Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

6.000 pond is niet veel.

Maar markt is er ook niet voor zo'n dingen veronderstel ik....

En op zich is dat 6.000 pond teveel voor een RHD E30

Link naar reactie
Delen op andere sites

E30 Tourings in Alpina lopen echt niet dik, dus RHD zou niet echt een issue zijn voor mij, denk ik. Enige dat me minder aanspreekt is dat het een Sytner-exemplaar is.

En die E34: da's de enige B10 4,6 Touring in RHD geproduceerd. Voor een UK'er is dat wel wat natuurlijk:) Komt uit handen van eerste eigenaar en is nu gekocht door een Alpina-liefhebber. Schijnt een fenomenaal ding te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E30 Tourings in Alpina lopen echt niet dik, dus RHD zou niet echt een issue zijn voor mij, denk ik. Enige dat me minder aanspreekt is dat het een Sytner-exemplaar is.

Sytner? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De UK-invoerder van Alpina. Een beetje zoals JMM in België: je bestelt via je eigen garage, maar zij geven het door aan Sytner/JMM.

In het verleden altijd een nauwe band gehad met Alpina, en meer zelfs: ze hebben Alpina's onder licentie gebouwd. Net als TWS (daarover heb ik geen verdere info).

Vaak niet als echte Alpina's beschouwd vanwege het feit dat ze niet in Buchloe zijn gebouwd. Maar da's een eeuwige discussie.

Wat wel zeker is, is dat het nummeren van de Sytner-Alpina's anders gebeurde dan de Buchloe-Alpina's. Als je bijvoorbeeld op thealpinaregister.com gaat kijken, zie je bij wagens uit de jaren '80 of '90 vaak nummers als '1112' of '7886', terwijl er bijvoorbeeld van een E34 B10 3.5/1 slechts 572 stuks, en ze vanaf #001 zijn beginnen tellen.

Tot welke modelreeks ze bij Sytner zelf auto's zijn blijven bouwen weet ik niet, maar ik schat midden jaren '90. E34's zie je zo wel regelmatig, E36 gebeurt ook vaak (zelfs modellen die naar Buchloe-typering nooit hebben bestaan, zoals een E36 B2,5). En oudere dingen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail terug ontvangen van Alpina ivm gedane zaken bij hun, en indien mogelijk de optielijst.

Effectief eerst 20€ te betalen alvorens ze iets willen doen.

Ga hier toch even serieus mijn gedacht over geven, want voor zo'n merk is dat onder alles imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens begrijp ik dat wel. Anders zijn ze maar heel de dag dingen aan het opzoeken voor allerhande liefhebbers die misschien ooit wel eens zouden durven van een Alpina te kopen. Zo onderscheiden ze de serieuze reacties van de bull shit, ben ik bang. En ik denk ook niet dat ze warm of koud worden van een boos mailtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail terug ontvangen van Alpina ivm gedane zaken bij hun, en indien mogelijk de optielijst.

Effectief eerst 20€ te betalen alvorens ze iets willen doen.

Ga hier toch even serieus mijn gedacht over geven, want voor zo'n merk is dat onder alles imo.

Das toch logisch?

Bij Benz is dat 27 euro + BTW als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das toch logisch?

Bij Benz is dat 27 euro + BTW als ik me niet vergis.

Ik vind dat ronduit belachelijk, en zéker niet logisch.

Ik ga er niet van wakker liggen hoor, maar dat heet service zoiets. Zeker omdat mijn Alpina daar al pakweg 10k opgesoupeerd heeft in onderhoud, en ik

deed alsof er interesse was om dit mogelijk vervolg te geven in mijn bezit. Is dit voor een Alpina-rijder dan goede reclame? Ik vind het écht van niet.

Ik sta zelf in de naverkoop, en voor zo'n zaken 20€ vragen is ongehoord.

Het is niet dat ik deed alsof ik interesse in de wagen had, en daar effe wat over wou inwinnen.

Nuja maakt mij het uiteindelijk uit, ik verkoop hem toch, maar moest ik echt Alpina gaan rijden zou ik daar serieus zwaar aan tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik deed alsof er interesse was om dit mogelijk vervolg te geven in mijn bezit.

Het is niet dat ik deed alsof ik interesse in de wagen had, en daar effe wat over wou inwinnen.

ik verkoop hem toch

Uhhu

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Alpina mag dat.

Tellerpartij klopt wel niet, enkel bij de laatste 50 stuks van de Biturbo was er een blauwe tellerpartij.

En op de andere dan? Standaard BMW-gevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid