is bij mijn weten ook van Drexler. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Een Orinoco B5 :inlove:

(wel jammer van de zwarte velgen, de blauwe remklauwen en het "obligate" SCHWAARZGLAAS + SHADOW LINE !ii!i!ii!i!i... maar bon)

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die  blauwe streep van die lazerlichten is het toch ook niet precies. Lijkt me op zo'n optie om aan te klikken zodat iedereen kan zien dat je dat hebt.

Beetje zoals de mistlampen vroeger of de acc-sensor. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
4 uren geleden, brjefs zei:

Voor mij moet er een bruin interieur in zitten, zeker bij dit model want vind het interieur er anders te droef uit zien.

Akkoord, een bruin of beige interieur zou die kist zeker niet lelijker maken maar ik denk toch ook al niet te versmaden zo. Zou 'm wel eens in het echt willen zien want de foto's op zich zijn maar wat troosteloos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

https://www.instagram.com/p/CJyk-vRlGeI/

Custom lichtere velgen voor een Roadster V8 laten maken bij BBS. Zou een tweetal kilo per wiel schelen.

Zie ook vorige redelijk gedetailleerde post van zelfde account. 

 

(Om één of andere reden, krijg ik kan ik de integrale post, maar enkel de link. Iemand die weet hoe dit kan worden verholpen? Tot niet zo lang geleden werkte dit perfect.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid