Ga naar inhoud

Porsche 991.1 Turbo of 991.2 GTS of 992?


D Squaloid

Aanbevolen berichten

 Stel, als tweede wagen heb je een 997.1 4S cabrio staan. Je wil wel eens wat anders en vooral moderner. Welk van bovenstaande 3 keuzes zou je voorkeur genieten?

Alledrie zitten ze grofweg rond de 125k - 130k al hoeft dat geen fixed budget te zijn.

Ja, het komt uit eigen portemonnee en daar wil je geen dief van zijn. Dus met taksen en afschrijving moet helaas rekening gehouden worden.

 

Enkele voorbeeldjes …

 

991.1 Turbo S

https://link.mobile.de/rLtAXYhUW3vQF7uF9
 

991.2 GTS

https://link.mobile.de/QWKnFsduo5y2ry7NA

992 4S

https://link.mobile.de/S4MvezpVu324Lpii9

#askingforafriend

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Is er een reden waarom ze AWD moeten zijn?

Ik zou een GTS zoeken minus de 4.

 

Niet alleen de AWD doet af aan de sportiviteit en het karakter, het zijn ook nog es allemaal versies met automaat. 

Ben zelf eerder fan van de 992. Optisch een stuk mooier dan de 991. 
Dus uit je modellen, alzeker als tweede wagen, een 992 S of T met handbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het moderner wil zou ik eigenlijk sowieso voor de 992 gaan... 

Denk dat de verschil van.997 naar 991 kleiner gaat zijn.

Oh ja, en ga maar voor een 2S 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Naish zei:

Zijn dat mijn gedachten, of blijft die toch lang staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Zijn dat mijn gedachten, of blijft die toch lang staan?

Staat er idd al een goed half jaar ondertussen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ICM zei:

Persoonlijk vind ik de 991 al wat gedateerd beginnen lijken. Vooral de achterkant/achterlichten dan.

Idem, vooral interieur vind ik vrij gedateerd persoonlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Naish zei:

Die velgen zijn zowieso niet mooi. 

Plus, dit is opnieuw een automaat. Als je dat wil, koop de nieuwe Mercedes SL.

10 minuten geleden, ICM zei:

Zijn dat mijn gedachten, of blijft die toch lang staan?

Verwondert me niet aan die prijs. Is een kist die nu 4 jaar oud is en 40000km heeft, plus ze zijn vergeten er een kleur op te zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Verwondert me niet aan die prijs. Is een kist die nu 4 jaar oud is en 40000km heeft, plus ze zijn vergeten er een kleur op te zetten. 

Het idee is dat de tweedehandsprijzen voor 992's relatief hoog zijn omdat de levertermijn zo lang is tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

Die velgen zijn zowieso niet mooi. 

Plus, dit is opnieuw een automaat. Als je dat wil, koop de nieuwe Mercedes SL.

Verwondert me niet aan die prijs. Is een kist die nu 4 jaar oud is en 40000km heeft, plus ze zijn vergeten er een kleur op te zetten. 

Dat is de mijne, maar iemand die een andere kocht die daar stond wou mijn velgen en dus hebben ze die gewisseld. Zijn idd geen mooie velgen imo en sowieso al geen fan van zwarte velgen.

Ik snap je opmerking van de automaat, maar ik heb daar nu al wat km's mee gereden en dat is verdomme een goeie automaat! En sorry, het enige waarvoor ik ooit in een mercedes SL wil gezien worden, is als deze is omgebouwd naar lijkwagen...

En was jij niet kleurenblind :ninja: 

9 minuten geleden, ICM zei:

Het idee is dat de tweedehandsprijzen voor 992's relatief hoog zijn omdat de levertermijn zo lang is tegenwoordig.

Ja zwijg ervan :lolz:

Maar dat verandert ook niet echt heb ik de indruk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Ja zwijg ervan :lolz:

Maar dat verandert ook niet echt heb ik de indruk...

Prijzen blijven hoog, ook bij Bavaria bvb en op mobile.de, maar ik volg het niet of ze ook effectief worden verhandeld aan die prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Dat is de mijne, maar iemand die een andere kocht die daar stond wou mijn velgen en dus hebben ze die gewisseld. Zijn idd geen mooie velgen imo en sowieso al geen fan van zwarte velgen.

Ik snap je opmerking van de automaat, maar ik heb daar nu al wat km's mee gereden en dat is verdomme een goeie automaat! En sorry, het enige waarvoor ik ooit in een mercedes SL wil gezien worden, is als deze is omgebouwd naar lijkwagen...

En was jij niet kleurenblind :ninja: 

Ja zwijg ervan :lolz:

Maar dat verandert ook niet echt heb ik de indruk...

Ik ben blij dat nog altijd alert bent 😛  

En die discussie over automaat is zinloos. De 911 is een sportwagen en daar hoort een handbak in. Punt. 
Je mag de nieuwe SL niet mooie vinden (kwestie van smaak), maar ik reed zowel met de 911 GTS Cabrio (met die automaat) als met de SL55, en de SL is een veel cohenter pakket dat veel aangenamer rijdt. De 911 in die versie is een auto die niet weet wat hij wil. Hij is veel te hard afgeveerd en de motor is teveel op sportiviteit afgesteld om als snelle cruiser dienst te doen (en dat doet de SL absoluut perfect), en als sportwagen is het een ramp want je hebt niet enkel nog over niks controle, de kist is ook nog eens veel te zwaar en niet stijf genoeg. Beweeglijkheid = nul. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 911 met automaat heb je een GT die niet rijdt als een bompakar

Met een manuele benadruk je meer het sportwagen gedeelte. Allebei goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Naish zei:

Uit nieuwsgierigheid, knap samengesteld maar geen Sport Chrono. Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2500 a 3000 eur voor een klokje en een knop om je stand te veranderen vind ik nogal prijzig. Je moet altijd keuzes maken 😉

Nu op de GT3 wel het klokje gepakt maar dat was maar 500 omdat al de rest standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, D Squaloid zei:

Uit nieuwsgierigheid, knap samengesteld maar geen Sport Chrono. Waarom?

Ik vind dat klokje op het dashboard ongelofelijk lelijk.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Ik vind dat klokje op het dashboard ongelofelijk lelijk.

Ik heb dat gevoel ook voor een 'gewone' 911 waar ik het ook een beetje over the top vind en ook een reden waarom ik het niet gepakt heb.

Op een GT3 vind ik het 'beter' passen... Dat in combinatie met ok-prijs daarop wel gepakt. Maar zou eens moeten kijken op mijne config, maar denk dat het klokje het eerste zou zijn die eruit vliegt als ik 500 eur moet besparen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid